Ben ik zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door swifteke, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    Hallo iedereen. Voor het eerst ben ik hier op deze site en ik vind het geweldig interessant. Ik ben van België maar dat maakt wel niet uit denk ik.

Zwanger zijn? Het gedacht alleen al. Natuurlijk wil ik kindjes, niets liever ter wereld maar nu dat ik aan het twijfelen ben en al enkele dagen overtijd word het wel serieus.

kort mijn verhaal. Toen mijn eisprong was (ongeveer) had ik 's nachts een hele rare droom. Een mooie droom, ik was zwanger, hoogzwanger en het was ongelofelijk mooi.

Toen ik wakker werd, had ik een heel raar gevoel. Ik weet niet wat dat was maar maakte er mij geen zorgen om. Ik voelde mij leeg. HWoe oet ik dat nu vertellen... Ik ben nogal geen magere en ik voelde mij precies alsof ik 5 kg was afgevallen aan mijn buik. Nu, meer als 2 weken later, voel ik me geweldig opgeblazen en heb ik met momenten een pijne buik.

Ik weet dat ik me niet zo snel zorgen mag maken en dat die droom eigelijk niets betekend is het toch zo... Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.

Ik neem nog altijd mijn pil, dus ben er uiteraard deze maand weer mee begonnen. Ik dacht dat je een zwangerschapstest pas na 14 dagen overtijd kon gebruiken maar nu ik hier zo lees is dit niet waar dus morgen, meteen na werk, ga ik er mij eentje kopen en dan... Afwachten.

Ik voel me zo raar op dit moment, weet niet wat mijn gevoelens zijn... Allemaal zo raar op dit moment...

2. een testje is de enige oplossing voor zekerheid.
    succes!

3. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    heb net mijn temperatuu gemeten en ik had maar 36,4 dus geen temperatuursstijgingen maar ja... als ik dit hier lees van eerste symptomen dan denk je wel van, ja ik heb dit wel maar ja, dat niet.

Heb het daarjuist met mijn vriend over gehad. Soms vergeet ik wel eens een dag mijn pil in te nemen, maar ik neem nu al bijna 5 jaar de pil en nog nooit iets voor gehad. Nu ben ik mijn pil deze maand niet vergeten en nu ben ik al 6 dagen overtijd...

Wat ik ook aan het denken geweest heb, zou ik misschien schijnzwanger kunnen zijn? De laatste weken zijn mijn vriend en ik vooral bezig met samenwonen, kinderen, de toekomst. Ik denk wel veel aan kinderen en maar ben er nu nog niet echt klaar voor. Graag eerst samenwonen, en dan kindjes, denk dat dat niet meer als normaal is.

Ik kijk uit naar reacties van jullie. Groetjes.

4. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    De meest voorkomende reden waardoor je menstruatie uitgesteld wordt (naast zwangerschap ;)) is door stress of andere redenen (zelfs het onderhuidse verlangen om zwanger te zijn bijvoorbeeld).

Je beschreef je droom en het vreemde gevoel rond je 'eisprong', echter: normaal zou je die niet meer mogen hebben met de pil. Als je de pil goed neemt is de kans héél klein dat je zwanger bent. Je kan normaal minimum 14 dagen na het 'onveilige' contact testen. Ik zou zeker wel een testje wagen!

Het is dus heel moeilijk te zeggen! De kans is héél erg klein als je de pil gewoon goed neemt maar er zijn genoeg uitzonderingen bekend maar ik zou je niet meteen ongerust maken!

Het denken aan samenwonen, kindjes, ... kan er natuurlijk iets mee te maken hebben! Ik de periode's dat mijn kinderwens sterk ontstond droomde ik ook over niets anders meer, maakt het ook niet gemakkelijker om uit je hoofd te zetten ;)

Veel succes en ik zou morgen gewoon een testje wagen!

5. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Kans kan klein zijn, maar heb hier ook op een topic gezien dat iemand zwanger was geraakt door de pil heen, dus je weet maar nooit.

Ik zou even een testje doen meid, dan weet je het echt helemaal zeker.

Suc6!

Liefs, Charissa

6. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    heb daarnet een test gekocht dus deze avond ga ik ze gebruiken. Woon nog thuis bij mijn moeder dus moet ik wel wachten want ik zou het toch wel even voor mij zelf houden. Heb nog altijd mijn regels niet, ik vind dit zo raar ik heb ze altijd op tijd, ben dus heel regelmatig... Afwachten he.

7. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    hallo iedereen,
    heb daarnet even een testje gedaan. Was dus negatief, kleine opluchting, alhoewel ik er al enkele dagen over aan het nadenken dus het zou nu ni zo erg geweest zijn.
    Nu die test zal waarschijnlijk wel juist zijn maar toch heb ik nog mijn twijfels. Hoe komt het toch dat nu na 6 à 7jaar uw regels op regelmaat krijgt, dat mijn regels nu in één keer ophouden. Heeft dit iemand al mee gemaakt?
    Groetjes.

8. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Stress, spanningen, (onbewuste) wensen, veranderde voeding, het weer, ... er zijn heel veel redenen waardoor je menstruatie eens later kan zijn. Door alleen maar te denken dat ze later zal zijn en dat je mogelijk zwanger bent kan ze uitgesteld worden. Ik zou nog een paar dagen afwachten en er gewoon vanuit gaan dat je ongi eraan komt, de test is immers negatief!

9. Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal.
    Mss als je nu dan zo gebrand bent op je ongesteldheid dat je daarom juist niet ongesteld wordt.
    Mss moet je het eventjes los laten.

Succes!

10. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    ik zit er nu ni zoveel mee in mijn hoofd maar het is toch raar. En enkele dagen zou ik nu begrijpen, maar het is al meer als een week. En toen ik ze moest krijgen had ik 2 dagen last van de gewoonlijke krampen maar nu voel ik niets meer. Kan dit dat uw lichaam uw regels een maand overslaagt?
    Groetjes.

11. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, dat kan ook! Zeker als je de pil neemt is dat niet zo vreemd!

7 dagen is nog niet zo heel lang (te lang als je in spanning zit te wachten ;)), maar ik zou toch nog een weekje afwachten!

12. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    dat zal ik zeker doen. Daarna ga ik toch naar de dokter want ik vind dit toch heel vreemd en ben er niet gerust in. Ook al ben ik niet zwanger, er kan misschien iets anders aan de hand zijn.
    Groetjes en bedankt voor jullie hulp.

13. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    hallo, ik nog even. Heb eigelijk nog een vraagje, wat is ongeveer de normale temperatuur van een mens? Zonder zwanger te zijn natuurlijk. Want ik weet dit van mijn eigen niet maar zondag had ik mijn temperatuur gemeten en dat was 36,4 graden. Is dit hoog?

Ben ondertussen nog altijd niet ongesteld geworden. Zoals ik hier lees wat zoal de symptomen zijn, en dat zijn er heel veel. Heb ik eiglijk wel niets, alleen rugpijn. Gisteren redelijk last van gehad, vandaag iets minder maar toch goed voelbaar.

Ik hoop dat jullie niet denken dat ik serieus kan zagen. (Sorry)

Groetjes.

14. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hallo swifteke, de basale temperatuur van een vrouw kan sterk verschillen.

Om te weten wat je basale temperatuur is moet je minstens een maandje of twee bezig zijn met temperaturen. Smorgens voor het opstaan, in bed en altijd op een dezelfde tijdstip.
    En nee je zaagt niet, het forum is er toch om vragen te stellen en te discusseren ;).

Je zou volgende week nog eens moeten testen. Succes.
    Gr yach

15. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    Heb net mijn temp. nog eens gemeten en hij was 0.3 graden hoger dan vorige keer. Het was wel op hetzelde tijdstip gemeten. Ho die onzekerheid is onverdraagbaar. Ik heb er bewondering voor voor de mensen hier die proberen zwanger te geraken, die hebben deze problemen elke maand, maand na maand. Tot dat zij bij de gelukkigen zijn.

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik zou stoppen met je temperatuur op te meten, daar kan je immers helemaal niets uit afleiden nu! Enkel vrouwen die al langer tempen (minstens vanaf het begin van hun cyclus) kunnen aan de hand van hun temperatuur iets zeggen! Je gaat jezelf alleen maar gek maken ;)

17. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    ok ik zal het niet meer doen :oops: .
    Is dit nu echt zo normaal dat ik ineens mijn regels niet meer krijg? Heeft er hier nog iemand last van?
    Ik ben bang dat er misschien iets mis is met mijn lichaam.

Groetjes.

18. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Dat is inderdaad echt niet zo ongewoon, ik zou binnen enkele dagen nog eens een testje wagen om gerust te zijn (dit kan je menstruatie ook opwekken) en anders eens langs de HA gaan! Maar ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken ;)

19. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    succes meid!

20. swifteke

swifteke Lid

27 jan 2008
    15
    0
    0
    zelfstandig
    provincie Antwerpen
    hallo iedereen, sorry voor de last van de laatste dagen.
    Ik wou maar even zeggen dat ik maandag opnieuw een test gedaan heb en dat het weer negatief is.

Ik wil jullie allen nog veel moed en zeker geluk toewensen met jullie kleine schatjes.

Ik zal jullie (voorlopig :) ) niet meer lastig vallen.

Groetjes.

Deel Deze Pagina