Hoi allemaal, Ik ben al lekker aan het rondkijken en shoppen voor de kleine uk..zo leuk Als hij er eenmaal is, wil ik erg graag borstvoeding gaan geven. Ik ben dus ook op zoek naar een goed kolfapparaat. Veel verstand heb ik er niet van..dus alle tips en adviezen zijn welkom Bedankt alvast! Liefs, Sanne
Sowieso pas een kolf kopen als de borstvoeding al lekker loopt, dus na een aantal weken pas.. Ik heb een Avent enkelzijdige elektrische kolf, werkt prima, maar maakt alleen een herrie vind ik.
Er wordt aangeraden om nooit een kolf te kopen voordat je kindje geboren is. Je weet tenslotte niet van tevoren of borstvoeding wel lukt. Als je in de kraamweek een kolf nodig hebt om de borstvoeding op gang te brengen dan heb je sowieso een professionele dubbele electrische kolf nodig. Die zijn zo duur dat je die echt niet zelf wil kopen. Via het ziekenhuis, kraamzorg of lactatiedeskundige kun je die dan eerst lenen/huren. Volgens mij adviseren ze om de eerste vier weken sowieso niet te kolven. Na die 4 weken kun je af en toe kolven, als je een voorraadje wil aanleggen voor een avondje weg ofzo. Laat je bij de aanschaf van een kolf dan adviseren door een lactatiekundige. Medela schijnt een goed merk te zijn. Afhankelijk van hoeveel je wil kolven (incidenteel, voor 2 dagen werken of 4 dagen werken etc) heb je dan verschillende types.
Eens met beide bovenstaande reacties! - Om de borstvoeding op gang te helpen in de kraamperiode, of bij problemen met voeden voldoet een kolf uit de winkel niet. Dan moet je echt een dubbelzijdige kolf van de thuiszorg huren, maakt echt een wereld van verschil. - Als je borstvoeding eenmaal op gang is, of als je bijvoorbeeld ondervonden hebt dat je fulltime moet gaan kolven omdat je kind de borst niet pakt, of maar heel soms kolven als je eventjes weg wilt, dan kan je je keuze gaan maken. - In principe heb je voor borstvoeding geen kolf nodig, pas als je weer aan het werk gaat. Thuis is live aan de borst voeden altijd beter voor je productie. Ik heb een enkelzijdige elektrische kolf van avent. Heb van de kraamzorg de medela enkelzijdige gebruikt maar die vond ik niet fijn.
Hartstikke bedankt allemaal voor de reacties! Ik had er helemaal niet aan gedacht dat je inderdaad beter een kolf kan kopen als je eenmaal weet dat borstvoeding ook echt lukt. Maar inderdaad erg logisch Heel erg bedankt voor alle tips! Liefs, Sanne
Ik had een dure van difrax electrisch rot ding was t, had steeds minder opbrengst.Mijn zoon dronk alleen uit een flesje, weigerde de borst. Door deze kolf kon ik bijna stoppen met borstvoeding, daar deze er niks uitkreeg kreeg een oude avent handkolf zeker 2oocc eruit! Vriendin van mij had precies hetzelfde met een dubbele electrische die ze had gehuurd, ook zij had met deze handkolf veel meer opbrengst. Voor mij never een electrische meer!
ik heb de avent uno iq (of zoiets) een enkele elektrische kolf. Wat ik handig vind is dat je m ook om kunt bouwen naar een handkolf (mocht je ooit geen stroom in de buurt hebben). Je kunt van avent ook voorraadbekers kopen voor aan de kolf. Heel handig. Ze passen op de kolf, met de adapter erop kan de speen er op en heb je dus een 'fles'. Met het dekseltje erop is het een voorraadbakje voor in de diepvries. Eerst voor melk en gebruik ze nu voor de hapjes. Echt ideaal!!
Bedankt voor jullie reacties en tips. Altijd fijn om te horen welke goed bevallen zijn! Ik ga tegen die tijd eens goed rond kijken..eerst maar hopen dat de borstvoeding gewoon lukt en op gang komt Liefs, Sanne