Tips tegen harde buiken ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MSU, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Sinds gisteren loop ik eigenlijk bijna constant met een harde buik. Ik probeer mijn werkzaamheden te minderen, maar het lost niet veel op. Soms loop ik naar de keuken en moet gewoon onderweg even stilstaan.
    Het voelt trouwens niet alsof er iets staat te gebeuren, dus heb hiermee de vk nog niet lastig gevallen.
    Een warme kruik helpt niet veel en zelfs met stil op de bank zitten, gaat het niet weg.
    Ik ga ervan uit dat het nog wel een aantal weken duurt ivm het feit dat mijn oudste 10 dagen overtijd was en dus gehaald is.
    Hebben jullie misschien goede tips om die laatste periode een beetje minder ongemakkelijk door te komen ivm de harde buiken ?
    Een andere vraag nog: is het normaal de laatste periode meer afscheiding/vocht te hebben? Ik weet het niet meer van de vorige nl.
    Alvast bedankt.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi MSU,

De laatste loodjes! en die wegen het zwaarst!
    De afscheiding word aan het einde van de zwangerschap inderdaad wat meer en wateriger waardoor het soms lijkt alsof je een plasje verliest.
    Wat vervelend die harde buiken, soms is een bezoekje aan de wc al te veel. Rust is het enige wat ik je kan adviseren en warmte maar deze pas je beide al toe! Vit B complex wil ook nog wel eens helpen. En anders hopen dat het doorzet!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina