Weten/voelen dat je zwanger bent

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss light, 7 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss light

7 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben nieuw op dor forum en heb een vraag aan jullie.
    Is er iemand die eigenlijk direct na zijn ovulatie wist dat het 'raak' was?
    Zelf zit ik ronde 4 en ik heb nu ineens het idee dat het goed zit.
    De vorige keren had ik dat idee helemaal niet..

Ik zit nu op 5 dagen na mijn ovulatie.
    Ik heb de afgelopen nachten slecht geslapen, hoofdpijn, buikpijn etc..
    Ik spreek mezelf heel de tijd toe dat ik gewoon af moet wachten en mezelf niet gek moet maken.

Maar toch blijf ik met het idee in mijn hoofd.
    Iemand ervaring ? Ik hoop het..

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Heel raar maar ik werd de 3de ronde zwanger na 2x menstrueren en ik had een soorr voortgevoel. Kan het niet uitleggen maar de testen had ik ook vlak na mijn laatste menstruatie gekocht want "je weet maar nooit wanneer je ze nodig hebt" sneller dna ik dacht, alsof ik het onbewust al aanvoelde. Ook was die maand niet zo leuk, begrafenis etc dus ik was er niet zo mee bezig. En dat is toch wel iets wat je vaker hoort!

3. Miss light

7 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Joanne92,

Wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap! Spannend..
    Ja het is echt heel raar, ik moet nog ong 10 dagen wachten totdat ik het (hopelijk) zeker weet. Maar heb echt het idee dat het goed zit.

Ik was er de vorige maanden niet zoveel mee bezig, maar nu ineens wel.
    Moet gewoon rustig afwachten al is dat niet mijn sterkste kant haha grt

4. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    De keer dat ik zwanger ben geraakt wist ik eigenlijk ook ik voelde het. Net zoals ik eigenlijk ook voelde dat het niet goed zat. En dat kwam toen helaas ook uit. Succes met wachten nog.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ach, dat heb ik al zo vaak gedacht. Ik was er echt van overtuigd, mijn hele lichaam voelde anders en ik droomde over niets anders, maar het was nooit raak.

6. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ja maar van kwaaltjes had ik dus geen last, alleen lichte menstruatiepijn dus ging er van uit dat ik gewoon ongesteld werd. Terwijl ik de maanden erover op alles lette en ik ook plots overal last van had.
    Het was gewoon een onderbuik gevoel onbewust want ik was er niet mee bezig. heel moeilijk uit teleggen..
    Dankjewel Miss Light, hopelijk is het voor jou ook raak.. ik zou wel pas op nod of 1 dag na nod testen, anders koop je ze eigenlijk voor niets mochten ze nog geen streepje geven.. succes!

7. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    De keren dat ik overtuigd en bijna 100 % zeker wist dat ik zwanger zou zijn, was ik dat niet...

De 1e keer waarvan ik 100% zeker dacht te weten dat ik ongesteld zou worden, was ik zwanger... :)

Dus je lijf en je hoofd kunnen je ook flink voor de gek houden

8. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Je 6e zintuig moet je zeker af en toe naar luisteren. Daar geloof ik wel in. Maar bijt je er niet in vast, want stel het is niet zo.. dan is de teleurstelling zo groot.. Succes!

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    te vaak teleurgesteld. voelde het wel downthere, dat het opeens opgezet was, dat heb ik alleen als ik zwanger ben. maar aan gevoel hang ik 0,0 waarde meer :)

10. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Ik wist het zeker een week voor nod. Ik bleef het zeggen tegen mijn man, de me voor gek verklaarde. Ik kreeg wel gelijk, helaas eindigde dit in een miskraam, wat ik ook aan voelde komen een dag ervoor.

Nu voel ik me weer hetzelfde en nog niet ongesteld. Zal het gevoel weer kloppen, of wordt ik nu voor de gek gehouden? Het kan zo'n mind-f*ck zijn.......

maar het kan dus wel Miss Light

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Elke maand dat ik niet zwanger was voelde ik me juist voor mijn nod zwanger.... Juist in de maand dat ik daadwerkelijk zwanger was voelde ik helemaal niets... Was ook 5 dagen overtijd voordat er een belletje ging rinkelen 😅

12. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Niet gelijk naar NOD maar ongeveer 11 dagen daarna kreeg ik die avond ineens heel sterk het idee dat ik moest testen en wel gelijk. Geen test in huis maar met een ovulatietest getest en die knalde. Natuurlijk nog niks wijzer maar gelukkig had een vriendin testen in huis en ja hoor een streepje! :) Achteraf had ik het misschien eerder kunnen weten met bepaalde symptomen maar die weken waren we net in het huis aan het klussen en dacht ik er eigenlijk weinig aan.

13. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb het deze keer gevoeld. Ongeveer 2 dagen na de seks kreeg ik buikpijn. Ik lag in bed en dacht huh volgens mij word ik NU zwanger.
    2 weken later bleek dit zo te zijn.

Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik wel ineens volgens mij ben ik zwanger maar de testen bleven negatief. Toch 'wist' ik dat ik zwanger was. Pas met 7 weken een positieve test.

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hoi!
    Ja, ik geloof er wel in. In september ben ik even zwanger geweest en dat 'wist' ik al voor de positieve test. Heel raar.

Eind november bleek ik weer zwanger te zijn en ook dat wist ik al voor de test positief was. Ik heb al vaker vage streepjes gehad en toen bleek ik niet zwanger te zijn maar deze maand had ik een vaag streepje op een action test en wist gewoon zeker dat het goed zat. Eigenlijk had ik al eerder het vermoeden omdat ik meen de innesteling gevoeld te hebben.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Toen ik zwanger was van zl wist ik het vrij vroeg zonder test te hebben gedaan. Het zat toen niet in de planning maar ik kon het maar niet uit mijn hoofd krijgen. Dat gevoel is eigenlijk niet te omschrijven, maar na een testje kreeg ik toch gelijk.
    Toen ik vorige maand volgens een test weer zwanger was voelde het toch anders, ook weer een gevoel dat ik niet kan uitleggen maar ik kreeg kort erna ook een vroege mk.
    Soms klopt je gevoel wel degelijk.

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij de meeste cyclussen hoopte ik het, bij de twee zwangerschappen voelde ik het. Voelde me gewoon anders..
    Net zoals ik bij de eerste x vanaf het begin voelde dat het niet goed zat

17. Miss light

7 dec 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik moet gewoon afwachten.. Wellicht is dit toch wishfull thinking..

Grt

18. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik lees vaak dat vrouwen er van overtuigd zijn dat ze ongesteld moeten worden qua gevoel maar dat uiteindelijk zwangerschapssymptomen waren.
    Heeft iemand dit gehad? En zat hier toch een verschil in? :p

Ik zou als het goed is nu elk moment ongesteld moeten worden en zo voelt het ook maar het komt maar niet. Ik heb nu al vaak gehad dat ik dacht dat het doorgebroken was maar dat het witte afscheiding was.

Ik geloof niet dat ik zwanger zou kunnen zijn maar ben benieuwd naar andermans ervaringen!

19. Logan

Logan Niet meer actief

Dit. Scheelt me weer typen ;)

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ongeveer een week voordat ik positief testte dacht ik een knobbeltje in mijn borst te voelen. Dacht nog, als dat over een paar dagen nog zo is even langs de huisarts. Paar dagen later heel mijn borsten pijnlijk en met knobbels, was ik ineens vreselijk moe, smaakte koffie ineens raar, duizelingen en 'opvliegers' in benen. Toen ging er door me heen of ik zwanger zou zijn. Paar dagen voor ik positief testte meer witte afscheiding. En toen kreeg ik steeds sterker vermoeden. Getest 1 dag voor nod en het was raak.

Deel Deze Pagina