Weten wanneer je met de pil gaat stoppen..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sallie, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zwangeren in de omgeving hebben mij wel een beetje aangestoken, maar wist al van kleins af aan dat ik heel graag kindjes wilde. En toen ik op mijn 18e nog vrijgezel was, vroeg ik me af hoe dat nou moest, want wilde wel eerst een goede relatie voor ik kindjes zou krijgen. En dan zou ik toch al snel 25 zijn (zat ik al te rekenen). Op mijn 19e mijn vriend ontmoet en gelukkig zat dat snel goed en voelen we ons super bij elkaar.
    afgelopen augustus zijn we peetouders geworden en dat stak ons allebei wel aan. we waren toen 22 en vonden onszelf wel jong. maar rond de kerst vonden we het toch wel leuk om een kindje te krijgen. en dan zouden we toch 'al' 23 zijn als er een kindje zou komen. en wie weet duurt het wel een jaar of langer voordat we zwanger raakten. zo zijn we een beetje gaan denken en op 4 januari zou ik mn nieuwe strip moeten starten, maar dat hebben we lekker niet gedaan ;)
    nu dus nog steeds niet zwanger, we zijn net allebei 23 geworden en nu vinden we het echt moeilijk dat het niet zo snel gaat (al valt het nog best mee bij ons). We weten nu dus wel zeker dat we het heel graag willen!

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Sahi tnx voor je reactie!

Ik snap inderdaad dat het lastig is dat het lang duurt, het is onterecht ik weet het, maar je denkt toch vaak dat het bij jongeren sneller gaat! Succes ermee en ik denk dat ik na nog weer een weekje lezen/denken/overleggen ;), wel weet dat ik er klaar voor ben :).

Nu afwachten. Zou dus morgen ongesteld moeten worden, maar lijkt nog nergens op hoor. Wel last nog steeds van steken in mijn lies, vooral links. Ik heb voor de zekerheid maar testjes (3) besteld via internet. Mocht ik wel ongesteld worden heb ik ze maar vast in huis ;)

3. Racesmurf

Racesmurf Niet meer actief

Ja klopt, kriebelen doet het wel!
    Maar het zou echt veel verstandiger zijn om eerst te verhuizen, we zitten nu in een appartementje met 1 slaapkamer dus ja...
    Wel op de begane grond met een tuintje maar toch...niet echt ideaal.

Als ik nog aan de pil zou zijn zou ik vandaag ongesteld moeten worden.
    Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat het allemaal een beetje op gang komt. Hoe lang duurde dat bij jullie?
    (voor degene die al gestopt zijn met de pil?)

4. misa

misa Niet meer actief

In febr 2008 ben ik ten huwelijk gevraagd. Later dat jaar hebben we besloten dat we in april 2009 zouden trouwen en daarna zouden stoppen met de pil.
    Toen we getrouwd waren moest ik nog 1 of 2 weken voor mijn strip op was. Dan was zelfs het halfjaarsdoosje leeg (kwam leuk uit!).
    We voelden ons allebei heel erg goed bij deze keuze en wilden heel graag. Dat maakte waarschijnlijk ook dat het wel een klein jaartje heeft geduurd.
    Geen moment getwijfeld, al was het wel spannend natuurlijk!

5. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ Hahaha krijg de hik! SallieC van kp.
    Dat ik dat nu pas zie.

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat doe jij nou hier?! ;) hahah! Hoef ik je ook niet meer op de hoogte te houden ;)

Vind het wel weer toevallig!

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    .

Dat snap ik ook wel weer hoor! Als ik zo'n klein huis had zou ik het ook nog niet doen... Je wil toch een beetje alles op orde hebben voor je aan kinderen begint. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op je vraag, over hoelang het wer duurt na het stopen met de pil!

8. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ja idd! Nou je hoeft me daar niet meer te pb-en nu ik ook vanaf hier kan volgen. :D

9. Fleurtjes

Fleurtjes Bekend lid

30 jun 2010
    668
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dacht ik er ook altijd over. Tot mijn broer (34) ziek werd. Mogelijk is hij na zijn behandeling niet meer vruchtbaar. Als hij dan nog kinderen wil zal dat IVF worden. :(

Wij wonen nu ook in een 3km. app. Het huis staat wel te koop maar we gaan niet wachten tot het verkocht is. Wie weet hoe lang het duurt voordat het raak is. Wie dan leeft wie dan zorgt.

10. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Nee precies, en je zegt ook niet zo heel snel tegen de mensen in je omgevingen dat je bezig bent met zwanger worden..
    Dus dan is dit forum wel erg handig!
    Ben benieuwt of je ook ongesteld word, wat zegt je gevoel?

11. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Dat wil ik ook wel graag weten inderdaad en hoelang het duurt totdat je cyclus een beetje weer op gang is, maar dat verschilt denk ik ook wel per persoon.

Pff bij mij begint nu ook aardig te kriebelen, werk in een kinderdagverblijf (daar dus ook veel baby's) en een collega van mij is net bevallen

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik wil sinds dat we getrouwd zijn kinderen (nu een jaar). Maar mijn vriend was er nog niet aan toe. Tot vorige maand... we liepen in de stad, shoppen, en opeens zegt hij dat hij er aan toe is. Zomaar 'out of the blue!' Hij zei over een paar maanden kun je wel stoppen met de pil. Daarna eigenlijk er niet meer over gehad, en toen weer zomaar opeens van .. ja je kunt nu stoppen! Ik weet niet, hij moest nog ff aan het idee wennen denk ik. Nu ben ik sinds 16 juni dus gestopt met de pil. Ben benieuwd! En bij ons is ook alles op een rijtje, we kennen elkaar 5,5 jaar, huis en allebei vaste baan. Dat is wel belangrijk.

13. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb een heel andere reden om nog niet te beginnen met proberen. Ik wil namelijk eerst van die baby kilootjes af die ik van de laatste twee zwangerschappen heb opgebouwd. Nu nog zo'n 10 kg. Mooie stok achter de deur, toch? Maar nog steeds moeilijk hoor, vind ik. Voor mijn gevoel ben ik de hele dag met eten in de weer om mijn kindjes en man wat lekkers voor te schotelen. Ik vind het extra moeilijk om er nu vanaf te blijven in vergelijking met voordat ik kinderen had. Maar even een paar maanden extra m'n best doen...

14. Racesmurf

Racesmurf Niet meer actief

#54 Racesmurf, 11 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2010
    Ja precies, we zitten hier nog wel ff goed voorlopig, wel voorzichtig aan het rondkijken her en der maar wil wel echt een huis tegenkomen waarvan ik zeg: JA dat wordt hem!
    En we zitten nu hartstikke goedkoop dus kunnen nog ff flink sparen, dat is ook wel lekker.

Als ik nog aan de pil zat zou ik gisteren ongesteld moeten worden maar ik voel nog niks dus afwachten maar denk ik .... ?

Mijn vriend wil overigens net zo graag een baby als ik, dat vind ik zo leuk! Ik heb 2 lange relaties gehad en 1 wat kortere maar die laatste 2 wilden geen kinderen en daar is het ook op stukgelopen.
    Ik weet zeker dat mijn vriendlief zo'n leuke papa zal worden in de toekomst! Ben helemaal gelukkig met hem :D

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dus je bent nu zwanger als ik het goed lees? Gefeliciteerd! :).

Fijn gevoel als je weet dat je geen twijfels hebt! Al denk ik dat veel mensen spanning verwarren met twijfel en dat het spannend is is natuurlijk juist logisch. :)

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Daarom, kletsen we lekker hier! :). Het topic loopt goed, vind het fijn dat er zoveel reacties komen. In mijn omgeving, vriendinnen e.d leeft het nog helemaal niet echt. Eén vriendin is wel zwanger, die steekt me ook aan, maar die hoort zegmaar weer niet bij de andere vriendinnengroep. Waar ik juist jong moeder wil worden, willen zij er voor hun 30ste niet aan denken...

Ben nog niet ongesteld nee, en voel ook nog niks wat er op wijst dat het eraan komt. Alleen nog steeds die vreemde steken in mijn lies. We wachten af...

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat lekker dat hij het nu ook echt wil! Bij jou is het dus meer als verassing gekomen, of hebben jullie het er ook wel uitgebreid over gehad?

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Vind je het niet lastig om juist voor een eventuele nieuwe zwangerschap af te vallen? Ik zou denk ik het gvoel hebben dat het er dan na de derde zwangerschap weer aan zit :)... Maar ik snap je wel hoor, het is een goede stok achter de deur!
    Hoe wist jij bij de eerste dat je het echt wilde?

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Spannend hoor! Dan wordt het ineens echt ;). Al gvoel dat je ongesteld gaat worden? Wacht je nu op je cylcus of zou je ook al zwanger kunnen zijn?

Leuk he om te weten, ik heb dat ook met mijn vriend. Zeker weten heel lief, en dat vind ik erg belangrijk. Zelf heb ik geen goede "vader-ervaringen"dus dat is wel een pré....

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nog niet ongesteld in ieder geval....

Deel Deze Pagina