weten wat het word?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimberly 33, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Ik wist al direct dat ik het zou willen weten :) ik kan echt niet lang genoeg wachten en voor mijn gevoel krijgt mijn babietje dan een persoonlijkheid. Dan kan ik mijn meisje of jongen (zij/hij) zeggen, ipv 'het' babietje.
    Ik ben érg nieuwsgierig, heb totaal nog geen voorgevoel maar zou het stiekem wel erg leuk vinden als het een meisje wordt. Maar tegelijk vind ik een jongetje ook geweldig, maakt mij niet uit :)
    Volgende week weet ik het eindelijk! :)

2. SteffiekeVO

SteffiekeVO Actief lid

16 nov 2014
    482
    0
    0
    Ik wil het wel weten..

3. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste 2 wisten we het niet, en nu weer niet. Spannend, duurt nu niet zo lang meer :)

4. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Wij wilden het wel weten. De verassing is net zo groot maar dan met 20 weken voorpret... En wij zijn te nieuwsgierig plus het is ook wel erg handig..

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.804
    7.400
    113
    Bij de oudste wisten we het niet, en dat was een enorme verassing, we dachten echt een meisje te krijgen, maar bleek een echte knul te zijn. Helemaal geweldig, maar ik wist meteen dat ik nooit meer zou willen wachten tot de geboorte tot het geslacht bekend was, het voelde niet fijn tegenover onze zoon ofzo, dat ik echt even om moest schakelen.
    Bij de tweede wisten we het met 20 weken, en hebben het geheim gehouden.
    Dit keer wisten we het onverwachts met 16 weken al, omdat ik een extra echo kreeg i.v.m. bloeding, en nu mag iedereen het ook weten. Veel makkelijker. Ik vind dit het prettigst, dat geheim houden is niks voor mij, nu moet ik me alleen inhouden om zijn naam niet te vertellen, maar dat is goed te doen :)

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Leuk om te lezen waarom jullie het willen weten.

Vertellen jullie het ook aan de familie? Of blijft dat wel een soort van geheim ( tja als je alles blauw koopt is het duidelijk haha)

7. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Bij de eerste 2 wisten we het niet. Superleuk is dat, echt een verrassing bij de bevalling! Nu willen we het wel graag weten, gewoon om een andere zwangerschap te hebben en ook wel om praktische redenen: kunnen we alle jongenskleertjes door geven of moeten we ze houden? Ik ben benieuwd; volgende week weten we het. :D

8. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Wij willen het ook graag weten deze keer. Bij de eerste maakte het ons niet veel uit. Deze keer natuurlijk ook niet, maar we hebben wel een lichte voorkeur voor een van beide geslachten. Dus is het waarschijnlijk handiger om het van te voren te weten zodat we ons er op in kunnen stellen. Morgen om 12 h hebben we de 20 weken echo. Ik hoop dat we dan kunnen zien wat het wordt.

9. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Ik heb altijd gezegd dat ik niet wilde weten wat het zou worden, maar nu puntje bij paaltje wil ik het heel graag weten. Dan kan ik lekker gaan shoppen 😁

10. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ik ben veel te nieuwsgierig! :D
    Bij de eerste hebben we gewacht tot de 20 weken echo, deze keer hebben we met 15+4 een geslachtsecho laten doen.
    Ik hou sowieso ook niet van neutrale dingen dus dat was voor mij ook een rede om het te willen weten.
    En je hoeft maar 1 naam te verzinnen :p
    Wij hebben het trouwens gewoon aan iedereen vertelt, kan dat niet voor me houden en ook ivm shoppen met oma of vriendinnen.

11. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Wij willen het niet weten. Vind het geslacht echt het meest onbelangrijke wat er is...

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij onze zoon wilden we het eerst niet weten. Tijdens de 20 weken echo het op het laatste moment toch wel laten vertellen door de echoscopiste :D En dat vond ik ZO leuk dat ik deze keer een geslachtsbepalingsecho laat doen met ruim 17 weken.

We hebben geen enkele voorkeur, maar vinden het gewoon leuk en enigszins praktisch. Maar dat is de reden niet om het toch te willen weten.
    Hoofdzakelijk lijkt het me fijn voor mijn hooggevoelige peuter om te weten of er een broertje of zusje gaat komen. Hoe meer duidelijkheid hoe beter, voor zover je dat kunt geven in een zwangerschap.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Juist omdat deze zwangerschap heel erg in het teken staat van medische onderzoeken e.d. Hebben wij een geslachtsbepaling gepland met 16 weken. Onze 20 weken echo (GUO) wordt al spannend genoeg! ik vind het leuk om dan pretechos te laten maken waar het gewoon echt om het genieten van de zwangerschap en beeb draait.

Daarnaast vind ik het praktisch om te weten wat het geslacht is (bij dochter de fout gemaakt om alles in meiden kleur te kopen, als het nu een jongetje is dan moeten we toch iets meer aanschaffen!)

14. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Ik wilde het eigenlijk niet weten, mijn man wel heel graag. Aangezien ik hem dat wel gunde bij de 20 WK echo achter het geslacht gekomen. Maar... Wij houden tegen iedereen vol dat we het geslacht niet weten :) word zo gek van dat gevraag en gevis! Op een of andere manier is het antwoord "ik weet het niet" veel makkelijker dan "ik weet het wel, maar het blijft een verrassing"

Al blijf ik "liegen" tegen m'n moeder en beste vriendin erg lastig vinden...

15. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wij willen heel graag weten wat het wordt, ik heb geen zin om 9 maanden te wachten. Als ik de mogelijkheid heb waarom niet. Ik denk niet dat het voor mij specialer zou zijn als ik het pas bij de bevalling weet.

Ik weet alleen nog niet of wij het de omgeving gaan vertellen :)

16. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Wij weten het straks om half 10 als de kleine meewerkt haha

17. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Wij willen het ook heel graag weten :)! Bij de eerste wisten we het ook, en straks rond de 16 weken doen we weer een geslachtsecho! Zijn veelste nieuwsgierig en ook erg praktisch hahaha! In mijn omgeving wat mensen die het niet willen weten, vond het erg lastig om daar leuke cadeautjes voor te kopen (vind het erg leuk om al tijdens de zwangerschap wat kleine cadeautjes te geven). Maar goed, dat is onze mening!

18. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wist het bij alle drie rond de 15 weken! Ik zou echt niet kunnen wachten, ben ik veel te nieuwsgierig voor. Daarnaast hou ik niet van neutraal shoppen of neutrale kamers, dus om die reden is het ook fijn om te weten. Het maakte het voor mij ook 'echter'.

Deel Deze Pagina