weten wat je hebt maar niet geholpen worden:-(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miems, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Helaas hebben veel ziekenhuizen inderdaad eisen wat betreft je gewicht. Zeker overgewicht kan een factor zijn als je PCOS hebt. PCOS kan het gevolg zijn van overgewicht, maar door de PCOS kun je ook weer moeilijk afvallen en kom je gemakkelijk aan. Een vicieuze cirkel dus. Afvallen kan helpen, soms verbetert je cyclus uit zichzelf als je een hoop kilo's kwijt bent.

Zeggen dat je streng aan het lijnen bent en al veel kilo's kwijt bent, heeft geen enkele zin. Aangezien de meeste gyn's werken met een bepaald protocol, waarbij je BMI niet hoger mag zijn dan 30/32/35. Zit je daarboven, dan zul je toch echt eerst moeten afvallen voordat je aan de medicatie kunt.

Afvallen is zeker mogelijk. Probeer het anders onder begeleiding van een dietiste, ga meerdere keren per week sporten. Vaak kun je die begeleiding krijgen via een doorverwijzing van de gyn.

Ik heb PCOS en ben nu twee keer 20 kg afgevallen. Ik had eerst helemaal geen cyclus en na het afvallen een cyclus van zes weken met eisprong.

Succes!

2. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan me je frustratie heel goed voorstellen, maar aan de andere kant zijn die gyns er niet om je te pesten. blijkbaar vinden ze het echt nodig dat je iets aan je gewicht doet.

Ik zou voor jezelf heel ged nagaan of je echt niet meer kunt sporten/gezonder eten. Dat is niet om de gyns tevreden te stellen, maar mocht je zwanger worden ook fijner als je beter conditie hebt/slanker bent. EN gewoon bij je volgende afspraak je heel goed uit laten leggen waarom ze dit zo doen en wat en wanneer een evt vervolgstap zou zijn

3. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Bedankt damens voor jullie reacties. Ik sport idd 3x per week bij een sportschool dus denk aan loopband, fietsen, beenspieren en zulke dingen. Ik ga morgen naar een andere ziekenhuis bellen en ook zal ik mijn verzekering bellen of zij van geerten vergoeden.

Mijn bmi is trouwens 35. Bedankt damens

Deel Deze Pagina