Wetend dat ik zwanger ben, nu al stress

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Desjavu, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aninaja

aninaja Niet meer actief

Helaas kan dat niet meer. Althans regio noord.

2. aninaja

aninaja Niet meer actief

Btw gefeliciteerd! Ik word ook jong mama (21) als je wilt praten kun je mij pb'en.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Niet alles gelezen, alleen de eerste post.
    Ik zou even vergeten wat je moeder/schoonouders willen en met je vriend bespreken en beslissen wat jullie willen.
    Wil je bij je moeder blijven wonen? Prima, maar dan is dat omdat jij en je vriend dat beslist hebben en niet je moeder.
    Wil je samen gaan wonen met je vriend? Ook goed, maar dan is dat omdat het jullie beslissing is en niet die van je schoonouders.

Ik vind het trouwens echt belachelijk dat ze zeggen/voorstellen dat je het maar weg moet laten halen. Dikke vinger naar hen, sorry.
    Niemand beslist dat voor jou, behalve jijzelf. Ik begrijp dat ze geschrokken zijn en het niet helemaal zien zitten, maar niemand gaat jou opleggen dat je het weg moet laten halen.

Verder zou ik ook echt aangeven bij je moeder dat je het heel lief en fijn vindt dat ze zo betrokken is en vanalles wil regelen, maar dat je dit graag zelf wil doen en als je ergens hulp mee nodig hebt zij de eerste is bij wie je om hulp vraagt.

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh en gefeliciteerd trouwens 😊

5. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    De kans is wel klein. Ik kreeg die voorrang niet, zelfs niet mijn te kleine 1-persoonsstudio. Je moet in ieder geval echt benadrukken dat je bij je moeder geen plaats hebt voor jullie straks.

6. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Iedereen bedankt voor de reacties, het heeft me wel wat moed gegeven om voor mezelf op te komen. We zijn imiddels aan het bekijken of we een huurwoning kunnen regelen maar dit valt echter nog niet zo mee.
    We moeten tevens ook ons huis aankleden, laten we dat nog voor op stellen.
    Het is een win-win situatie, het is erg lastig om hier over na te denken dus ben de afgelopen dagen nog maar aan het beseffen dat ik zwanger ben.

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou heel goed uitzoeken hoe het zit met woningen. Maar ik zou wel tegen de omgeving zeggen dat je de onzekere periode af wil wachten. Daarbij zou ik ook voordat het eerste trimester voorbij is geen beslissingen nemen die je niet zou doen als je niet zwanger was.

8. EsmayFleur

1 mei 2015
    85
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Aller eerst gefeliciteerd.
    Ik begrijp dat jullie beide werken?
    Is er geen mogelijk tot een koopwoning?
    Ik en mijn vriend waren 21 toen we onze woning kochten
    Op het slaris van mijn vriend. Zijn nu 24.. Tis welliswaar geen villa. Ongv 70 m2
    Is er bij jullie geen mogelijkheid tot een goedkope koopwoningen hier in Rotterdam zijn er goedkope appartementen en woningen. Weet niet hoe het bij jullie js maar je zou er eventueel naar kunnen kijken.
    En wat betreft je schoonouders die zullen vast wel bijdraaien en is het niet tijdens de zwangerschap dan wel als de kleine er is. Dat kunnen ze toch niet weerstaan zoon klein lief babytje hihihi
    Heel veel succes en geniet er maar lekker van

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik woonde ook nog thuis toen ik zwanger raakte.. Mijn vriend had een vaste baan en ik was aan het afstuderen..
    Ouders stonden niet te springen en moesten wel wennen..
    Maar dat was maar even, geef ze even de tijd..
    Mijn schoonmoeder was tienermoeder en wilde iets anders voor haar zoon (wij waren overigens wel 21 en 22)...
    Maar we hadden vrij snel een huisje (huurhuis) en mijn man had spaargeld en hebben verder heeeel veel gekregen.. Zaten met 20 weken in een mooi huurhuisje met allemaal prachtige spulletjes.. En nu 8,5 jaar later hebben we 3 kindjes, koopwoning en zijn we zeer gelukkig getrouwd...
    Kleinkinderen zijn DE trots van de opa's en oma's..
    Wij hadden ook stress, maar uiteindelijk is alles op zijn pootjes terecht gekomen!
    Gefeliciteerd en geniet van deze prachtige tijd! Je eerste zwangerschap is toch het mooist! Dan ervaar je alles voor de eerste keer!

10. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Het is niet mogelijk om te kopen, we moeten beginnen met een huurwoning. We hebben beide geen vast contract en ik loop stage.

Vandaar dat het wel moeilijk is. Mijn schoonouders draaien nu ietwat bij, hebben rompers gekocht etc... Het is moeilijk maar denk ook dat ze er hard mee weg lopen na de bevalling.

11. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Allereerst gefeliciteerd!
    Wat vervelend dat je deze reacties van je schoonfamilie krijgt. Het belangrijkste is dat jullie samen de beslissing maken en wat de rest zegt trek je je natuurlijk aan, maar is niet het belangrijkste nu.
    Ik heb wel de 'normale' omstandigheden om een kindje te krijgen en ik merk ook dat veel mensen uit mijn omgeving je toch erg veel (soms dwingend) advies geven. Daarom is het belangrijk om te staan voor je standpunt en te onthouden dat het niet om de rest gaat, maar om de toekomst van jullie kindje.
    Bovenal is de liefde voor het kindje nog altijd veel belangrijker dan je leeftijd of materiële zaken.
    Succes!

12. Desjavu

Desjavu Actief lid

29 dec 2015
    306
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je reactie!

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik denk dat je schoonouders geschrokken zijn, geef ze wat tijd om bij te draaien. Zij hadden natuurlijk ook liever gezien dat er pas een kindje kwam als jullie de boel wat meer op de rit hadden. Uiteraard is hun reactie niet leuk maar zo te lezen trekt het al beetje bij. Geef ze de tijd en probeer ze tot op bepaalde hoogte er wel bij te betrekken.

Verder moet je je moeder maar een beetje afremmen. 5 weken is erg vroeg om van alles te kopen. Ga eerste eens rustig kijken van hoe en wat, wat heb je nodig, wat wil je zelf, etc. En misschien kan je bepaalde dingen die je moeder al enthousiast aan het kopen is beter tweedehands kopen of wie weet kan je het van iemand krijgen. Denk dat jullie straks alle centjes heel hard nodig hebben. Daarbij: JULLIE (jij en je vriend) moeten shoppen. Niet je moeder. Samen spullen uitzoeken lijkt me veel fijner en hoort bij de voorbereidingen. Op die manier kan je naar je baby toeleven.

Mag ik vragen hoe lang jullie al samen zijn? Een kind krijgen trekt bij de meeste mensen een behoorlijke wissel op de relatie. Mijn man en ik hebben ook een dip gehad in de relatie. Ons huwelijk is goed en wij wonen ook al jaren samen, toch was het behoorlijk wennen. Je kan minder van elkaar hebben af en toe. Ik wil niet zeggen dat je niet moet gaan samenwonen maar bedenk eerst goed wat je wil, wat is verstandig, etc. Ga je het redden van het inkomen dat jullie nu hebben? Zet eerst alles op een rijtje en stress niet teveel. Het komt goed! Je hebt hoe dan ook een dak boven je hoofd (of eigen plekje straks of bij je moeder) en dat is sowieso al mooi toch?

Nog 1 tip: Zeg tegen iedereen dat je hulp en meedenken waardeert maar dat jullie samen uiteindelijk de beslissingen nemen. Dat geldt voor wonen, voor spullen die je nodig hebt en meer van dat soort zaken maar ook voor wie er mee gaat naar de verloskundige straks, naar de echo's, enz. Als jij liever alleen met je vriend gaat dan mag dat. Je (schoon)moeder moet niet mee. Hetzelfde verhaal (al is dat nu nog ver weg) voor de bevalling. Kom voor jezelf op en blijf je grenzen aangeven.

Veel succes met al zaken op orde krijgen, het komt allemaal goed!

Deel Deze Pagina