Wetenschappelijk aangetoond: relatie voeding en ADHD (doorbraakonderzoek)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door amdaa, 11 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Wij volgen het ook. Ik heb mijn vriend bij wijze van al op kunnen vegen omdat hij mij er zo in herkent. Maar ik merk dat ik mijzelf erg heb leren onderdrukken. Klinkt dat herkenbaar? Allemaal systeempjes om er zo min mogelijk last van te hebben.

2. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik weet nog dat er tegen mijn ouders vroeger gezegd werd door school dat het kwam door teveel snoep, kleurstof en suiker (eind jaren '80) dat ik zo druk en ongeconcentreerd was. Toen heette het nog MBD (minimal brain damage) en werd het bij meisjes nog niet of nauwelijks gediagnosticeerd. Mijn moeder moest hard lachen, want ik was het enige kind in de klas dat geen snoep lustte of andere suikerrijke spullen. Dat was toen zo'n regeltje, dat wat we nu Adhd noemen geen suiker of kleurstof mocht.

Ritalin daarentegen hielp wel voor mij. Totdat ik zwanger was geweest en bevallen was. Toen werkte het heel raar en onregelmatig. Sindsdien gebruik ik niks meer, alleen voor mijn ass

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat is best lastig ook, aangezien ze bijvoorbeeld bij mijn zoon in de klas al grotendeels werken op 'schermpjes'.

tuc vindt dit leuk.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ach ja. Mensen denken het beter te weten.
    Mijn zoontje met autisme moet ik ook strenger aanpakken. Dan zou
    er verder niets aan de hand zijn hè....:(

tuc vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.633
    8.366
    113
    Vrouw
    Een scherm is zoveel meer dan een scherm. Je kan er zoveel mee. Enkel tv kijken hou ik bijv niet vol, dan pak ik of mijn telefoon of ga ik aan de wandel. Een computer aan de andere kant... Daarmee is het heel makkelijk om een hyperfocus te pakken. Dat vind ik heel ontspannend. Je kan precies doen wat goed voor je voelt qua hoeveelheid prikkels. Van wat lezen over iets waar je interesse in hebt tot het spelen van een game waarbij je geen seconde je concentratie mag verliezen. Je hebt de volledige controle over de prikkels die je binnen krijgt en als iets niet meer interessant is dan kan je zo doorschakelen op het volgende. Ik denk dat het fijn vinden van de computer (bij de mensen met ADHD die ik ken) meer een gevolg dan een oorzaak is.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Was het maar zo simpel he??

Zoe123 vindt dit leuk.
  7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Herkenbaar. Ik merk ook dat telefoon en tablet een magische, bijna verslavende werking op me hebben. Ik zou soms wel wat minder willen, maar tegelijk is het ook zo onmisbaar. Zowel qua systeem (agenda, reminders etc.) als inderdaad het tot rust komen door de prikkels te kunnen doseren en er even helemaal in op te gaan.

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina