Wetenschappelijk onderzoek behandeling PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolien2, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje. Aangezien hier veel meiden zijn die PCOS hebben wilde ik vragen of jullie al van het wetenschappelijk onderzoek rondom PCOS hebben gehoord. Ik heb aanstaande maandag een gesprek met de fertiliteitsarts daarover. Na zes cyclussen clomid kun je aan dit onderzoek meedoen.
    Je wordt dan geloot in 1 van de 4 groepen. Groep 1 betekent alleen clomid. Groep 2 is clomid met IUI. Groep 3 is hormonen spuiten en pregnyl. Groep 4 is hormonen spuiten en IUI.

De andere mogelijkheid is 'gewoon' doorgaan met clomid voor 6 maanden.

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen hier in? Wil graag zwanger worden maar weet niet of ik er al een toe ben regelmatig naar t ziekenhuis te moeten want heb nu een regelmatige baan op een redelijke afstand van m'n woonplaats (dus ziekenhuis) en denk dat de ziekenhuis bezoekjes wel belemmerend is. Nu hoef ik namelijk niet voor echo's want ben goed ingesteld....

Ik hoor graag van jullie!

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?

3. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jolien,

Het verschilt waarschijnlijk per ziekenhuis of dit onderzoek er is na 6 maanden Clomid?
    Ik zit zelf nog steeds in de onderzoekfase dus heb nog geen vruchtbaarheidsbehandeling gehad. Er is bij mij wel PCOS gevonden, ik heb het gelukkig in mindere mate en heb een eigen eisprong.
    Ik bereid me er zelf wel op voor dat ik na deze onderzoekfase vaker naar het ziekenhuis zal moeten heen en weren, maar ik heb het er wel voor over. Dan wordt het tijd om het mijn werk te vertellen want je kan niet meer echt op je eigen tijden heen omdat het allemaal cyclusafhankelijk is.
    Nog een keer 6 maanden Clomid gaat dat wat uithalen voor jou denk je? Ik denk dat ik in jouw schoenen mee zou doen aan het onderzoek, maar dan moet je wel de (vele) bezoekjes er voor over hebben inderdaad.
    Ik heb het idee dat je in zo'n traject wel ''geleefd'' gaat worden door het ziekenhuis en daar zie ik ook wel tegenop.
    Nou, ik hoop dat je ''iets'' aan mij verhaal hebt?

Groetjes Moisie

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal

Deel Deze Pagina