âBaby zichzelf in slaap laten huilen is onschadelijkâ - NRC Het feit dat geen dier zijn jong alleen laat slapen of apart legt, de apen hun baby bij zich houden en mensen langer leven in een veilige, sociale situatie geeft toch al aan dat het wegleggen van een huilende baby niet klopt. Dat betekent niet dat een baby nooit moet huilen, zeker wel. Maar niet uit frustratie zonder ouder erbij. Dat klopt gewoon niet. Waarom zou dat in vredesnaam goed zijn voor een baby? Een baby heeft zijn ouders nodig, zeker op zo'n jonge leeftijd. Dit artikel geeft in ieder geval aan dat het onderzoek ongefundeerd is, gelukkig iets van tegengeluid.
Nee want wij mensen zijn het dierenrijk natuurlijk ver overstegen. En natuurlijk worden dierproeven niet uitgevoerd omdat dan een verwachtingspatroon voor mensen kan worden geschetst. Zucht... Ik laat mijn kind best af en toe huilen maar eigenlijk nooit langer dan 10 min. Ligt ook wel een beetje aan wat de reden is. Soms is hij boos omdat hij iets niet mag en dan kan meneer echt de boom in. Maar is hij verdrietig dan pak ik hem natuurlijk gewoon bij me.
Nee natuurlijk niet. Maar of je het leuk vindt of niet, wij mensen zijn zoogdieren. En aan de samenstelling van onze melk toont aan dat wij behoren tot een groep zoogdieren waar bijvoorbeeld ook apen toebehoren. Een baby is een klein wezentje wat leeft op instinct. Voor een baby is het heel onnatuurlijk (en volgens zijn instinct gevaarlijk) om helemaal alleen te liggen. Hij weet niet dat zijn bedje veilig is en zijn mama gewoon in de andere kamer is. En gaat dus huilen.
Je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik moet hechten met mijn kindje gelukkig. Ik heb ons meisje nooit laten huilen en tot ze 4 jaar was elke avond langs mij in slaap laten vallen. Heb haar toen ze baby was nooit boven laten slapen maar beneden bij mij op de arm of in de box. Maar kindjes vergelijken met een aap die zijn baby bij zich houdt vind ik echt te ver gaan. Wij zijn mensen als wij een huisdier hebben hetzij een hond varken koe poes of sommige gekke mensen met een aap. Dan staan wij daarboven. Ze horen te gehoorzamen aan ons. Dat bedoel ik met gelukkig vergelijk ik mijn kindje niet met een dier.
Helemaal off topic maar wat zit jij allemaal te bazelen? Kinderen niet vergelijken met apen? Euhm wij hebben grotendeels hetzelfde dna als apen. Wij staan boven dieren/apen? Njah, doordat wij zo walgelijk denken staan wij waar wij nu staan. In een wereld waarbij de mens beter denkt te zijn dan al het andere op aarde, en onder de mensen hebben we dezelfde gedachtes. Bij veel zaken moeten wij juist naar dieren kijken, ze geven vaak het goede voorbeeld en luisteren naar hun instinct. Ons instinct volgen is het beste wat je kan doen. Ik begrijp niet waarom mensen het oeroude instinct compleet willen negeren.
Ik bazel niet. Ik geef mijn mening. Ik stam niet af van een aap maar van mijn vader en moeder. Ik heb hun dna niet van een of andere god of aap of schelp of what ever. Ik mag hier mijn mening over hebben. Net zoals jij jou mening geeft dat je het geloofd dat je van een aap afstamd. Kan toch. Mijn kinderen zijn totaal niet te vergelijken met dieren. Dat is wat ik bazel volgens jou
Maar je kan toch geen mening hebben in een 100% wetenschappelijk feit. Ik heb er ook geen mening in want euhm tja? Het is een feit,...
Misschien heb jij een stukje geschiedenis niet mee gekregen.. kan hoor, maar dat maakt jouw mening niet per direct tot een feit. Typ op Google eens 'evolutie van de mens' in. Er zal een wereld voor je open gaan. Feitelijk lijken mensen en dieren best op elkaar. En dat wil niet zeggen dat je je kind dan maar hetzelfde moet behandelen als de hond van de buren.
Is niks lachwekkends aan hoor. Het is pas lachwekkend als je in een god geloofd. Maar tegelijker tijd ook in de geschiedenis lessen van school die zeggen dat we van de aap af stammen. Maar goed ik heb alleen gezegd dat ik mijn kind niet vergelijk met een dier. Als jullie je hebben kunnen vermaken ben ik alleen maar blij. Dat er toch nog mensen plezier hebben in mijn gedachte gang.
En hoezo que? Heb je wel begrepen wat ik typ? Er word mij een pagina doorgegeven hoe en wat over hechting van een kindje. Nou dat hoef je mij niet uit te leggen.
Dan heb jij niet goed opgelet. Wij stammen niet van apen af. Wij stammen af van dezelfde voorouder als dat apen doen.
In ieder geval niet van een aap. En ook nie van een of andere iemand die alles heeft gemaakt. Waarvan wel ik zou het niet weten en eerlijk gezegd denk ik ook echt niet dat ik het ooit echt te weten zou komen. Er is niemand die nog leeft van het begin des levens dus dat zal altijd 1 groot raadsel blijven. Dan kunnen ze wel van alles in een boek hebben geschreven en ervan uit gaan dat dat zo is. Maar als jij of ik nu een boek schrijf bij wijze van. En we verstoppen het en dat wordt over 3000 jaar gevonden dan gaan mensen er ook vanuit dat dat allemaal is gebeurt. Ik vind het heel interessant wat er allemaal voor theorieën zijn. Maar er is nog niks wat mij een gevoel geeft van ja dat is het. Kan toch
Oké. Maar. Zou zo maar kunnen dat we daar niet van af stammen. Net zo goed dat het ook wel kan. Maakt ook niet uit. Maar dat wil niet zeggen dat de emotionele ontwikkeling van een 'aap' niet dicht bij dat van een mens kan liggen toch?