Hoe breek je het ijs?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Rescue Me, 21 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rescue Me

Rescue Me Nieuw lid

21 feb 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar dit lijkt me de beste plek om het te vragen.

Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat een goede vriendin van mij zwanger is van een tweeling. Goed nieuws zou je zeggen maar dat is helaas niet het hele verhaal. De vader moet er niks van hebben en was ook al opgestapt voor hij het nieuws had gehoord. Nu zit ze dus alleen thuis met een tweeling op komst. Weinig tot geen familie en de meeste vrienden zijn hun wilde haren nog niet kwijt. Niet ideaal dus..

Maar nu het volgende.

Vanaf het moment dat dit nieuws tot me door gedrongen was kreeg ik echt de kriebels om haar bij te staan. Het is lastig te beschrijven maar ik sta echt te springen om voor die 2 te zorgen. Vader van een tweeling lijkt me echt geweldig ook al zijn het niet mijn kinderen. Het zijn haar kinderen en dat is voor mij genoeg. Maar hoe breek je het ijs? Het is al wel naar boven gekomen maar erg luchtig en een serieus gesprek hierover is er nog niet geweest. Ze dropt een hoop hints maar dat is natuurlijk niet genoeg om zo'n belangrijke beslissing op te baseren.

Wat is de juiste manier om dit te benaderen? Hoe pak je zoiets aan en hoe breek ik het ijs?

Groeten
    Rescue Me

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Wat een geweldig nobel idee!! Dat je dat wil doen, echt een dikke pluim waard!!!

Zo te horen aan jou verhaal heeft zij ook al hints gegeven, dus ziet ze het idee wel zitten blijkbaar. Ik zou wachten op een moment dat jullie alleen zijn. Zodat niemand met commentaar gaat afkomen..., want dat kan je op zo'n moment best wel missen denk ik! Ik zou gewoon op dat moment de koe bij de hoorns vatten en haar vragen of ze het ev ziet zitten dat jij haar gaat helpen met de opvoeding van de kinderen. Praat er echt gericht over, maar dek je mss wel ook op voorhand in op een negatief antwoord, je weet natuurlijk nooit!!! Een neen heb je een ja kan je krijgen...

In ieder geval veel succes en laat je hier iets weten??? Hoop echt dat het voor jullie allemaal het beste aflooopt!!!

Veel succes

Jenna09

3. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Wat knap zeg, dat je dat voor iemand wil doen. Ik zeg altijd wees eerlijk en oprecht, daar kom je het verste mee. Probeer het toch te bespreken met haar en kijk of ze het ziet zitten :)
    Het is eigenlijk al duidelijk dat ze ook wel graag wil dat je er voor haar en de kids bent, gezien de hints? Tenzij jij de hints verkeerd interpreteerd haha dat kan natuurlijk ook.

Heel veel succes

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou ook een moment alleen met zijn tweeen kiezen en dan gewoon het gesprek aan gaan. Je kunt natuurlijk ook rustiger beginnen met haar vertellen dat je het naar vindt dat ze in die situatie zit en dat je haar graag wilt helpen, van daar kan het gesprek dan verder ontwikkelen. Het enige waar je denk ik voor op moet passen is dat de sfeer weer grappig wordt en ze dus de indruk krijgt dat je het niet serieus meent.
    Als dit echt is wat je wilt, dan denk ik dat je er als het ware gewoon in moet springen en het aan moet kaarten. Zo kan er voor jullie allemaal ook iets moois groeien uit een vervelende situatie.

Heel veel succes en aan je berichtje te lezen denk ik dat je een goeie vader zou zijn! Laat idd weten hoe het afloopt (we zijn hier allemaal heel nieuwsgierig :))

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Wow! Jij bent wel een topper zeg!
    Ik zou het haar gewoon vragen inderdaad. Lekker duidelijk!

6. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Wat super van je.;)
    Gewoon gezellig uit eten vragen en dan proberen gewoon open en eerlijk alles op tafel te leggen. Succes ben benieuwd hoe het afloopt!!

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    WOW wat super van je zeg :)
    Ik zou het ook voorzichtig op tafel leggen.

Wel moet je er goed over nadenken en niet als een impulsieve actie doen, want eenmaal een pap voor de kinderen zijn zal het hard aankomen voor de kids als je over een paar jaar toch besluit weer weg te gaan.

Ben je dan van plan bij haar te wonen? Zo ja, hoe ga je dat doen als je verliefd wordt op iemand bijvoorbeeld.

Succes :D

8. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Echt supper!!!

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat lijken mij dingen waar je goed van te voren over moet nadenken... want je hart word gebroken als jij je hart vergeeft aan die ukkies en zij komt een nieuwe man tegen en jij gaat uit het plaatje vallen (hoeft niet maar KAN wel)

In elk geval goed dat soort dingen op papier zetten over nadenken...

Deel Deze Pagina