Zwanger en 4 uur reistijd per dag?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Maart2013, 8 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maart2013

    Maart2013 Actief lid

    25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 12 weken zwanger en ik heb een lange reistijd ivm werk.
    Als het meezit is het 1,5 uur heen en terug met openbaar vervoer. Maar met vertraging en uitval van treinen is dat vaak 2 uur.
    Ik werk gelukkig niet fulltime maar 3-4 dagen per week. Het begint me nu al steeds zwaarder te vallen. Na mijn werk kan ik met moeite wat eten en dan wil ik alleen nog maar slapen. Hoe haalbaar is dit om vol te houden tot mijn verlof? En is dit iets waar een werkgever/bedrijfsarts rekening mee zal houden op het moment dat het echt niet meer gaat? Of is het een geval van 'had je maar niet een baan ver van huis moeten nemen'?
     
  2. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het geluk gehad dat ze bij mij wat soepeler omgingen met mijn werktijden. Terug weg vaak 2 uur in de auto vanwege de file en na overleg met personeelszaken mocht ik het uur wat je extra pauze mag hebben gedurende je werkdag aan het einde van de dag nemen zodat ik eerder naar huis kon. Ik zou het gewoon eens overleggen.
     
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik moet voor mijn werk heel veel reizen en heb bij mijn eerste kindje een tijd in de ZW gezeten na de bevalling. Tijdens de reintegratie zei de arbo-arts dat reistijd eigen tijd is, en dat dus het aantal uren dat er minder gewerkt kon worden ivm de reintegratie alleen het aantal werkuren was. Dus als ik bv terug ging naar 24 uur werken, was het in werkelijkheid 30 ivm reistijd. Dus de reistijd wordt officieel niet ingecalculeerd bij de arboarts.

    Ik kan voor jou niet beoordelen hoe haalbaar dit is tot je verlof. Maar nog belangrijker: wat na je verlof? Als je kindje er is wordt je niet ineens minder moe hoor ;) Het enige dat ik wel kan zeggen is dat een zwangerschap na 12 weken makkelijker wordt, en dat alles went ;)
     

Deel Deze Pagina