Vertellen of niet vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Cayth, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hallo dames!

Even kijken of jullie mij kunnen helpen met mijn besluit..

Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen, zin wij begonnen met klussen voor een 2e beeb..
    Maaar, wat is wijsheid.. dit vertellen aan mijn collega's of toch wachten tot dat ik echt zwanger ben?

Ik werk voor Buurtzorg, en we bepalen dus zelf wie onze collega's zijn, en we zijn als collega's onderling dus heel open en hecht.
    Ik heb momenteel een jaar contract, maar ook dat bepalen we zelf, en ik weet dus wel dat ik in april 2013 een vast contract krijg.

Maar wat zouden jullie doen, toch vertellen dat we bezig zijn voor een 2e wondertje, of het toch stil houden en het pas vertellen als het zover is ?
    Want eigenlijk wil ik als ik zwanger ben, toch proberen te regelen dat ik z.s.m. een vast contract krijg..

Hmm.. moeilijk moeilijk.. ben benieuwd naar jullie ideeën.. ;)

2. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet onder stoelen of banken geschoven dat we graag toch wel redelijk vlot een 2e wilde. Dus het was geen geheim toen we daar mee bezig waren ;) Desalniettemin hing ik het echt niet aan de grote klok, alleen als het echt ter sprake kwam zeg maar.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou het nog niet vertellen. Je weet helemaal nog niet hoe lang alles gaat duren voor je zwanger bent toch?

Ik was van de eerste (ook Wesley) binnen een half jaar na de miskraam zwanger. Nu zijn we al 16 rondes bezig.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

niet vertellen, kan zomaar nog een tijd duren en dan elke maand de vraag of het al zo is wil je ook niet en dan ook nog de kans op vast contract verspelen door je wens te uiten.. hmm nee zou het gewoon stil houden.

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik heb zelf 2 collega's in vertrouwen genomen toen wij besloten voor ons eerste wondertje te gaan. Als het dan lang zou gaan duren en we in de mmm terecht zouden komen ofzo, dan had ik tenminste begrip zonder het aan de grote klok te hoeven hangen.
    Ik denk dat het heel persoonlijk is. Je moet doen waar je je goed bij voelt.

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik denk dat je collega's zelf ook weleens hebben gedacht dat je binnen nu en een jaar voor een tweede zou willen gaan. Tenminste.. dat is eerlijk gezegd wel wat ik vaak denk bij mensen die 1 kind hebben tussen de 1 en 3 jaar oud.ik vraag het echter nooit om hun die privacy te gunnen en ik neem aan dat jouw collega's dat ook doen. Bovendien kunnen ze er niet zoveel mee als je ze het vertelt, ik bedoel wat moeten ze met die informatie?

Zou het dus niet vertellen als er niet naar wordt gevraagd maar er ook geen geheim van maken dat je graag nog een kindje wilt. Als je zwanger bent zou ik het wel vlot vertellen.

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik zou het absoluut niet vertellen. Als je zwanger bent lijkt het me vroeg genoeg. Je regelt niet zo maar even een vast contract tegenwoordig en zeker niet als je zwanger bent of worden wilt...

8. bibilv

bibilv Actief lid

3 nov 2011
    235
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het is wel erg vervelend als ze elke keer gaan vragen: en ben je al zwanger? Dit verhoogt de druk enorm op het zwanger worden en maakt het sneller geforceerx. Zou het lekker een geheimpje houden. Ook leuk om dat samwn met je man te delen. Je kan het natuurlijk wel aan een goede vriendin vertellen want die snappen wel dat ze het niet elke dag moet vragen en je moet soms ook ff je verhaal kwijt.

Deel Deze Pagina