Vanmorgen hebben twee brieven in de brievenbus gegooid, voor naar het buitenland (buiten Europa). Speciaal daarvoor gisteravond buitenlandse postzegels gehaald. Zit ik nu weer op de bak, zie ik die postzegels liggen. Helemaal vergeten op te plakken. Als het post voor in Nederland was, zou ik het zo gelaten hebben (afzender staat erop), maar omdat het nu naar buiten Europa moet vraag ik me af wat ik nu moet doen. Mijn plan is nu om rond 16.30u te gaan staan en als de brievenbus geleegd wordt te vragen of ik nog snel mag plakken. Maar mag dat, graaien in de postzak of hebben we gewoon pech en moeten we er maar het beste van hopen?
Ik heb geen idee of degene die de post ophaalt je in de post laat graaien. Je kunt het proberen. Ik zou nu eerst postnl bellen voor advies. Weet jij wat de boete zal zijn?
Ik denk eerlijk gezegd dat ze je niet in de post laten grabbelen op zoek naar de enveloppen. Heb het zelf ook een keertje gehad dat ik de postzegel was vergeten te plakken. Ik heb de ontvangende partij een mail gestuurd dat als ze een boete kregen dat ik dan de kosten zou betalen.
Heb net contact gehad met postNL, de portokaart komt inderdaad naar mij toe omdat ik er wel een afzender op had gezet. Het wordt ook gewoon verstuurd, maar kan er wel langer over doen omdat het nu met de vrachtwagen gaat ipv met het vliegtuig. Het ene is een dikke A4 envelop, dus ik denk dat ik die wel snel gevonden zou hebben.
Je kunt altijd even bij de brievenbus wachten. Waar ik vroeger werkte gebeurde dit ook wel eens en dan had de postbode er geen problemen mee hoor.
Ik heb inderdaad tussen 16.45-17.30u bij de brievenbus gestaan, toen ik weg wilde gaan, kwam de postbode er net aan. Ik mocht inderdaad nog even kijken, ik had roze bloemen op de enveloppen gestempeld en zag ze alle twee zo zitten. De postbode heeft ook vrolijk postzegels meegeplakt. Erg blij dat het gelukt is en ze gewoon met het vliegtuig verstuurd kunnen worden, gaat toch een stuk sneller dan een vrachtwagen.
Mooi verhaal, haha! Zoiets zou mij tegenwoordig ook kunnen gebeuren (vergeet wel vaker dingen de laatste tijd). Super dat het gelukt is!