Voor een baan moet ik in 2.5 week tijd WFT-zorg behalen. Nu hoorde ik dat ik er minimaal 40 a 50 uur aan moet besteden (ik heb alleen de avonden en weekenden!) Nu mijn vraag aan meiden die zelf de WFT zorg hebben gedaan. Hoelang per week studeerde jullie en hoe moeilijk is het examen? Ik heb nu vandaag de hele dag besteed aan een samenvatting van hoofdstuk 1&2 (á 32 blz) en ben daar vanaf 10:00 uur tot 17:30 uur mee bezig geweest. 2x een halfuur pauze genomen en elk uur even weg achter de boeken. Vanaf nu elke avond een hoofdstuk uitwerken a 3 uur werk en dan overdag mijn aantekeningen nog doornemen. Ga ik het hiermee redden?
Euhm ik kan redelijk studeren. Nu moet ik zeggen dat ik het wel een erg interessant onderwerp vind maar alles in 2.5 week halen vind ik echt onwijs kort!
Gelukkig hoef je alleen WFT zorg, dat scheelt. De WFT basis is wel erg pittig en niet te doen in dit tijdsbestek. Ik heb ook WFT zorg, ik weet niet via welk opleidingsinstituut je leert. Maar ik had een online leermodule + boekwerk en ik geef je de tip: doe ze allebei (als je ook online+boek hebt) Het is wel haalbaar in 2.5 week als je maar goed leest. Ik had er 8 weken voor, maar ben pas 3 weken van de voren gestart
Ik maak het via Lindenhaeghe ik heb nu de syllabus gekregen (is ook nog verdorie 177 blz!) en ben die nu aan het doornemen + aantekeningen aan het maken. Deze heb ik alvast gekregen van het uitzendbureau om te kijken of het wat is voor mij. (Ik ben dus meteen maar begonnen met leren) Als ik dinsdag hoor of ik ben aangenomen krijg ik ook de e-learning en opdrachten erbij. (Probeer dus nu vast voor te werken) Ik ga gewoon elke avond 1 hoofdstuk leren en hopelijk red ik het allemaal in die 2.5 week!
Ik vond het goed te doen heb hem in 2 weken moeten halen ook via lindeheaghè succes t is veel stof maar goed te doen
Als je uitslag hebt van het uitzendbureau dan zou ik zeker ook de e-learnings maken. Ik heb 'm inmiddels alweer een tijdje, maar kreeg veel vragen over buitenland. De afkortingen en schillencomissie etc heb bijv helemaal geen vragen over gehad.
Ja vooral de ingezetene en niet ingezetene zorg lijkt mij belangrijk! Ook de WLZ en het NZW is naar mijn idee belangrijk (goddank heb ik veel ervaring met PGB Dus die hoefde ik amper te bekijken ) Er kwamen nu ook al heel veel oja! Natuurlijk! momenten voorbij. Het is volgens mij ook heel veel logisch nadenken! Toen ik het met mijn man over woonlandpakket had zat hij mij heel glazig aan te kijken. (Toch leuk mijn man is WA opgeleid en ik kon hem een keer wat nieuws vertellen ) Nou ben nu bij hoofdstuk 4 heb: Verzekeringen, het Nederlands zorgstelsel en de kring der verzekerde van de ZVW al gehad. Heb je bij de e-learning ook veel filmpjes (dan neem ik meer op namelijk!)
Succes! Ik denk dat het heel erg helpt dat je het interessant vind. Bij WFT basis zaten een paar wat (voor mij) super saaie stukken tussen dus dat vond ik echt pittig.
Wlz had ik niet veel vragen over, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Het is inderdaad echt logisch nadenken en wees blij dat je het als "leek" mag maken. Ik had geen filmpjes, maar misschien is dat bij jou anders omdat je het via Lindenhaeghe doet.
Helaas heb ik in het verleden niet de kansen gekregen om te studeren door externe factoren (niet mijn ouders hoor! Die deden en doen alles voor mij) daardoor ben ik nooit verder gekomen dan mijn VBO. Nu wil ik gewoon laten zien dat ik het ook kan ondanks mijn vooropleiding. (Er werd dus ook serieus gevraagd of ik met alleen maar VBO dacht een WFT zorg te kunnen halen, op een zeer denigrende toon) Dus ook al krijg ik deze functie niet ik zal laten zien dat ik mijn WFT kan halen!