Hallo Zijn er hier meer moeders of aanstaande moeders die tegen het volgende aanlopen? Op het kinderdag verblijf moet je veel tillen, babys, maar ook dreumesen. In je zwangerschap mag jke op een bepaalt moment nog maar zoveel keer tillen per dag maar in dit werk is het veel meer! Als je niet meer kan tillen kan je net zo goed niet meer werken, ik zie geen alternatieven namelijk. Hoe gaan jullie hiermee om?
hoi, ik heb begrepen dat je werkgever in de kinderopvang tegenwoordig sowieso ervoor moet zorgen dat je zo weinig mogelijk tilt, dus aangepaste meubels enzo. Of is het dan nog te zwaar? (werk al een tijdje niet in de opvang meer, maar vond dat toen wel schelen). Anders kun je vragen om vervangende werkzaamheden, administratie oid, heb ik ook wel meegemaakt met collega's. Anders contact zoeken met de arbo en veel succes!
zelf werk ik met ernstig meervoudig gehandicapten. Ik moet ook veel tillen boven de 20/30 kilo. Tillift hebben we wel maar kan niet overal voor gebruikt worden. Ik vind het erg zwaar, maar ja je kan het ook niet laten. Zou zeggen doe zo min mogelijk en als het niet gaat vraag je collega
Lukt dat tilwerk niet en kun je dan echt je werk niet doen, (maar dat lijkt me stug: je staat toch niet in je eentje op die groep?), dan moet je baas je vervangende werkzaamheden aanbieden. Je kunt je dan niet zomaar ziekmelden: als er werkzaamheden zijn die je wel kunt doen, moet je die doen. Daarin moet je baas wel redelijk blijven: het moeten wel echte werkzaamheden zijn, het mag geen bezigheidstherapie worden. Op de vorige afdeling waar ik werkte, hadden we te maken met ernstig gedragsgestoorde clienten en dan werd je van de groep gehaald zodra bekend was dat je zwanger was, (om te voorkomen dat je een trap in je buik zou krijgen). Die meiden zaten dan tot hun verlof administratief werk te doen, verslagen ut te typen enz... Mij niet gezien, dus ik heb ander werk gezocht voordat ik uberhaupt ging proberen zwanger te worden, Zou er niet zoveel trek in hebben gehad, saai zeg! Maar goed, als je baas bijvoorbeeld maar voor de helft van je uren andere werkzaamheden heeft, mag je de resterende tijd wel gewoon naar huis. Je baas heeft dan wel het recht om je wel elk van je werkdagen te laten komen, dus stel dat jij 24 uur werkt en nog maar 12 uur andere werkzaamheden kunt doen, dan zou dat in anderhalve dag kunnen, maar als het je baas beter uitkomt dat je dat in 3 halve dagen doet, dan moet dat dus.
Hoi! Ik werk ook op een kinderdagverblijf, ik probeer er gewoon zoveel mogelijk op te letten dat ik niet te veel til en minder als normaal. Het lukt natuurlijk niet om maar zoveel keer te tillen als word aangegeven maar goed. Sommige dingen doe ik gewoon niet of minder al vind ik het ook niet nodig dat mn collega alles moet doen. Tot nu toe is het goed gegaan en heb ik geen klachten, al is het wel vermoeiend. groetjes Ramona