géén ochtendurine ovutesten ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Melodios, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Deze ronde voor het eerst gebruik maken van ovulatietesten. Nu heb ik in de bijsluiter gelezen en ook in verschillende topics hier, dat je hiervoor géén ochtendurine dient te gebruiken. Waarom mag dat eigelijk niet??
    En heb ook weer ergens gelezen dat je als je de test doet, er ongeveer 4 uur tussen moet zitten met de laatste keer dat je plaste?? Nou als dit echt zo is, heb ik toch een serieus probleem, want ben wat dat betreft een echte zeikerd. Bij mij is de max denk ik een uur of 3. Alleen snachts hou ik het dus langer vol, maar aangezien je weer geen ochtendurine mag gebruiken...is dit dus allemaal echt waar, of heb ik me weer iets wijs laten maken 😛

Groetjes van een onzekere miep

2. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Volgens mij omdat je urine dan meer geconcentreerd is en je dan eerder een vals positieve ovulatietest in handen kan hebben!

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hebt altijd LH in je lichaam. Gedurende de nacht hoopt zich dat op in je urine. Als je met ochtendurine test, heb je dus grote kans op een vals-positieve test. Daarom mag je nooit met ochtendurine testen.

Het is inderdaad het beste om ongeveer vier uren voor de test niet te plassen. Drie uren zal vast ook nog wel voldoende zijn. In de uren voor je test mag je niet teveel drinken, omdat je urine anders niet geconcentreerd genoeg is. En dan heb je juist weer kans op een vals-negatieve test.

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij mij maakte veel drinken/plassen of niet uit voor mn ovu s. Alleen idd niet in de ochtend testen. Ik test het meest positief vlak voor ik ga slapen.

Deel Deze Pagina