Ehm doorslapen ... loopt terug.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Zijvandehoek, Mar 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn zoon van bijna 6 maanden, sliep altijd keurig door tot ca 7.30 á 8.30 uur. Heel fijn. Zijn laatste fles om 22.30uur.

Sinds een maand wordt hij telkens ietsje vroeger wakker.
    Vanmorgen was dat inmiddels alweer 4uur.
    En hij leek zgn verhongerd zeg maar, terwijl hij gisteren avond laat een fles van 250/8 heeft gekregen.

Moet ik hem 's nachts wél een flesje geven of juist niet, dat hij niet gaat leren, 's nachts een hapje te krijgen?!
    Als ik het niet doe, gaat hij hard huilen (uiteraard ;)),
    maar beide zoons liggen op één kamer en de jongste wilt dus soms wel eens de oudste wakker maken :p

Ben gewoon benieuwd, hoe jullie het op hebben gelost of bezig zijn het op te lossen.
    Hoop er een goede tip voor te krijgen.

;) :)

2. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wordt hij wakker voor de fles van 23.00 uur? zo niet dan zou ik hem gewoon laten liggen.. Onze dochter sliep gewoon ineens door van 8 tot 7..

Als ze 's nachts een keer wakker wordt, geef ik haar een beetje water en dan gaat ze meestal weer slapen..

Een paar weken geleden heeft ze een week gehad dat ze slecht sliep, ze heeft toen 's nachts wel een voeding gehad (90+3) maar dit ging vanzelf weer over..

een fles 250/8 lijkt me erg veel, kan hij daar geen last van hebben gehad?

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik dacht ook toen ik het las dat die fles wel erg veel was.... Als ik tycho meer geef 180+6 gaat hij spugen en voelt zich overduidelijk niet lekker daarna.

Ik zou hem in ieder geval een keer laten liggen en die fles van 23uur proberen over te slaan, misschein trek je hem wel uit zn diepe slaap en is hij daardoor in de war. De meeste baby's komen na 22uur in hun diepe slaap.

Je zou eventueel een papfles kunnen geven zodat hij evengoed verzadigd blijft. Dus op het moment dat je hem op bed legt voor de nacht. Als hij blijft slapen om 23uur en dus niet wakker word voor de fles, kun je de flessen overdag meer verhogen zodat hij wel alles binnenkrijgt wat hij binnen moet krijgen aan melk.

Wordt hije cht wakker van de honger? Want hier werd Tycho ook elke keer wakker, maar dan was het geen honger maar gewoon sprong, verkouden, niet lekker enz enz. Hij wilde dan ook geen fles maar gewoon alleen zijn speentje. Nu scheelt het dat hij zijn speen zelf in kan doen, hoeft mamma er niet meer zo vaak uit hihihi

xxx

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

250/8 is wel erg groot. Krijgt je kindje al vaste voeding?

5. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Mijn kindje is een 'groot' kind. Hij is dus 6 maanden en al 9+kg.

Hij krijgt inderdaad vaste voeding:
    brood, fruit hapje (nog een potje), groente hapje (vers);
    rijstekoek, liga en dat soort dingen.

Verder krijgt hij normaal gesproken 4 flesjes op een dag van 210/7 mét een beetje rijstebloem.
    Lijkt misschien veel, maar hij eet het met gemak op.
    De fles van 250/8 lijkt misschien ook veel, maar die ging ook met veel gemak op. Het was ook een uit probeersel, om te zien of hij dan wel door slaapt tot een uur of 6 á 7.
    Helaas werd dat dus 4uur. De fles die hij kreeg ging weer met gemak op. Hij at nog net niet de fles zelf op.

Een speen maakt het geen gebruik van. Die wilt hij niet.

6. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Oja!

Het slapen is soms verschillend.
    Vaak slaapt hij van 19.00uur en om klokslag 21uur wordt hij wakker.
    Toen de tijd gaven we de laatste fles om 23 uur, maar dan werd het voor ons heel laat, omdat hij dan erg wakker was en wij dus uiteindelijk rond 1 uur naar bed konden.
    Dus gingen wij de fles geven tussen 22 en 22.30uur.

Ook:
    Komt het voor dat hij dus om 19uur gaat slapen en heel heel heel diep ligt te slapen. Dan twijfelen wij dus ook, om hem wel of niet wakker te maken.
    Uiteraard hebben we het geprobeerd.

In zijn bed en lekker laten slapen, dan komt hij om 2uur 's nachts met grote honger.
    Of toch wakker maken uit zijn diepe diepe slaap. Even verschonen en het ritueel. Dan zijn fles van normaal gesproken dus 210/7, die hij zeer zeer graag tot op de laatste druppel leeg drinkt.
    Dan valt hij weer als een blok in slaap.

Vervolgens wordt hij toch tussn 5.30 en 4uur wakker :p

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou kijken wat hij doet op iets minder flesvoeding. De max opvolgmelk is sowieso 800cc, dus 4x180/6 of minder. Misschien moet hij 's nachts wat te veel verwerken. Zeker met bijvoeding ernaast.

Die van mij was ook groot, ook 9+. Hij kon met 6 maand met 3 flessen toe naast het eten. Hij wilde gerust meer, maar hij at genoeg groente, fruit en brood om niet meer dan die 600c nodig te hebben..

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als ik onze dochter die flessen aanbiedt, zullen ze waarschijnlijk ook opgaan..

Geef je gewone voeding of forte?

9. mugje

mugje Actief lid

Jul 28, 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    27 maart gaat de klok weer vooruit, heb je weer een uurtje gewonnen :)

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    :d:d:d

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    misschien is je zoon wel heel hard bezig nieuwe dingen te leren? Wij hebben ook deze periode gehad. Maar hij heeft zich heel veel dingen aangeleerd in zeer korte tijd:

5 maanden rollen van rug naar buik
    5,5 maand rollen van buik nnaar rug
    bijna 6maanden tijgeren+hoppen op zn handjes en knieen
    4 februari kruipen als een gek
    11februari zichzelf optrekken
    4 maart lopen langs de box en de tafel enz enz

En tussen alles door is hij ook nog bezig geweest zichzelf te leren zitten. Whahaha van de week hebben we 1nacht gehad dat hij weer goed geslapen heeft. Vast van de vermoeidheid van dat gestaan, geloop en gekruip de hele dag!

xx

12. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Uiteraard is het de bedoeling af te bouwen en daar zijn we ook mee bezig. Dus de 210/7 maal vier, hebben we ook 2 flessen naar de 180/6 gebracht: bijvoorbeeld bij het eten tussen de middag, want dan eet hij ook een boterham. En met het avond eten, want zoals gezegd eet hij dan een vers aardappeltje met verse groente.

(Ach ja, mijn hoofd loopt ook over hoor. Veel veranderingen en volgende week wacht hem ook nog een pittige operatie).

Gisterenavond idd een 250/8, om dus te kijken of hij soms te kort komt, maar hij wordt nog vroeger wakker dan eerst.
    Toch vreemd dat hij dan toch een 180/6 's nachts bijna met fles en al op eet.

Verder is hij idd druk bezig met leren van dingen, waaronder ook rollen.

Uiteindelijk zullen we met veel geduld :p moeten uitvinden, wat voor hem nu het beste is, want ook dat blijft uiteraard veranderen.
    (Nog 6 maanden denk ik dan maar ;)).

Volgende week moet hij dus ook geopereerd worden, dus al zouden we de ritme op de rit krijgen deze week (wat mij sterk lijkt), dan wordt deze volgende week wel wer in de war geschopt.

Toch blijft het hoofdje maar denken, wat nu wat nu, wat kan ik veranderen aanpassen :p;).

Knopje om en gaan, maar ben ook wel een klein beetje aan rust toe :)

Bedankt voor de opmerkingen meiden!

En eh .. dat ene uurtje vooruit, dat doet 't 'm niet hoor :D.
    Denk dat hij daar niet aan mee werkt en dan komt hij gewoon om 4 uur :$ :p

Share This Page