Hallo allemaal! Ik ben zo trots op mijn meisje, haha! Ze kan sinds vannochtend tellen tot 7! Ze zat in bed en in 1x hoorde ik haar tellen Wij hebben haar dit nooit geleerd, dus waarschijnlijk heeft ze het van Sesamstraat ofzo Hier het filmpje http://www.jeroensinkgraven.nl/zp/index ... tellen.flv Liefs Tumtummetje
Daar mag je zeker trots op zijn hoor! Mijn dochter kan tot 15 tellen, dus ik ben ook een trotse mama .
Mijn dochter (19 maanden) kan ook een beetje tellen (komt doordat wij altijd meetellen met het traplopen), maar het is gewoon een bepaalde volgorde opzeggen, net als een liedje. Ze begrijpt nog geen aantallen volgens mij. Maar desalniettemin staat het wel wijs
Haha, wat leuk zeg Vigo begint er nu ook een beetje mee, maar meer op een ondeugende wijze Als ik een paar keer heb gewaarschuwd om iets wat niet mag ga ik uiteindelijk tellen (je kent ze vast wel; de 'strenge'3,2,1...) Als ik dan begin met '3!'... zegt Vigo 'thee' (2) en lacht er heel ondeugend bij...
lars komt tot 5.... we tellen altijd zijn teentjes en vingertjes na het badderen, om te kijken of er niet een is weggespoeld :-D
Thijmen telt tot 20 en kan alle kleuren benoemen; ook zo gaaf! De kleuren herkent hij bij alles, dus het is niet zo dat hij alleen benoemt bij een banaan dat hij geel is, maar ook bij een auto enz. Ook paars, grijs enz. worden benoemd.
Hier een twee drie omdat wij dat altijd zeggen... Hij weet dat er na drie wat gebeurt. Maar inderdaad het echte telbesef is het niet, vooral napraten... MAar het is wel schattig...
Leuk he. Mijn zoontje telt tot 10 en ik vind het zo schattig klinken, ook al heeft hij geen idee wat hij zegt.
kleuren nog niet zo erg, maar voertuigen kan hij wel benoemen (auto, trekker, vachtauto, kraan, motor, fiets en zelfs shovel)
tis iig schattig, lars zei op een gegeven moment dan hey papa of hey mama *smelt* (en toen moest ie nog ff leren wie wie was hahaha)
Ik heb mijn zoontje inmiddels ook zo ver dat hij lief vraagt om drinken, ipv te bevelen dat hij drinken wil hebben. Dus nu is het: "Mama? Drinken? Beker? Handje?" allemaal op een heel lief hoog vragend toontje, haha. Stukken beter dan "Mamaaaaaaa drinken! drinken! DRINKEN!"