Héyhey! Even mijn hart luchten en ik wil graag weten of er iemand is met ervaring hiermee? Vandaag zijn we in het Sophia kinderziekenhuis geweest voor gehoortesten bij het Gehoor & Spraakcentrum. Om 14.30 moesten we daar zijn voor een zeer uitgebreide gehoortest. Het onderzoek duurde bijna 2 uur.. Alles is gemeten, trommelvlies middenoor, etc etc! Helaas was dit niet goed. De audioloog heeft alles heel goed kunnen meten zei ze. Alleen de uitslag was minder, ze kon met 99% zekerheid zeggen dat ons meisje gehoorverlies heeft aan beide oren. En om goed te leren praten en daarvoor voldoende te horen ze gehoorapparaatjes moet met het verlies wat ze hebben gemeten. Ook heeft ze de werking van de trommelvlies gemeten, en die was optimaal, wat in dit geval niet goed is, want dat betekent dat er geen vocht e.d. in de holtes zit waardoor het gehoorverlies kan komen!! Na 4 testen van het CB die onvoldoende waren, en het feit dat het in de familie van mijn vriend voor komt. (vriend slechthorend, zijn broertje vader nichtjes) Had ik toch nog een beetje hoop. Want ook al zijn er ergere dingen, dit wil je niet.. Waarschijnlijk krijgt ons meisje zo klein als ze is, over een paar maanden al gehoorapparaatjes! Dinsdag hebben we een gesprek met de audioloog en de KNOarts. De KNOarts gaat Gabriella ook nog onderzoeken of er miss andere redenen van het gehoorverlies zijn, maar de audioloog wist zeker dat ze ons terug gaat zien, want we blijven daar dan onder controle. Maar dan krijgen we de officiele uitslag en hoe het verder allemaal gaat dan. Gelukkig heeft ons meisje weinig last gehad van de onderzoeken en lag ze op een gegeven moment lekker rustig te slapen.. Hier een fototje van ons lieve meisje, ben trots op dr! Bekijk bijlage 33438 Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben? Onderzoeken en gehoorapparaatjes? Groetjes,
Jeetje, das schrikken zeg. Heftig hoor.. Ik heb hier geen ervaring mee, dus kan je verder niks zinnigs vertellen.. Ik wil wel even zeggen dat je dochter een knappe meid is, echt een dotje. En dat je zeker trots mag zijn dat ze zich zo goed heeft gehouden.. Veel succes met alles wat nog komen gaat!
eerised echt naar voor jullie en ook zielig voor Gabriëlla maar ondanks alles vind ik haar super stoer dat ze zich zo groot heeft weten te houden denk dat shirley alles los had getrokken heel veel sterkte meis knuf voor jullie 3en
Jeetje, dat is idd schrikken zeg! Maar wat heb jij een stoer dochtertje zeg! Heel knap dat ze zich zo groot heeft weten te houden, hartstikke goed! Daar mag je terecht trots op zijn! Heb er verder geen ervaring mee maar wil jullie toch heel veel succes wensen en een dikke knuffel voor je meisje!
Meid wat naar allemaal. Zo klein als ze is en dan al naar het ziekenhuis en gehoorappartaatjes. Ik heb geen ervaring met slecht gehoor. Wat mag jij tots op haar zijn. Uit ervaring weet ik dat het heel nar is als je kleine meisje allerle onderzoeken moet doorstaan. Heel veel sterkte! Knappe meid heb je trouwens.
wat lijkt me dat ontzettend moeilijk, ondanks dat het in de familie dus voorkomt blijft het natuurlijk echt een klap Maar wat praat je onzettend trots en liefdevol over je meisje , erg mooi om te lezen! Met zo'n mama (en papa) komt jullie meisje er wel! superlieve foto's , ik kan me heel goed voorstellen dat je trots op haar bent. heel veel sterkte met het verwerken en natuurlijke met de onderzoeken die nog gaan volgen!
Meis wat naar om te horen soms weet je sommige dingen wel maar blijf je alsnog hoop en moed houden (weet ik uit ervaring) is maar goed ook anders wordt alles veel moeilijker. Maar meid je mag idd erg trots zijn op je prinsesje wat een mooi meisje echt een dotje bij batuhan willen ze ook een gehoortest doen waarschijnlijk ook in het Sophia kinderziekenhuis. Hij heeft daar ook op de IC gelegen toen hebben ze daar ook een gehoortest gedaan (niet zo een uitgebreide) die was positief. Maar omdat batuhan tot vorige week niet echt draaide naar de richtingen waar het geluid vandaan kwam wilde de KA misschien voor de zekerheid nog een test laten doen om te kijken of hij wel alle tonen goed hoort. Hij wordt sowieso over 2-3 weken opgenomen voor allerlei andere onderzoeken in het Sophia kinderziekenhuis. Maar ik weet nog niet of ze dan ook tijdens opname de gehoortest zullen doen. Veel succes meid en een dikke knuf
hey eerised, het is gewoon echt vervelend en je mag er zeke van balen. al is het moeilijk, hou in je achterhoofd dat je meissie straks helemaal niet anders gewend zal zijn voor haar zullen die apparaatjes het normaalste van de wereld zijn. en jullie zullen er ook snel aan wennen. laat je maar lekker knuffelen als je vriend weer thuis is. en het is goed om het hier te delen dan kun je ook het verdriet delen! knuff voor jullie
ppff...het is heftig hoor. En tuurlijk heb je ergens nog stiekem hoop als je nog niets zeker weet. En je mag echt heel trots zijn op je kleine meid, dat ze zich zo kranig gedragen heeft! Zeker met dat grote ding op dr hoofd! Sterkte ermee meid!
och jeetje dat is schrikken! wat een popje is je dochtertje, heel mooi koppie! heel veel sterkte, dit is niet makkelijk, succes met alle vervolgonderzoeken, je zult er nog lang niet mee klaar zijn.
Zo wat lijkt die koptelefoon groot zeg! Wat heeft ze het goed gedaan! Vervelend dat ze slechthorend is, dat moet je als vader en moeder echt een plekje geven. Hoop dat ze geen last van de gehoorapparaatjes krijg. Veel succes ermee. ( Mijn oudste dochter heeft slechte oogjes, heb ik ook een plekje moeten geven. Maar geloof me het komt echt goed en over een poosje weet je niet beter meer.)
Hey meid, Nogmaals een hele dikke knuffel voor jullie! Zoals ik al zei, ook al is de apparatuur van tegenwoordig haast onzichtbaar en van super kwaliteit. Toch wil je dit gewoon niet voor je kleintje. Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en geef haar maar een extra dikke knuffel van haar schoonmam & Kenji
Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Ik had voor jou ook op ander nieuws gehoopt. Ik vind haar super stoer en jou ook! Dus volgens mij gaat het helemaal goed komen hoor. En wat hier ook al gezegd is, zij weet straks niet meer beter dan dat ze altijd gehoorapparaatjes gehad heeft. Maar jij wel natuurlijk. En dat is nu even het moeilijkste. Sterkte meid, praat er veel over en huil er veel om als je dat wil!
Meiden, al die lieve woorden doen me echt goed! Ik vind hier altijd zoveel steun als ik het even moeilijk heb. Vooral ook omdat mn vriend internationaal chauffeur is.. Mijn vriend is ook slechthorend, en heeft ook gehoorapparaten gehad (hij moet ze eigenlijk weer) en hij kijkt er wat positiever tegenaan als mij! Ik weet dat het wel zal wennen, en dat ze straks niet anders weet. Maar toch, als ik er aan denk, dat kleine meisje (klein klein, ze is alweer meer als 7000gram dat bolletje van me haha) met gehoorapparaatjes in, en gewoon al dat gefrummel aan dr en de vele onderzoeken die komen gaan. En het kán echt véél erger, i know, maar zoals alle moeders hier op het forum, iedereen wilt toch gewoon dat zn kindje 100% gezond en normaal is. Lieve meiden, ik vind al die steunende woorden zo lief! Dat doet me echt goed..
@ Mineke, die koptelefoon lijkt niet groot, die is groot. Die gebruiken ze ook bij volwassenen! @ mamavanBatuhan, vervelend is dat al die onderzoeken. Mag ik vragen waarom hij opgenomen moet worden? Ik denk dat die onderzoeken dan ook wel snel gedaan worden?! Bij Gabriëlla word nu ook alles in gang gezet, omdat ze dan waarsch. apparaatjes moet, om net zoveel te horen als ons. En ze anders minder goed leert praten enzo.. Enne, bedankt voor de complimentjes over ons mooie meisje .. Hihi!
hey eerised:effe een dikke knuffel van mij!! en ik wil je door dik en dun steunen!! als je iets kwijt wil( en ik spreek denk ik ook in naam van de september-mama's)wij zijn er voor je! groetjes
Ik wil je hier ook een dikke knuffel geven,het is zeker niet makkelijk!!!! maar je kan altijd je hart hier luchten