Hey, Heb een vraagje, zijn er hier meiden die veel van mode en beauty kennen? Ik las namelijk in verschillende tijdschriften dat iedereen een bepaald 'seizoenstype' is. Heb alle beschrijvingen enzo gelezen, maar zou echt niet weten welk type ik ben. Herfst of winter volgens mij, maar zou het dus niet weten. Misschien stom, maar dan weet je blijkbaar ook welke kleuren het beste bij je passen, welke make-up enz.. Moet toch gaan shoppen en zou graag kleuren hebben die bij mij passen en niet zomaar iets grabbelen.. Hetzelfde geldt voor make-up, wat past er bij mij en wat niet? Heb foto's in mijn album, misschien kan dit helpen voor de kenners? Nog één heel stomme vraag, welke vorm van gezicht heb ik? Bedankt aan iedereen!
sommige kleuren fleuren je gezicht op, en sommige kleuren halen je teint naar beneden, aan de hand van een foto vind ik dat moeilijk te zien, maar je zou het zelf eens kunnen proberen en dan gewoon voor de spiegel in het daglicht. dit geld dan ook voor make-up, heb je donkere ogen, dan kun je al veel kleuren hebben, ik heb blauw grijs en bruin bijv lijkt al gauw heel jankerig bij mij.
Tja de tinten die deze winter in zijn , zijn bruin blauw dat aparte blauw weet de naam even niet en grijs. Omdat jij donker bent zal het je zeker wel staan.
oke dit klinkt misschien raar maar je gezicht is een beetje hoekig. Neigt naar rond maar het is meer hoekig.
det tinten die bij mij voor make up passen zijn bruine kleuren, geen donkere kleuren en ook geen felle kleuren. Maar voor kleding past bij mij weer wel veel zwart en bruin. Ik heb wel andere kleuren geprobeerd maar dat maakt mij weer wat kinderlijk.
Hey hoi, Ik heb een paar jaar geleden een kleurenanalyse laten doen. Er kwam uit dat ik een "lente" type ben. Heb ook een persoonlijke kleurenwaaier gekregen en mode en make-up tips. Warme, frisse, heldere tinten. Heel erg leuk om te doen en je hebt er echt wel wat aan. Groetjes, Aleida
Ik heb ff in je Album gekeken en ik denk: Herfst. Maar vanaf een foto kan het lastig zijn ivm met belichting e.d. Je kan het thuis zelf gaan testen. Ga voor de spiegel staan en leg om de paar seconden een bepaalde kleur stof bij je gezicht. Let erop dat je dat doet bij daglicht. Kijk naar je gezicht. Wat valt meer op. Je gezicht of die bepaalde kleur? Wat staat beter? Die lichte kleur of die donkere? Die warme? of Die koele? Een kleur moet je "ophalen". Mooier maken zeg maar. Het moet niet de aandacht trekken, maar een geheel vormen met jou, waarvan je gezicht het middelpunt is. Succes! Groetjes, Aleida
Ben toevallig visagiste! Je hebt een ovaal gezicht, wat iets hoekig neigt. Verder lijk je qua kleurtype op mij. Geen rood dragen, geen felle kleuren. Grijs zal je mooi staan. Ook aubergine-kleurig is heel erg mooi. De precieze benaming van de seizoens-typen...tjah, daar zou ik even mijn boeken op moeten naslaan. Welke kleur ogen heb je, en wat is de kleur van je huid en ( eigen ) haarkleur? Liefs xxx, Debby
De mode kleuren voor deze winter zijn : goud, brons,bruin. Ik denk dat dat jou echt mooi zal staan, vooral goudkleurig oogschaduw.
Meid de modekleuren dit najaar zijn: olijfgroen , grijs, paars en leeuwengeel! die zijn dus helemaalll hottt! Ik hou van donkerbruin ieder najaar heb ik wel vaak donkerbruin en heb de grootse hekel aan zwarte kleding!
Eerst en vooral, al bedankt voor het advies! @ Debby: Handig, een visagiste! Ik heb dus bruin haar, naar de donkere kant (natuurlijke haarkleur, zoals op de foto), mijn ogen zijn ook bruin, maar hebben groene tinten. Ik heb een bleek velletje en sproeten @ Aleida: Kost dat veel, zo'n kleuranalyse?
Hi Virginie83, Het was nog in het guldentijdperk: 150,- gulden dus. Er zijn behoorlijk wat bedrijven e.d. die zogenaamd kleuren analyses uitvoeren, maar zoek een betrouwbare. Zij is ongeveer 3 uur met mij bezig geweest (was lastig bij mij vast te stellen hihihi) Maar ongeveer zijn ze 2 uur bezig; analyse, make-up opbrengen en stylingstips. (ronde hals of juist V-hals) e.d. Als je naar een analist toe gaat moet je je haar niet geverfd hebben, geen gel oid in je haar (maakt donkerder) geen make-up op hebben en al een tijdje niet onder de zonnebank zijn geweest (minstens 3 maanden) ivm je bleke velletje en sproeten, heb je dus weinig geel-pigment in je huid. Dat versterk je door "warme" kleuren te gaan gebruiken. Maar wat zijn dan warme kleuren?! de ene geel is de andere niet en de ene rood is de andere niet. Heel erg lastig en weet het zelf ook nog steeds niet goed. Ben daarom erg blij met mijn kleuren waaier! http://www.delfzijl.com/details-2-670904-341808/coucou Dit is Saskia Sterkman haar adres. Zij kan je meer advies geven en waarschijnlijk weet zij ook wel een betrouwbaar persoon bij jou in de buurt. Volgens mij heeft ze geen website (ouderwets he?!) Haar berijfje heet CouCou Succes! Echt de moeite waard! groeten, Aleida
Mijn moeder heeft dat ook láten doen, maar eigenlijk kan je het zelf ook best uitzoeken, in elk geval de grote lijnen... Wat staat je bijvoorbeeld beter, okergeel of citroengeel? Of oranje of watermeloenrood? Als je bijvoorbeeld een zomer- of wintertype bent, zie je er niet uit in okergeel, als je een herfsttype bent juist wel weer. Op deze site staat het redelijk duidelijk uitgelegd: http://www.freewebs.com/busc/persoonlijkekleuren.htm (de rest van de site, Satan in popmuziek - beware of Elvis- is trouwens ook erg vermakelijk. Dat hele gedoe heet 'Color me Beautiful' / Kies je Kleur, er zijn ook boeken van die het heel duidelijk uitleggen.