Pfff zooo balen ons zoontje heeft al een klein maandje spruw in zijn mondje... Zelf heeft hij er gelukkig niet echt veel last van alleen ik dus wel ... Maandag de huisarts nogmaals gebeld na al 2 dagen last te hebben van mijn tepel en inmiddels hebben we Nystatine labaz gekregen ... Maar wanneer gaat het nou eens werken ?? Of iemand nog andere tips?? Ik zie echt zo tegen de voedingen op pfff !!
Sorry hier heeft het nooit geholpen helaas. Je weet dat je bepaalde hygiëne regels moet hanteren bij spruw?
Ooo.. koop gelijk gentiaan violet. Dat werkt tenminste en hoeft maar 1x per 24 uur. (bestel het bij eurolac lactatiekundige, dat is de goede) Nystatine moet je overigens na elke voeding geven! (dus niet 4 x per dag wat de ha vaak voorschrijft). Hier van alles geprobeerd en een paar weken last van gehad totdat we gentiaan violet gingen proberen. Dat mag je 7 dagen gebruiken en dan moet je paar dagen stoppen en dan kun je weer 7 dagen gebruiken als het nog niet weg is. Bij ons was het na 2x helemaal weg en is het nooit meer gekomen! Je kunt de gentiaan violet dan ook op je tepel smeren. Verder alles op 60 graden wassen en speentjes en alles uitkoken elke dag.
Gentiaan violet inderdaad bij Eurolac Kokosolie smeren Mondje goed schoonmaken met gekookt water en gaasje Hygiene 'regels' in acht nemen
de hygiëne regels weet ik idd en die volg ik ook strikt op ... ik dacht net de zere borst even te kolven maar ik kolf gewoon bloed erbij en nog behoorlijk wat ook! Heel apart heb die met mijn dochters nog nooit gehad! Dat heeft hij kennelijk de afgelopen dagen dus ook gedronken ... blegh zo vervelend!
Bij ons werkte nystatine ook niet. Ik heb van de arts daktarine gekregen(dl was toen een maand of 2). Mag officieel pas vanaf 3 maanden. Daarom moest ik een klein beetje op mijn vinger doen en de plekjes aanstippen. Paar dagen was het weg! En idd de hygiëne regels. .