Goedemiddag dames, Ik zou graag jullie mening willen over deze ovulatie test. Vond t lijntje in het ronde venster (test streep) niet helemaal duidelijk of maakt dit niks uit? Bedankt!
Volgens mij moet de teststreep (bijna) even donker zijn als de controle streep. Helemaal zeker weten doe ik het niet, heb zelf nog geen ovulatie testen gebruikt maar dat is een beetje wat ik hier opgepikt dacht te hebben. Er zijn vast een aantal dames die je hier wijzer in kunnen maken. Veel succes met zwanger worden!
Jaa klopt maar het rechtse streepje is de controle streep en de linkse test streep, sorry had het verkeerd getypt in t eerste bericht En de controle streep moet even donker of donkerder zijn dan de test streep. Maar vond de controle streep een beetje vreemd
de controle streep is inderdaad niet helemaal mooi doorgetrokken, maar hij is nog niet positief nu. Hij moet inderdaad dezelfde kleur bereiken! Je kan er voor de zekerheid nog een doen? Hopelijk is de controle streep dan wel goed
Nee nog niet positief indd! Maar ben al blij dat tie IETS aangeeft gezien ik 22-4 pas met de pil gestopt ben. Mijn lijf doet in ieder geval iets Morgen weer testen tot de teststreep even duidelijk of duidelijker is dan de controle streep
Wat denken jullie?? Test streepje lijkt iets lichter. Zou mn ei al geweest zijn? Zou tie nog komen, moet ik gewoon door testen?! Heb echt geen verstand van ovulatie testen
Wij gaan binnenkort ook bezig voor onze eerste en was benieuwd of mijn lijf inderdaad weer op gang was gekomen nadat ik 2 maand geleden met de pil gestopt ben.. Ik had wel een duidelijke eisprong.. Denk dus dat hij nog meer kan knallen.. Weet je wat je cyclus ongeveer is en waar je nu zit in je cyclus? Deze foto was van 2 mei
Geen idee wat mijn cyclus is. Voordat ik de pil ging slikken was het altijd netjes rond de 28 dagen. Toen ik de eerste keer met de pil stopte heb ik ook een cyclus van 28 dagen aangehouden na mijn ontrekkings bloeding heb heb toen op mn nod getest en was gelijk zwanger. Ben nu weer in de eerste rond gelijk na de pil. Dus als ik dat nu ook aan zou houden die 28 dagen zou ik vandaag ongeveer mn eisprong moeten hebben. Van hoeveel dagen zijn jouw testen? Is het dus normaal dat het teststreepje een paar dagen licht blijft? Of denk je dat mn ei al geweest is?
in je cyclus heb je altijd wel een lichte streep dat zegt helaas helemaal niets. alleen een piek in het LH hormoon kun je meten, waardoor je je eisprong kan 'zien' aankomen. of hij geweest is helaas niet al je per ongeluk te laat getest hebt
Dus als je een cyclus hebt van 28 dagen en je zou iedere dag een ovulatie test doen heb je 28 testen met een 2e streep?? Of begrijp ik je nou verkeerd? - de paar dagen da je ongesteld bent dan
Ik test met de ovulatietesten ook altijd licht positief heel mijn cyclus door. Dus het kan dat je altijd een lichte tweede streep ziet staan.
Ik ken je frustratie maar al te goed, ik heb op 22 april mijn hormonenspiraal laten verwijderen en zit ook nog af te wachten wat mijn lichaam gaat doen Ik heb allerlei rare symptomen, maar ik denk dat het komt doordat alles terug zelf moet beginnen werken.
Haha toevallig! Ik 22 april gestopt met de pil. Vorige keer toen ik gelijk zwanger was voelde ik alles het zelfde als nu. Maar dat wilt natuurlijk helemaal niks zeggen. Iedere zwangerschap is anders en wie weet was vorige keer wat ik voelde ook wel van t stoppen met de pil en nie eens van de zwangerschap
De vrouw heeft inderdaad de GEHELE cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, het LH-hormoon in haar lichaam. Daar reageert een ovulatietest op met een licht tweede streepje. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan heb je de LH-piek te pakken waarna er binnen 24 tot 48 uur een eisprong kan plaatsvinden. Bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid ) van 10 tot 18 dagen. Bij een cyclus van 28 dagen kun je dus het beste al starten met ovulatietesten op dag 8 en dan doorgaan met testen totdat die positief is. Succes!