Lh piek of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Greeneyes91, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greeneyes91

Greeneyes91 Actief lid

6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag ben ik begonnen met ovulatie testen van de Kruidvat. Zonet heb ik een test gedaan alleen ik twijfel of dit m'n piek is of niet. De vorige twee testen hadden wel een lichter streepje... hier heb ik helaas geen foto van.
    Volgens m'n cyclus app zou ik morgen m'n eisprong moeten hebben, maar wilde het even checken. Wordt er tot nu toe nog niet veel wijzer van.
    Wat zeggen jullie? Bekijk bijlage 666498

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Hij kan nog donkerder. Even doortesten dus

Greeneyes91 vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Nee dit is niet je piek, hij is ook nog niet positief. Positief is hij als beide streepjes even donker zijn en je piek heb je gevonden als de teststreep donkerder is dan je controlestreep.

Je hebt morgen geen eisprong. Je app zou ik sowieso niet vertrouwen. Als je je piek hebt gevonden springt je ei binnen 24-48 uur.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.717
    113
    Vrouw
    Dit is idd nog niet je piek. Kan nog een stuk donkerder.

5. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Ik heb dat nog nooit gehad, teststreep donkerder dan de controle streep. Dacht dat de eerste positieve test je piek was.

@Greeneyes91 idd, dit is nog geen positieve test! Maar ziet er al goed uit, zal vast snel positief worden!

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Dit zijn de regels die overal gehanteerd worden. Misschien mis je hem net met testen. Meestal als je een positieve test hebt is inheb je een ik dezelfde dag of de volgende ochtend vaak je piek wel. Zie hier onder mijn testen van de laatste keer, kan je goed op zien welke positief is en welke de piek is.

510DBAC5-3D4A-4582-ABE0-556FC6F6000A.png

7. Greeneyes91

Greeneyes91 Actief lid

6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Bedankt voor het delen! Ik zie dat je ook 2 keer op een dag hebt getest. Is dat nodig? Ik vind die Kruidvat testen namelijk best duur voor 7 stuks als ik twee keer per dag zou testen.

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Als je testen positief worden is het inderdaad raadzaam 2x per dag te gaan testen om zo dus je piek op te sporen en deze niet te missen. Ik heb getest met ovulatietesten van zwanger&kids en heb nu ovulatietesten van Telano liggen (die je ook op de foto ziet). Deze kosten € 14,95 voor 50 stuks en heb deze bij Amazon.nl gekocht. Ook kan je ze bij Bol.com kopen, dan zijn ze € 17,95. Maar je kan er ook minder aanschaffen.

9. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.799
    8.469
    113
    Vrouw
    Ik test ook 2x per dag en doe altijd een dipstick en ter controle een clearblue met smiley. Die laatste is wel duur maar die doe ik alleen ter bevestiging.

Je kan dus online dipsticks bestellen, die zijn veel goedkoper dan die van Kruidvat

10. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    @Kramertje ik heb veel ovulatietesten versleten maar nooit de piek gehad die jij beschrijft. Ook premom geeft gewoon aan dat ik mijn piek heb gevonden. Ik test ook 2/3 keer per dag rond mijn bijna positieve testen en nog nooit dat gehad. Heb trouwens op de dag van mijn piek meerdere keren getest maar heb er maar 1 geupload. (Waren allemaal hetzelfde)
    Als ik google dan vind ik ook dat de piek gewoon je positieve ovulatie test is. Wel fijn als jij echt zo’n hele donkere test hebt. Maar naar mijn weten hoef je niet persé zo’n hele donkere te hebben. Als ze maar even donker zijn. A5C44DFC-B586-4B82-A615-79F98422DD42.png

11. Greeneyes91

Greeneyes91 Actief lid

6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor jullie reacties!
    Ik heb de pre mom app gedownload en ga andere testen bestellen via internet.
    Nu fingers crossed dat het deze maand gaat lukken!

12. Greeneyes91

Greeneyes91 Actief lid

6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Nou ik snap er niets meer van... Zonet weer een test gedaan en deze geeft een heel lichte streep net zoals de eerste twee die ik had gedaan. Zou dan gisteren toch wel m'n piek geweest zijn dat het niet zo donker wordt bij mij?

13. Luddewutje

Luddewutje Actief lid

19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Ik heb ook nooit zo'n donker resultaat als hierboven. Ook niet als ik 2 keer per dag test. Ieder lijf werkt wat dat betreft toch anders. Je zal toch een paar cyclussen nodig hebben voordat je jouw eigen lijf kent. Ik ben nu in cyclus 2 (na ovulatie) en ben ook nog aan het leren.

Vorige maand gewoon 1 keer per dag getest. Nu deze maand 2 keer per dag, na mijn eerste positieve test. Vond het niet persé meer duidelijkheid geven om 2 keer te testen. Je LH gaat gewoon omhoog en daarna duidelijk weer naar beneden. Mijn exacte hoogste piekmoment hoef ik wat mij betreft niet te weten, als ik het maar ongeveer weet.

2 keer testen gaf mij een hoop stress. Met fulltime werk + puber in huis vond ik het lastig om ergens overdag plas op te vangen, zonder dat iemand dat merkt. En dan moet je ook nog opletten hoeveel je exact drinkt (niet teveel!) en wanneer je dan weer mag plassen (na 4 uur!).

Dus is maar net wat je wilt hoor! Hoewel ik ook de behoefte aan zoveel mogelijk duidelijkheid snap.

Deel Deze Pagina