ben kapot.. dreumes wil niet slapen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn1982, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hoi meiden,

Mijn zoontje Beau, nu 21 maanden, wil met geen mogelijkheid slapen de laatste dagen (bijna een week nu)

Hij sliep altijd 's middags van 12 -14.30u en ging er 's avonds om 19/19.30u in.. meteen slapen en dan tot 06.30/07u

Hij is afgelopen maand twee keer ziek geweest: zesde ziekte en pseudokroep.. Dit was voor ons allemaal best heftig daar hij nog nooit echt ziek was geweest.
    Natuurlijk is hij wat verwend in deze periode, maar niet extreem en ook dat hebben we er nu allemaal wel weer af..

Het is echt gillen/schreeuwen/brullen als je hem in bed legt..
    Niets is goed, maakt niet uit wat je doet..

Van vermoeidheid valt hij wel op schoot in slaap maar zodra je hem wilt wegleggen is het weer ellende..

Laten huilen heeft tot nu toe ook niets opgeleverd, gisteren en vandaag 2u laten huilen maar als nog houdt hij vol en gaat hij niet slapen.

Ben zelf 35 weken zwanger en heb geen energie meer..

Wie heeft er tips??

2. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ik lees ook mee voor een tip! Hier na speudokroep en waterpokken dezelfde ellende. Ben gebroken. En dan ben jij ook nog 35 weken zwanger! Sterkte dolfijn1982!

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wil hij alleen smiddags niet slapen?

wij hebben een periode gehad dat dochter smiddags niet ging slapen, ze gilde alles bij elkaar terwijl ze echt wel moe was. dit heeft een paar maanden geduurd. op de duur was ik er zo zat van dat ze een paar dagen smiddags niet op bed is gegaan, sindsdien slaapt ze smiddags weer.

sterkte ermee, ik weet hoe vermoeiend het is als je hoogzwanger bent

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Bij jullie in bed laten slapen? Hier standaard als ze ziek is...Op een gegeven moment weer beter en zonder problemen naar haar eigen bedje. Sterkte!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Allereerst heel veel sterkte, zeker met je zwangerschap die op zijn einde loopt.

Kan het zijn dat je mannetje wat angstig is geworden? Ziek zijn is niet niks en dat heeft vaak zijn gevolgen, zelfs als hij lichamelijk weer helemaal in orde is. Wil hij niet dat je weggaat, of wordt hij al overstuur als hij in zijn kamertje komt?

Heeft hij een lichtje op zijn kamer? Werkt het misschien als je tijdelijk bij hem op zijn kamer gaat liggen op een matras en contact met hem houdt? Dan 'rust' jij ook wat en hopelijk kan hij dan wel inslapen. En dan gaandeweg steeds eerder weggaan. Ik denk dat hij weer opnieuw in slaap moet 'leren' vallen en dat hij je nu hard nodig heeft... en hoe gaat het als papa hem naar bed doet?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Onze dochter is 22 maanden en heel verkouden. Ze wordt sinds 3 dagen 's avonds rond 23.00 uur wakker en dan is het gillen, tenzij je bij haar blijft. De 1e nacht ben ik 3 uur bezig geweest, niets dat normaal werkt, werkte nu.

Bij ons werkte (met veel pijn in het hart) de 5 minuten regel: laten huilen, maar stipt om de 5 minuten er naar toe en even troosten (over hoofdje aaien). Doorgaan tot het stil is, of ze nu zacht of hard huilt. Hier dan ongeveer 1/2 uur bezig. Het kan verlatingsangst zijn en door steeds even terug te komen, stel je je kind wel gerust dat je er nog bent.

Ik ben eigenlijk tegen laten huilen, dus dit doe ik echt met grote tegenzin, maar als ik naast haar ga zitten en wegsluip als ze slaapt, wordt ze direct wakker....

7. Onje

Onje Niet meer actief

Is het alleen 's middags?

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Astrid; dank je.. jij ook succes en hopelijk zit dé tip erbij :)

@Leeuw; hier nu ook op het punt beland dat hij dan maar niet slaapt.. maar of hij er nu echt gezelliger van wordt ;)

@bellabella; helaas bij ons in bed is een feestje ;) en zeker geen slapen..

@Nescio; het zou heel goed met angst te maken kunnen hebben, hij is erg benauwd geweest met de pseudokroep :( en vooral als hij in bed lag..
    Nachtlampje staat sinds de zesde ziekte al aan.. dus daar kan ik weinig meer aan doen..
    Als papa hem naar bed brengt is het nog erger.. hij blijft maar gillen..
    Op een matras erbij.. tja, wil daar eigenlijk nu niet aan beginnen.. kan elk moment bevallen en dan kan ik dat niet doorzetten..

@Aquilegia; ik probeer hier de 5 min regel toe te passen, maar door veel last van mijn bekken houdt dat ook ergens op.. en na een uur (dus 20x heen en weer lopen) is het echt gedaan helaas..

@Onje; het is in principe 's avonds hetzelfde verhaal.. alleen doordat hij nu 's middags niet slaapt is hij zo moe dat hij sneller opgeeft..

@Hier; vanmiddag weer dezelfde strijd.. ben 3x naar hem toegeweest (5min regel) en toen maar laten gaan.. na een uur eruit gehaald en weer beneden neergezet, elke keer als hij op schoot weg wou kruipen om daar in slaap te vallen rechtop gezet en gezegd dat we slapen in bed doen.. maar had helaas niet echt het idee dat het effect had :S

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hem uit zijn slaap houden en zeggen dat je slapen in bed doet erg zinvol is. Hij is overduidelijk bang, want hij associeert het bed nu met benauwdheid. Ik zou hierin wat toegeeflijker zijn en proberen hem erdoorheen te helpen, ipv er een strijd van te maken of hem te laten huilen.

Zou toch eens proberen hoe hij reageert als jij erbij blijft als hij inslaapt. Je hoeft er misschien niet eens naast te gaan liggen, maar blijf bij hem zitten. Dat kun je afwisselen met je man, zodat jij als je bevallen bent dat niet steeds hoeft te doen. En hopelijk is het helemaal niet zolang nodig.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pff, wat heftig, ik weet ook nog wel hoe zwaar dat was, slaapgedoe en zelf zwanger! Ga lekker samen op bed liggen zou ik zeggen, allebei je rust! Of misschien is het wel gewoon tijd om te stoppen met het middagdutje? Hier was dat helaas met 18 maanden al voorbij, toen ik zelf 7 maanden zwanger was, dus zodra de kraamzorg weg was, was 't ook gedaan met mijn dutje helaas. Maar ik zou gewoon even samen met je zoontje in bed kruipen.

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier was de truc: mijn man haar op bed laten leggen. Bij mij was het krijsen en bij mijn man accepteerde ze het.

Hij zal wel onrustig zijn door de aankomende bevalling.

[edit] sorry, lees nu pas dat dat bij jullie niet werkt. Jammer.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Oorpijn?????? Gaat pijn doen als je ligt, met staan valt het vaak mee

Deel Deze Pagina