Wat een fijne positieve benadering. En waar ook! (Hetgeen niet betekent dat slaapgebrek niet killing is uiteraard. Helaas duurt deze "fase" bij ons al 3 maanden en misschien niet verantwoord maar best gezellig dat jochie tussen ons in)
Oei dat lijkt me zwaar... 11 maanden is inderdaad een grote sprong of fase, veel sterkte! Hier wordt dochter ongeveer 4 keer per nacht wakker, maar dan leg ik haar aan en slaapt ze direct weer in.
Pfff zo herkenbaar! Maar inmiddels zijn wij ook zover dat we hem als hij wakker word tegen 2/3:00 lekker bij ons in bed nemen! Dan slapen we allemaal heerlijk.. Maar zoonlief heeft in zijn leven nog maar 2 a 3 nachten doorgeslapen, meer ook écht niet!
Had ik eerst ook als ie wel eens wakker was, speentje erin en sliep weer verder.. Was heerlijk! Ben denk ik ook wel een beetje 'verwend' Zoontje is/was echt een goede slaper werd in t begin alleen wakker voor een voeding en dan weer slapen.. Eigenlijk gaat het altijd goed en was het sompel op te lossen met een speentje.. Tot nu dus Dus dat valt me wel even zwaar haha
Wooow! Dat lijkt me heel vermoeiend Voel me ni wel een beetje een zeikerd haha Tsjaa ik neem m soms als t echt niet lukt ook wel in bed hoor.. Maar ik probeer dat zolang mogelijk uit te stellen.. Dus eerst speentje, fles oid Hij begint nu toch ouder en slimmer te worden haha en wil ook niet dag hij straks altijd maar bij ons wil slapen.. Ik slaap dan nl echt niet fatsoenlijk..
hier ook van die 'fases' hoor..al denk ik dat t dat is. Weet niet meer precies wanneer..maar ook rond de 9 maanden , rond t jaar, daar weer tussen in....en sinds een paar weken is het weer rustig. Lorenzo word dan niet tot 2 tot 5x wakker, maar hooguit 1 keer,,en zelden dat t 2 of meer is..maar ook dat paniekerig huilen en bij me willen zijn. Dan krijgt tie een fles melk en gaat 9vd 10 x weer slapen.. die fases duren verschillend, dan 1...2 maanden, en dan weer een maand of 5... of langer of iets korter. maar pfff dat breek je echt op idd. Nu hebben we sinds een paar weken rustgevende siroop van Sleepz.. 10 ml , 1 uur voor t slapen gaan. Is ook homopatisch. Had ook van die periodes dat tie niet naar bed wilde, en alles bij elkaar krijst, en dan weer naar beneden enz.. met als gevolg dat tie om 23u op bed lag ofzo... maar dat gaat sinds een paar weken ook goed, zegt dan trusten . love you haha op zn manier. word nu soms wakker snachts, nu alweer 5 nachten goed geslapen.. is t toeval..of helpt t toch die siroop.. mis toch een steuntje in de rug. en ook natuurlijk de veranderingen in huis, baby erbij.. ouder worden enz.. dat speelt ook een rol. siroop is wel vanaf 1 jaar, heb t gevoel dat het bij L positief werkt, we kunnen idg genieten van lange nachten.
Was hier ook rond die periode. Ik heb eraan toegegeven, ze kreeg dan een fles melk aangereikt die ze zelf in bed opdronk (en sliep dan verder), als dat niet hielp legde ik haar bij ons in bed. Na een week of twee taalde ze er niet meer naar en was alles weer normaal. Maar heeft hij het niet koud ofzo dat hij daardoor wakker wordt? Mijn oudste van drie werd weer s nachts wakker, ik begreep er niets van totdat het kwartje iel... Madame had t koud en kwam dan ff in ons bed opwarmen en ging wilde dan weer naar haar eigen bedje.
Wij hebben die periode ook gehad rond het eerste jaar, heeft ongeveer 2 weken geduurd. Ook gewoon eraan toegegeven en bij ons in bed. Bij 18 maanden krijg je die periode weer terug Alleen heeft het toen wat langer geduurd, bijna een hele maand hihi. Niet alle nachten maar zeker wel de helft... ML is er ook altijd op tegen geweest om onze zoon bij ons te laten slapen, ik daarentegen vond dat altijd wel fijn Maar ML is er nu ook op terug gekomen hoor... Je kunt het jezelf zo zwaar maken als je zelf wil. Als de kids wat ouder worden en je ze echt iets kunt uitleggen dan kun je altijd nog die strijd aangaan.
Ik hou die siroop nog even in mn achterhoofd voor als t echt lang duurt, thnx En voor Zover ik weet heeft ie t niet koud.. Ga nu savonds biet meer zn kamer in om te kijken/voelen want dan word ie meestal wakker.. Maar als ie wakker is en ik heb m vast dan voelt ie heerlijk warm Het is ong 16/17 gradeb op zn kamer en heeft romper korte mouw aan, complete pyjama, winterslaapzak met mouwen en snachts enkele deken Nja we zijn nu zo rond de 2 weken.. Dus ik geef de hoop nog niet op
Deze fase hebben wij ook gehad. duurde voor mn gevoel een eeuwigheid maar in praktijk maar 3 weken geloof ik... Je bent kapot aan het einde maar daarna sliep die van mij wel weer als een tierelier dus tsja... even volhouden dus?! sterkte!