voorstellen en vraagjes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Elisa, Oct 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisa

Elisa Actief lid

Nov 6, 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Dag meiden,

Ik ben nieuw hier bij vruchtbaarheidsbehandelingen, helaas....
    Vorige week hebben we van de fertiliteitsarts te horen gekregen dat mijn mannetje lui zaad heeft. Heel vreemd omdat hij eerder in een ander ziekenhuis (amersfoort) twee keer is getest en toen was het de tweede keer goed. Toen het na een jaar nog niet lukte zijn we naar een ander ziekenhuis gegaan (olvg) Na een negatief samelevingsonderzoek is zijn zaad opnieuw getest en het blijkt dat er wel genoeg zaadjes zijn maar de kwaliteit erg slecht is.

Volgende week wordt onderzocht of we in aanmerking komen voor IUI.
    Nou las is dat IUI zonder of met hormonen wordt gedaan. Maar wanneer krijg je hormonen en wanneer niet? Mijn cyclus is regelmatig.
    Als er niet genoeg 'goede' zaadcellen overblijven voor inseminatie na bewerking en IUI dus niet mogelijk is wat is dan de volgende stap?
    Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Als ik voor de gyn zit vergeet ik altijd van alles te vragen....

Groetjes,
    Elisa

2. Ik heb helaas geen antwoorden op je vragen, maar wil je wel veel succes wensen!

3. schaapie

schaapie Actief lid

Feb 24, 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Elisa,

Jammer dat je hier moet aansluiten, maar komt vast allemaal goed!
    Zelf hebben wij ook verschillende zaadonderzoeken gehad waarvan de uitslagen erg wisselend waren, dus kan best dat het deze ene keer van wat mindere kwaliteit was.
    Over iui; de eerste 3 behandelingen zijn zonder hormonen en daarna zou het kunnen zijn dat je hormonen kan gaan gebruiken maar dat is nog zover weg.....Maak je niet te druk en volgende week leggen ze vast het een en ander uit!

Liefs Schaapje

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Elisa,

Helaas ook welkom op dit deel van het forum.

Wat de IUI's betreft hangt het af van het protocol van het ziekenhuis. Als je een regelmatige cyclus hebt gaat men vaak IUI in eigen cyclus doen omdat de kans op overstimulatie (dat je te veel eitjes in een keer hebt) anders te groot is maar bij sommige meiden doen ze wel met hormonen ook al hebben ze een regelmatige cyclus. Wij hebben IUI in eigen cyclus gedaan en zitten nu in de wachtweken.

En ja, indien het zaad niet goed genoeg zou zijn voor IUI dan denk ik dat ze IVF zullen voorstellen maar indien IUI mogelijk is zullen ze dit eerst voorstellen hoor!

Bij ons heeft het zaad van mijn mannetje ook niet de juiste morfologie (slechts 1% heeft de juiste morfologie) wat samen met een licht verminderde hoeveelheid de reden is dat we in de MMM beland zijn.

Heel veel succes met de rest van de onderzoeken!

Liefs,
    Marisha

5. Elisa

Elisa Actief lid

Nov 6, 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Dag meiden,
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik wil ook iedereen sterkte wensen en laten we hopen op positieve resultaten.
    Liefs,
    Elisa

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Succes!

idd medicijnen ligt aan het protocol van het ziekenhuis.
    Met mij was er ook niks aan de hand, mooie cyclus enz.
    Maar heb de 1ste 3 rondes clomid gehad en daarna 1 ronde met puregon, toen was het raak!
    Bij de 4de IUI dus.

Share This Page