en waarmee en hoelang en met wie en waarom en waarvoor en hoe denk je erover? ik 1 per week met een harde bezem met zoutzuur zodat alles er lekker afweekt. effe de hogedrukspuit erop daarna en alles is weer schoon. serieus: 2xd per dag, gewoon of electrisch ligt eraan. met heerlijke tandpasta die op dat moment in de reclame was. ik doe dit omdat het moet van de tandarts en omdat ik er schone tandjes van krijg en lekker ruik uit mn kwekkie
Een keer per jaar Met de kerst! Dat is namelijk ook "de" dag dat we "het" doen en dan wil ik wel lekker uit mn mond ruiken. De overige dagen eet ik gewoon zoethout
2 of soms 3 x per dag. Met colgate tandpasta en een elektrische tandenborstel, omdat die voor mijn gevoel beter schoon poetst dan een gewone tandenborstel, en je kan dan niet ff snel snel poetsen.
Ik eigenlijk 1 x per maand met een staalborstel, ben je gelijk van je tandsteen af hahahah Nee ik doe het 2 x per dag, in de ochtend en voor ik ga slapen, sinds een half jaar nu een electrische tandenborstel en ik wil niet anders meer.
2x per dag! En ik flos en prik een á twee keer per week(ligt aan mn bui, soms elke dag). Smorgens vaak handmatig en heel uitgebreid, savonds elektrisch gewoon twee minuten en daarna mondwateruhhh.. En dan nóg heb ik ELKE keer dat ik bij de tandarts kom wel een gaatje.. grrrr.... En ik poets heel goed, mondhygiëniste was er zelfs verbaasd over.. Maar heb gewoon hele slechte tanden ofzo
Ik heb een elektrische maar ik schrob liever met een gewonerd. 2x per dag (soms vergeet ik het 's avonds ) En gewoon met tandpasta uit de aanbiedink Nog nooit een gaatje gehad trouwens *poetskampioen* lol!
Ik heb ook elke keer een gaatje wat gevuld moet worden, tis alleen zo jammer dat hij dit gaatje niet kan vullen
Oh flossen doe ik trouwens echt nooit! Die draadjes blijven altijd tussen mijn tanden hangen en zo, tanden staan denk ik dicht op elkaar.
2 keer per dag. Eerst flossen, dan poetsen met een electrische tandenborstel en tandpasta die in de aanbieding is, dan airflossen (met mondwater) en dan heb ik weer een fris bekkie!
... Goede tips heb je. Dan kan ik mijn schuurspons met schuurmiddel weer achterwege laten als zoutzuur ook goed werkt. Nee zonder dollen, ik ben dol op de smaak van mijn tandpasta dus ik poets graag mijn tanden, maar houd het bij 2 a 3 x per dag. Maar het mag niet baten want heb altijd gaatjes, maar mijn tandvlees is ook niet van de beste conditie helaas
2 of 3 keer per dag. Die extra keer is als mijn dochter protesteert als mijn man haar tandjes wil poetsen (en dat is vrijwel altijd natuurlijk ), dan is het 'mama ook poesen'. Nou, vooruit. Sindsdien ben ik schoner dan schoon
Ik word misselijk van electrische tandenborstel, en flossen kan ik niet (sta een beetje te klooien dan hehe). Dus poets ik handmatig 1x per dag goed, en s avonds even snel en spoelen met mondwater. Ik heb welgeteld 1 gaatje gehad, nooit tandsteen of wat dan ook. Heb zelfs nog 3 verstandskiezen. De tandarts heeft eigenwijs de eerste uitgetrokken, want 'dat is standaard'. Vreselijk was dat! De overige 3 mocht ie niet aan komen
Volgens mij heeft het hebben van gaatjes ook heelveel met de kwaliteit en samenstelling van je speeksel te maken, en daar heb je weinig invloed op. Ik heb 3 gaatjes gehad, allemaal opgelopen in mijn studententijd toen ik nog geen serieus gezonde levensstijl had (roken, laat opblijven, onregelmatig eten, tandenpoetsen zal er ook weleens bij ingeschoten zijn )