Dag, Ik ben van plan om een product vanuit Amerika te bestellen via i-net. Maar voordat ik dat doe, wil ik eerst weten of ik goedkoper uit ben, als dat ik t in NL koop. Gaat om product dat 100 dollar kost daar komt 60 dollar (echt belachelijk veel vind ik) verzendkosten bij. Dus invoer: 160 dollar = 111 euro Je mag tot 150 euro vrij invoeren, maar er moet wel belasting over heen. Mijn vraag is: Hoe wordt die belasting betaald, of is dat een kwestie van geluk hebben of je pakket door de douane heen gaat? (douane/invoerkosten hoeven dus niet ivm waarde van t pakket). als er nl ook 19% belasting overheen gaat ben ik uiteindelijk iets van 5 euro goedkoper uit als dat ik t hier om de hoek haal... Wie weet dit?
Soms kun je dat al afkopen bij de webwinkel zelf (heb een keer naar schoenen gekeken in de vs). Anders moet je het volgens mij zelf opgeven. Kun je niet vragen of iemand het voor je mee neemt?
Ik heb vorig jaar via Amazon een Kindle (=e-reader) met hoes gekocht. Dit was toen omgerekend Eur130 plus Eur20 verzendkosten. Daar kwam toen Eur28,50 import fees bij. Dit is al via Amazon verrekend. Dus ik weet niet of in die USD60 ook al bijv. de import fees zitten. Het pakje werd trouwens via UPS geleverd en ik heb er verder niets meer voor betaald of zo via de douane.
mmm, die optie (afkopen) heb ik niet gezien bij de webshop. Helaas gaat er niemand die ik ken naar de VS.. Anders had ik idd gevraagd om t mee te nemen.. Scheelt gewoon de helft in aanschaf (buiten de belastingen, verzendkosten ed)
Dit is wat er staat. dus volgens mij moet ik de belasting aan de deur betalen Standard International Delivery require the consignee pay duties, taxes & brokerage fees as mandated by the Government for which the shipment is received. Please check with your local agency for details on estimated fees. Fees are paid to the courier.
Dan zou je er vanuit kunnen gaan dat je 19% over het totaal bedrag aan de deur moet betalen. Als het nog steeds scheelt in aanschafkosten zou ik de gok nemen. Misschien hoef je niet te betalen dan is het meevaller en anders ben altijd nog die 5 euro goedkoper uit.