Beste dames, Jeeeeej ik ben zwanger!! Afgelopen vrijdag positieve test Dit wordt mijn eeste baby, dus ben nog een beetje onwetend. Ik wil graag weten hoe veel weken ik nu ben. Alle calculators zeggen wat anders namelijk...... Ik wil dit graag weten omdat ik wil weten wanneer ik mijn eerst echo mag krijgen. Door pcos heb ik steeds andere cyclus lengtes gehad, maar iedere keer rond de 32 dagen. Zouden jullie aan mijn temp.kaartje kunnen aflezen in welke week ik nu zit (dus de verloskundigeberekening dan). Thanks !!!!
Hey, als de verloskundige vanaf je menstruatiedatum telt, komt ze uit op 5 weken en 2 dagen. En ze tellen vaak vanaf die datum. (als je kijkt naar je tempkaartje ben je 4 weken en 4 dagen. ) In elk geval gefeliciteerd!!
Bedankt dames! Rond welke datum zal ik dan mijn eerste echo kunnen krijgen denken jullie? Wij willen het namelijk na die echo wereldkundig maken......kan niet wachten....
Allereerst gefeliciteerd! Dat verschilt per verloskundige eigenlijk. Sommige doen de eerste echo met 9 weken en sommigen pas met 12 weken. Je kan gewoon het beste de VK bellen en vragen wat bij hen normaal is.
De verloskundige rekent in eerste instantie altijd vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. En wanneer je de eerste echo hebt hangt inderdaad af van wat zij normaal gesproken doen. Bij mijn verloskundige doen ze altijd bij de eerste afspraak meteen een echo om te zien of alles goed zit. Dat was bij mij rond 7 a 8 weken. Gewoon even bellen voor een afspraak dus! Gefeliciteerd hoor, lekker van genieten
Gefeliciteerd! Ik heb ook PCOS, in het begin werd gerekend met de laatste menstruatie maar ik gaf dan zelf al aan wanneer vermoedelijk mijn eisprong was geweest. Uiteindelijk heb ik 2 echo's gekregen bij de gyn, een keer 3 weken (5 weken zwanger) na de eisprong en 1 keer 5 weken erna (7 weken zwanger). Ze gaan zowiezo de termijn pas bepalen bij ca 12 weken. Op basis van je geschatte eisprong ben je eigenlijk een weekje minder lang zwanger dan waar de verloskundige in eerste instantie van zal uitgaan. Dat maakt verder voor je echo's helemaal niet uit.