dit is typisch zo'n gevalletje. "men lijdt het meest door het lijden dat men vreest" ik ben aan mijn tweede spiraal inmiddels en hoewel het natuurlijk wel gevoelig is valt het allemaal best mee. maar ik heb smakelijk moeten lachen om je verhaal. misschien moet je het bewaren voor later.
Ohjee, wilde dat ik dit niet gelezen had... Nu durf ik ook niet meer!! Wel erg leuk geschreven trouwens
Nou ik doe ook liever mijn bevallingen als het plaatsen van de mirena! Ik viel 3 keer flauw! Konden ze niet zeggen dat het zoveel pijn deed?
Ik heb al twee keer de mirena gehad en ik vond het erg meevallen! Oke, lekker is het niet en je vloeit daarna ff goed, maar na een dag of twee is dat ook over hoor!
Okidoki... Nu gruwel ik al bij de gedachte aan een tweede bevalling ofwel het "oprekken van het baringskanaal" zoals je het zo mooi omschrijft, maar een spiraal komt er hier dus letterlijk en figuurlijk nooit in. Met een tangetje aan de baarmoedermond trekken? Toch maar eens mijn man straks een foldertje over sterilisatie onder zijn neus drukken . Fijne bevrijdingsdag!
Whaha lol! Geen haar op mijn hoofd (en dat zijn er heel wat) die denkt aan het laten plaatsen van een spiraaltje! En na dit verhaal al helemaaaaal niet meer! Nee laat mij de pil dan maar slikken
Ik vond het hel op aarde...en neem noooooit meer een spiraaltje (nou schijnt het echt enorm mee te vallen als je al kindjes hebt gehad hoor! maar na 2x een ks schiet dat voor mij dus niet op). Elmo *opstekertje he *
Whahaha!!!!! Ik vind sterilisatie te definitief. Mijn gevoel schreeuwt heel hard dat ik toch nog een kindje wil. Over een jaar of 5 tot 8 wel te verstaan. tsja dat gaat zo moeilijk he als ze zijn zaakie onder handen nemen.... Ik ben overigens nog iets vergeten te vertellen: Ik vroeg om een pakje condooms en uiteraard moet je die afrekenen.... Kom ik tot de conclusie dat ik zooooooooooooooooooo blij was dat die Mirena terug mocht ik zooooooooo snel in de auto ben gesprongen..... en alles thuis heb laten liggen: tas, rijbewijs, telefoon en natuurlijk ook geld. Je snapt natuurlijk wel dat het schaamrood op mijn wangen zich inmiddels uitgebreid had tot zenuwvlekken over heel mijn hals en gezicht!!! Beschamend genoeg om je mirena terug te brengen, nog beschamender is om een pakje condooms te vragen terwijl de ruimte gevuld is met stokoude vrouwen (waaronder 2 nonnen) die hun medicijnen op kwamen halen en nog erger is dat je uiteindelijk je met moeite gevraagde condooms niet af kunt rekenen. Manlief heeft er ook smakelijk om gelachen!! Voor straf fietst hij nu naar de Candy's (sexshop) om condooms te halen.
Ik heb hem 7 weken na de bevalling laten plaatsen. En voelde wel wat daar beneden.. En een kleine steekje! En toen vroeg ik, wanneer ga je hem er in zetten? Toen zat hij al, dusssss viel echt mee, echt 3x niks .. Enne, ik was wel ongesteld..
ik had ook het gevoel dat ik niks meer pijnlijk zou vinden na mijn bevalling maar nee dus Een vriendin vond het niet pijnloos het plaatsen maar wel te doen. Hoop dat het meevalt
Mijn dokter heeft mij toen ook aangeraden hem bij de 1e menstruatie te plaatsen, niet té lang na de bevalling..
Hahaha! Ach, na een tijdje ben je die condooms vanzelf zat en dan bedenk je je wellicht. Of er komt dan nóg een kleintje
mij mirena na 3 maanden ligt nog steeds bij apotheeknooit opgehaald niet allen door pijn van plaatsen maar dat je daarna nog 6 maanden kan vloeien hoefde ik helemaal niet meer kreeg wel op verzekering papieren te zien dat 140 euro af was had nog iets van 29 euro tegoed , zou ik nog te goed krijgen als ze weten dat ik nooit opgehaald heb?
hier voelde ik er ook niks van was helemaal bang gemaakt door de verhalen op internet ect en vriendinnen maar als je geen kind heb dan doet het dus heel erg pijn na je een kind heb gebaard schijnt het lang niet zon pijn te doen nou ik was bang kan ik je vertellen dus toen ik vroeg wanneer ga je het zetten...toen was het dus al gepiept het eruit halen was hetzelfde stelde niks voor...je hoort altijd de horrorverhalen nooit de goede zelfde als bevallingsverhalen
ik heb ook de mirena geprobeerd. voor mij was het plaatsen (of liever gezegd, de 2 pogingen tot) pijnlijker dan mijn hele bevalling. noooooooit meer!!!!!!!!!!