do 24 jul 2008, 09:14 | 0 reacties Bizarre namen baby's Nieuw-Zeeland WELLINGTON - Een rechter in de Nieuw-Zeelandse stad Wellington heeft donderdag besloten dat een 9-jarig meisje niet langer Talula Does The Hula From Hawaï (Talula doet de Hula van Hawaï) mag heten. Ook uitte hij zijn bezorgdheid over de vreemde namen die kinderen uit de regio Taranaki de laatste tijd meekrijgen, zo schrijft de Taranaki Daily News. Zo is er een tweeling die Fish en Chips (Vis en Patat) is genoemd. Ook kreeg een kind de naam Number 16 Bus Shelter (Bushokje bij Lijn 16) mee, een ander kreeg de naam Fat Boy (Dikke Jongen). Ook duiken plots namen in sms-taal op, zoals O.crnia, wat voluit Oceanië zou zijn. De rechter noemde verder de namen Violence (Geweld), Keenan Got Lucky (Keenan Had Mazzel), Sex Fruit (Seks Fruit) en zelfs Hitler. Volgens de rechter maken de ouders hun kinderen belachelijk met deze namen en hebben ze een sociale handicap. Talula durfde haar naam tegen niemand te zeggen, omdat ze bang was gepest te worden. Ze toont daarmee meer inzicht dan elk van haar ouders, oordeelde de rechter.
Erg he... dit bericht heb ik net ook bij babynamen geplaatst. Zulke mensen hebben inderdaad een sociale handicap!
So,eigenlijk mag ik het niet zeggen,maar ik vraag me af of hun wel goed voor hun kinderen zullen zorgen! Ze hebben in ieder geval weinig respect voor hun kinderen.
In Antwerpen is een vrouw bevallen van haar 16e kind. Dat is op zich al nieuwswaardig, maar alle namen van haar kinderen eindigen dus op -y. Daar zitten gewone namen tussen als Britney en Wendy, maar bij namen als Lovely of Pearly krab ik toch wel even achter mijn oren. Kun je je voorstellen dat Lovely ooit naar Amerika gaat en zich voorstelt... 'Hi, I'm Lovely'.... Tsja. De naam Violence is in Nederland trouwens ook gegeven, eveneens als het juweeltje Decay, wat letterlijk Verval betekent. Speciale vermelding voor de meisjesnaam Baby, die schijnt in Nederland ook echt gegeven te zijn (Bron: www.voornamelijk.nl).
Pffff...en dan denk ik erover na of de naam die we bedacht hebben voor onze dochter bij haar zal passen. Maar kennelijk kan ik alles wat ik mn hoofd opkomt roepen. Belachelijk toch, als je je kind met zoiets opzadelt?!
Willen die mensen dat hun kind gepest wordt ofzo. Zo zielig... Of zijn ze zo dom dat ze niet weten wat de naam betekent?
Ik denk dat ze niet de moeite nemen serieus over een naam na te denken, maar er meer een grapje van maken. Bij sommige namen krijg ik een vermoeden dat het hier gaat om een zgn. 'ongelukje' en het kind een dáárbij passende naam krijgt, ipv een respectvolle naam, die ze uit liefde gegeven wordt.
Zo heeft Rafaella (van Idols) haar dochter ook Beautiful genoemnd. En Gerri halliwel haar dochter draagt de naam van Bluebell madonna Gwynneth Paltrow: Apple en er zijn er nog steeds meer van die namen. Normale namen is denk ik gewoon te saai.
Het zou zeer zeker aan banden moeten worden gelegd. Zoals Beautyfull bijvoorbeeld, zeg nou zelf, dat slaat toch nergens op. Alle respect voor de ouders die dit bedacht hebben maar ik vind het ronduit zielig (zeker als het meiske niet zo mooi wordt als zij hadden gehoopt :-D). Ik vind dat men ook iets beter op initialen mag letten en op de combinatie met de achternaam. Oke, soms ben je dus even bezig..maar het kind moet er zijn hele leven mee doen. (naam kiezen duurt langer dan maken....nou en?)
Nee nee, het kind van Rafaëlla heet niet alleen Beautiful, maar zelfs: Beautiful Hope.. Mooie hoop ja In Bekend Nederland en vooral Hollywood is het soms echt te erg voor woorden... Christina Aguilera is echt een uitzondering dat ze haar zoontje 'gewoon' Max heeft genoemd.
Nou vind het een beetje vreemd dat een rechter bepaald dat je je kind zo niet meer mag noemen, lekker belangrijk zeg, als ik mijn kind zo zou willen noemen dan doe ik dat gewoon ... Kijk de naam Hitler vind ik te bizar voor woorden dan zit er een steekie bij je los, maar lekker belangrijk als iemand zijn kind Aple, of Vlinder, of wat dan ook noemt, ik zie het probleem er niet zo van in maar goed ...
Ik vind het goed dat een rechter mag bepalen hoe een kind mag heten, natuurlijk niet als de ouders een 'normale' naam hebben gekozen. Maar als je je kindje: Apple, Mensje etc gaat noemen ja sorry dan snap ik echt wel dat een rechter zegt nee... Maar goed dat is mijn mening. Liefs, misspuma
nou ja die namen slaan echt nergens op ! weet je wat ik ook zo'n achterlijke naam vind (vind ik dan hé) bikel van martijn krabbe !
ik ben op een jongensnamen site de namen kerst en darm tegen gekomen dan denk ik ook van arme kinderen dat moeten blijkbaar jongens namen zijn