What 2 do, what 2 do...?

Discussion in 'De lounge' started by karlijn, Sep 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Haha vooruit. :p

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als het je voornamelijk om je dochter gaat...jouw dochter is een jaar, hoe denk je dat dat in andere families gaat? Kinderen van een jaar gaan ook wel eens later naar bed. Mijn ouders woonde om de hoek maar werkte allebei. Waardoor we het ook van de avonden moesten hebben. We aten wel een daar (dan gingen onze kinderen wat later naar bed)of zij bij ons en dan hielpen ze bijv. met het bedritueel.

Ik snap dat je jouw kijk op die man door je moeder hebt laten kleuren maar dan nog snap ik je keuze niet dat je hem niet wilde zien. Een vriendin van mij heeft vaak rare relaties. Ze vertelt vaak nare dingen iver deze mannen. Het enige wat ik kan doen is luisteren en advies geven. Maar zeggen dat ik niet meer hij haar komt gaat mij te ver, het is haar keuze bij hem te zijn. Dat geldt voor je moeder hetzelfde.

Ik lees overigens nergens overheen. Mijn reacties komen alleen voort uit jouw reacties op alle oplossingen die worden aangedragen. Maar je lijkt overal wel een ja maar te vinden.

3. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Als het jou echt gaat om de band tussen jouw vader en jouw dochtertje dan had je er alles aan gedaan om hun die band op te laten bouwen. Je geeft nu het idee niet echt moeite te willen doen.

Er word nergens overheen gelezen, jij blijft gewoon onnodige smoesjes verzinnen en dat is gewoon zonde. Waar een wil is is een weg en dat klopt als een bus. Je laat nu merken dat de wil dus niet sterk genoeg is om de weg er naartoe te willen maken.

Heb je het uberhaubt wel eens geprobeerd om haar daar dr slaapje te laten doen? Je kan ook zeggen dat je voor haar slaapje langs komt zodat ze bijvoorbeeld in de auto op de terugweg al kan beginnen met haar slaapje. Krijgt ze niets van hoor. En zo'n grote afstand hoef je ook niet af te leggen. Je bent er zo.

4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Jij leest geloof ik helemaal niet, ofwel?
    Mijn dochter en vader hebben al een band. Ik zou graag zien ze elkaar vaker zien en een betere band opbouwen. Maargoed uiteraard huur ik dan een auto. Zal hem gelijk ff boeken!

Dat ik niet direct zeg, JA ik ga een auto huren, wat een goed idee, betekend niet dat het onnodige smoesjes zijn. Zolang jij mij niet kent, kun je niet in mijn leven kijken en dus zeggen dat het onnodige smoesjes zijn.
    Ik geef op meerdere opties die geopperd worden als antwoord:"ja, goed idee! Dank je wel!". Blijkbaar niet goed genoeg, moet overal natuurlijk Ja op antwoorden.

Hier komt weer een onnodig smoesje.... let op hoor!
    Als mijn dochter "begint" aan haar slaapje in de auto, dan slaapt ze niet meer als ik haar in bed lag als we thuis zijn. En JA, joehoe ik zeg JA!!, ik heb zeker wel geprobeerd haar daar te laten slapen MAAR (turf je nog?) het lukt haar niet om dan in slaap te vallen. Dus, dan kies ik er inderdaad voor om haar gewoon lekker in haar eigen bed te laten slapen zodat ze tenminste slaapt.
    Slaapje overslaan is nog geen optie.... Oh oh, ik zie weer een ja maar, omdat ze beide slaapjes nog nodig heeft en niet te genieten is als ze deze overslaat.

Nog verdere verantwoording nodig? Of kun je nu stoppen met reageren. Dan vraag ik @Beheer nogmaals of ze het topic kunnen sluiten.

Ja maar....

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,043
    16,550
    113
    Sorry dat ik het zeg, maar ze formuleerde het echt heel netjes en jij gaat als een stier tekeer. :| Ik snap nu wel waarom je telkens zulke reacties krijgt als je zelf ook alles behalve netjes en beleefd reageert.

twinkle star, Fuddey, Mamaa6 and 4 others like this.
  6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is toch niet dagelijks... kom op waarom reageer je zo?! Het is mij inmiddels wel duidelijk.

Je gaat het op deze manier in je leven nog knap lastig krijgen als je je manier van denken en houding niet veranderd. Succes!

lies276 likes this.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113

Wauw, wat een hittepetitje ben je zeg.

Waar zeg ik dat jij een auto moet huren? Waar zeg ik dat jouw dochtertje haar slaapje moet overslaan? Turf jij het nog? Je zegt wel dat ik niet goed lees maar lees jij zelf wel? Ik gaf je de tip om te kijken voor carpoolen, ik gaf je een tip om VOOR het slaapje langs te gaan. Maar nee, poeh poeh, dat zijn wel heftige tips hoor. Ik probeer met je mee te denken. Wauw Shame on me!!

Zoals iemand anders hier al eerder zei, ga eens denken in mogelijkheden. En in plaats van dat je iedereen aanvalt die je op een doodnormale manier wilt helpen, kun je ook gewoon de tips in je op nemen er daad werkelijk iets mee doen.

Maar voor de rest zoek je het maar lekker uit.

twinkle star likes this.
  8. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Maar je man stopt over twee weken met werken? Waar gaat hij dan werken? Dichterbij? Verder weg? Of helemaal niet?

Je kan het natuurlijk ook gewoon nog twee weken uitzingen en dan kijken of je iets met je man kan (carpoolen/fietsen) tenzij hij natuurlijk verder weg gaat werken.

En wat betreft je moeder: ik begrijp dat je boos op haar bent (geweest). Maar kennelijk is dat weer bijgelegd, want je gaat nu normaal met haar om.
    Je moeder heeft verkeerde dingen gedaan, haar vriend heeft misschien verkeerde dingen gedaan.
    Als je je moeder kunt vergeven, kan je dan ook niet die vriend ontmoeten die je maar één keer gesproken hebt?

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Maar wil je vader wel vaker afspreken dan? Soms vinden grootouders het wel prima zo namelijk. En omgekeerd; je vader woont maar 25 kilometer bij jou vandaan. Hij kan ook vaker jouw kant op komen natuurlijk ipv dat jij met de bus/fiets/huurauto moet.

Wat he moeder en haar vriend betreft, als het je echt heel erg dwars zit dan maakt het niet uit hoe lang geleden de bom is gebarsten en hoe heftig die was. Dus vraag jezelf af of je wel contact wil. Afgezien van de slechte verhalen over haar vriend. Die zijn misschien niet eens waar.
    Bel oo, steek af en kijk aan de hand van dat gesprek of het voor jullie beiden zin heeft om er weer One big happy family van te maken. Dat merk je snel genoeg, ook op de manier hoe haar vriend reageert kan je zien of het echt een eikel is of niet

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja waarom komt hij niet gewoon naar jou? En anders niet te krampachtig doen met slaapjes ed, anders kom je nergens meer, vooral niet straks met nog een kind erbij.

11. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Nog een korte tip voor vervoer: ken je greenwheels? Is een soort van kernactiviteiten systeem, die op vaste plekken in NL staan. Je kan dan lid worden en een auto reserveren voor een paar uur. Moeite waard om te kijken of er 1 in de buurt staat. Zo hebben wij t een tijdje gedaan toen we geen auto hadden, bij plekken die lastiger waren met ov.

Ysabella likes this.
  12. karlijn

karlijn Niet meer actief

Zoveel aannames, hoe verwacht je dat ik dan nog fatsoenlijk reageer als ik constant bezig ben met verdedigen en uitleggen. Als niemand kan begrijpen dat dit vrij vervelend aan het worden is en ik hierdoor een hittepetit word, Ja jammer dan.

Ook hoe mensen reageren die mij denken te kennen hoe ik door het leven ga en dat ik op deze manier niet ver ga komen?
    Ik wordt alleen aangesproken op het feit dat ik op een aantal opties die aangeboden worden, nee zeg en uitleg waarom dit niet kan/wil. Maar nogmaals, moet ik het dan overal mee eens zijn?
    Zou heel raar zijn.

Er zijn genoeg opties gegeven en er is genoeg advies gegeven waar ik het mee eens ben en wat ik aan neem en nogmaals, waar ik ook daadwerkelijk iets mee ga doen.

Nog een aanname, dat ik krampachtig doe met slaapjes. Ze slaat heus eens een slaapje over hoor, als we bijvoorbeeld naar de dierentuin gaan of ze gaat later naar bed, gaat gewoon goed want dan valt ze wat later in de kinderwagen in slaap. Geen probleem. Maar als er geopperd wordt dat het misschien een optie is om haar alvast aan haar slaapje te laten beginnen in de auto en ik vervolgens uitleg dat dit niet werkt omdat ze hierna dan niet meer in slaap valt en vervolgens niet te genieten is, ben ik dan maar gelijk krampachtig?
    Denk het niet. Ik ken m'n kind en weet (en doe) wat voor haar het beste werkt.

@Regina88 Bedankt voor je reactie. Vooral dat stukje over m'n vader zet me aan het denken. Wilt hij het wel?
    Hij kan inderdaad zelf ook initiatief tonen als hij haar meer zou willen zien. Misschien vind hij het prima zo?
    Het leek mij in ieder geval leuk voor beiden om elkaar meer te zien. Ik ga eens peilen hoe hij er over denkt.

Wat betreft die vriend, ik ben altijd heel koppig geweest wat hem betreft. En was altijd van mening dat ik hem niet hoefde te zien. Maarja toen kreeg ik een kind en dacht ik in haar belang, dat het voor haar leuk is om toch nog 2 opa's en oma's te hebben.
    Ik ga na het weekend m'n moeder bellen en vragen hoe zij erover denkt en kijken of het een idee is om elkaar te ontmoeten in een café of iets dergelijks.

13. karlijn

karlijn Niet meer actief

Nog nooit van gehoord! Bedankt voor de tip, ik ga gelijk ff googlen!!

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Niet alle reacties gelezen, alleen eerste pagina. Ik denk dat je een knop om moet zetten. Hoe denkt je man hierover? Staan jullie beide hetzelfde erin?

15. karlijn

karlijn Niet meer actief

Deze knop is inmiddels om. Ik heb erg veel tips gekregen hoe dit aan te pakken. Na het weekend neem ik hierover contact op met m'n moeder.
    Mijn vriend die zou het voor de kleine leuk vinden als ze toch nog 2 opa's en oma's heeft omdat hij zijn ouders moet missen en dus van zijn kant zijn er geen opa's en oma's fysiek aanwezig.
    Maar hij vind ook dat als het allemaal uiteindelijk toch niet werkt met die vriend van m'n moeder dat het zo dan ook prima is.
    Hij forceert niets in ieder geval, dat is wel fijn.

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Goed zo! Hopelijk wordt het goed opgepakt door je moeder en haar vriend en kunnen jullie een band opbouwen met elkaar! Ben benieuwd!

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Misschien als je zelf wat minder agressief reageert je meer bereikt.

Je kunt ervoor kiezen(en met je vader overleggen natuurlijk) dat jullie 1x per maand daar heen gaan en hij 1x per maand naar jullie. Hoe /wat/wanneer is dan een kwestie van hoe het op dat moment kan.

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Weet je? Zoals je ook kinderachtig overkomt wbt de scheiding, zo gedraag je je blijkbaar in alles. Lees je reacties eens goed na. Je staat meteen als een kind te blazen/blaten op alle mogelijkheden en legt echt alles buiten jezelf om in je eigen straatje te kletsen. Nu weer dat je twijfelt of je vader echt wel wil... Tadaaa! Weer een reden voor excuus om niet te gaan. Meis, waar een wil is is een weg! Ik ben van mening dat je volwassen dient te worden zéker nu je zelf een kind hebt. Doe je dit altijd? Nooit eens naar jezelf kijken? Een ander heeft het altijd gedaan? Best makkelijk. Maar wat een voorbeeld voor je kind ben je dan. Sorry maar gedraag je eens en grow up! Bovendien; er zijn mensen die jonge kinderen waren toen hun ouders gingen scheiden: kíínderen! Zelfs die gaan er beter mee om. Volgens mij was jij allang volwassen toen het gebeurde en nog stampvoet je om wat jou is aangedaan. Want als dat niet zo was geweest had jij je gelukkige en ws makkelijke leventje nog gehad! Mijn kind heeft geen opa's meer maar als dat wel nog het geval was geweest was ik kruipend naar m'n vader gegaan! Tel je zegeningen zeg!!

Champetter likes this.
  19. karlijn

karlijn Niet meer actief

En jij denkt dat je hier nu een inhoudelijke respectvolle reactie op krijgt? :roflmao::roflmao: wie denk je dat je bent? Mafkees.

20. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mag niet hopen dat je in het dagelijks leven ook zo reageert op mensen die iets zeggen wat jij niet wilt horen.
    Erg kinderachtig

Share This Page