Ben nu bijna anderhalf jaar bezig voor een tweede kindje. Vroeger eigenlijk nooit klachten tijdens mijn cyclus, die overigens regelmatig is. De laatste maanden is er elke maan wel wat: zere borsten, dagen voor mijn NOD al veel bruinverlies en bloed, misselijk. Allemaal dingen waardoor ik al een paar keer dacht dat ik zwanger was, niet dus Nu heb ik al twee maanden heftie rugpijn vanaf zo'n 10 dagen voor mijn NOD, dis op slag verdwijnt op het moment dat mijn menstruatie doorbreekt. Ik heb het gevoel dat er allemaal rare dingen gebeuren. een paar maanden geleden ga een gyn aan dat je cyclus nu eenmaal kan wijzigen en zag er niets vreemds is. Ik speel nu met het idee om even tijdelijk aan de pil te gaan en op die manier de boel misschien te kunnen resetten Is dat een heel gek idee, zou het kunnen werken om mijn lichaam weer even normaal te laten doen? Iemand er ervaring mee, of dat een keer als advies gehad?
Ik zou het niet doen en al helemaal niet als je cyclus regelmatig is. Ik heb ook altijd vage klachtjes voor mijn NOD, rugpijn, stekende borsten, last van mijn darmen, en ben doorgaand 2 dagen voor NOD licht ontvlambaar (understatement ). Het hoort erbij, ik lees eigenlijk geen dingen die vreemd kunnen zijn ... je zou wel eens een afspraak met de gyn kunnen maken omdat jullie al een tijdje bezig zijn. Wellicht is er wat anders aan de hand.
dank voor je reactie. Die gyn hebben we al gehad omdat ik dacht dat er iets lichamelijk niet goed zat. Inwendige echo wees toen uit dat er helemaal niets te zien was, dus geen blokkade. Vind het gewoon vreemd dat ik nu zo'n megarugpijn heb die 10 dagen voor NOD. Ik kan dan echt weinig. Mijn zoon tillen levert een hoop gekerm op en soms ga ik gewoon door de grond.
Ja, het kan van alles zijn ... misschien is het wat anders dat niet baarmoedergerelateerd is. Ik weet dat ik zelf rugpijn (lage) krijg een week voor NOD, waar ik bij lopen met de hond echt pijnlijke steken heb. Moet vaak voorover buigen om de boel weer even op te strekken ...
Ik zou niet aan de pil gaan: extra rommel in je lijf en het ontregelen van je cyclus kan nooit als effect hebben dat je cyclus op regel gaat komen, volgens mij. Ik zou eerder eens langs een osteopaat gaan: die kunnen veel om je cyclus op regel te brengen. zie www.osteopathie.nl
Rozemarijke, bedankt voor de tip! Ben totaal niet bekend met zoiets dus heb even geinformeerd en kreeg een antwoord waardoor ik nu denk dat ik er zeker wel iets aan zou kunnen hebben. Ik ga het maar eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet!
Door middel van de pil reset je je lichaam niet, je maakt het juist meer in de war! Dus ik zou het niet doen.