Moeilijk te accepteren

Discussion in 'De lounge' started by lildushi2000, May 15, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lildushi2000

Feb 21, 2006
    90
    0
    0
    Hoi allemaal...

Ik moet mijn verhaal gewoon even kwijt hoor...
    Het is zo dat ik nu 3 jaar met mijn vriend ben en ik ben nu bijna 17 weken zwanger waar wij heel blij mee zijn. Mijn vriend is nu 4 jaar in Nederland. Elk jaar moest hij zijn verblijfsvergunning verlengen en dat ging dus telkens goed behalve dit jaar :cry:
    Zijn verblijfsvergunning zou deze maand verlopen dus daardoor ging hij het weer aanvragen,maar het werd niet meer verlengd omdat hij hier te lang is :confused:

Dus wij een advocaat erbij gehaald en allerlei instantie ingeschakeld maar het heeft niet mogen baten. Zelfs het feit dat hij vader gaat worden en dat hij mij wil ondersteunen en bij de bevalling wil zijn,dat kan de IND niks schelen. Ze willen hem niet die 5 jaar hier vol laten maken want dan zitten ze natuurlijk aan hem vast. Hij zal dan namelijk recht hebben op een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd en dat is natuurlijk niet wat zij willen.

Op dit moment moet hij nu het land verlaten want hij heeft geen geldig verblijf meer en dat maakt mij zo verdrietig vooral omdat ik zwanger ben van hem. We zijn er zo blij mee maar that's it. Genieten is zo moeilijk in deze situatie.

We hopen dat als hij binnenkort weg gaat dat hij dan snel weer terug kan komen maar misschien gaat dat nog geen eens voor mijn uitgerekende datum lukken. Mensen zeggen wel dat we ons er bij neer moeten leggen maar dat gaat echt niet zo makkelijk. Vooral nu heb ik hem nodig en tijdens mijn bevalling ook.

Nou mensen dat was dus eventjes mijn verhaal. Ik moest het even kwijt.

Groetjes Denise

2. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje wat een vervelende situatie zeg.

Sterkte en door blijven zoeken naar een oplossing!

3. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    pff wat een moeilijke situatie. Veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat er snel een oplossing komt
    !!

Karin

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    WOW dit is echt shit zeg!!!!

Niet opgeven meid!!!! Inderdaad blijven zoeken naar een oplossing of iets dergelijks.

Succes hiermee.

5. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Trouwen schijnt tegenwoordig ook niet meer te helpen of wel... En je moet het ook willen natuurlijk.

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Helpt niets nee!

7. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Echt belachelijk waar gaat het heen met dit land. :(

8. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Oww wat vreselijk Denise.
    Hoelang hebben jullie nu nog samen.
    En wat is zijn thuis land.
    En wat moeten jullie allemaal gaan doen om te zorgen dat ie in Nederland mag komen.
    sorry voor al mijnvragen.

Wat gedoe he, hopelijk komt er een snel weer wat positiefs kunnen jullie wel gebruiken.

Liefs Jodi

9. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    :( He wat naar voor jullie, ik hoop dat er snel een oplossing komt.

10. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Wat naar voor jullie! Ik hoop voor een snelle en vooral positieve oplossing voor jullie!

Marian

11. Chanel

Chanel Bekend lid

Mar 19, 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat een vervelende situatie! Ik snap niet waarom ze nu moeilijk moeten doen. Vooral omdat je vriend hier al 4 jaar woont. Kan je geen bezwaar maken? Vindt dat die gasten op z'n minst rekening kunnen houden met jullie situatie, vooral omdat jullie een kindje krijgen. Sorry hoor maar hebben ze daar geen hart ofzo!

12. Juut

Juut Actief lid

Sep 13, 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Dat lijkt me inderdaad de eerste vraag om je te kunnen helpen. Wie weet lopen hier nog wel mensen rond met juridische ervaring?

13. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik denk dat ik hier veel commentaar op ga krijgen, maar ik zeg het toch...

Is het niet zo dat je dit (gezien de tijdelijke status) een beetje had kunnen zien aankomen?
    Ik bedoel het niet verkeerd, maar de regels hier zijn vrij streng, en in veel gevallen vind ik dat ze ook streng moeten zijn.

Ik bedoel, ik gun jullie alle geluk van de wereld, echt waar, maar er zijn ook mensen die als ze weten dat een zwangere vrouw een garantie op een verblijfsvergunning is dat uitbuiten, er zijn ook mensen die schijnhuwelijken aangingen, dus de regels zijn scherper gemaakt, en ik denk dat dat ook nodig was, want in veel gevallen waren we veel te soepel.

Ik snap jouw nare situatie wel, en ik snap ook dat het voor jullie heel naar is, maar het IND kan geen rekening houden met dit soort dingen, puur en alleen omdat zij zich ook aan de regels moeten houden.

Volgens mij is het inmiddels zo dat je hier alleen een permanente verblijfsvergunning kunt krijgen als de situatie in je thuisland nog steeds zo slecht is dat je niet terug kunt...

Ik denk dat de IND in dit geval zo redeneerd omdat jij wist dat je vriend een tijdelijke verblijfsvergunning had, en je bent toch zwanger geworden... Super dat je je dromen nastreeft, en dat jullie gelukig zijn....maar dat is kort door de bocht gezegd niet de verantwoordelijkheid van de IND.

Ik bedoel dit allemaal niet verkeerd, echt niet, ik hoop dat er een oplossing komt!

14. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    veel sterkte

15. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wat erg voor je meid, ik zou me ook rot voelen in jou situatie.
    wat een redenatie dat een man niet bij zijn vriendin mag zijn om haar bij te staan.
    ok er zijn rotte appels die schijnhuwelijken enzo aangaan maar daar moet niet iedereen voor opdraaien.
    in elk geval sterkte

groetjes talia

16. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik zeg ook helemaal niet dat het eerlijk is, ik zeg dat de regels te star zijn...maar ik vraag me ook af hoe de IND het anders moet doen... moeten van :"deze heeft wel een ECHTE relatie en is eerlijk, of de andere man met hetzelfde verhaal en die dan niet eerlijk is"
    Dat lijkt me heel moeilijk te realiseren....

17. verial

verial Lid

May 15, 2006
    65
    0
    0
    Heel veel sterkte en geluk toegewenst

18. lildushi2000

Feb 21, 2006
    90
    0
    0
    Hoi allemaal...

Ik wil jullie wel eventjes bedanken voor jullie steun hoor!!!

Jodi, het is zo dat we alles al hebben geprobeerd. Het enige wat we nu nog kunnen doen is onze best doen om dingen te regelen voor als hij weer terug naar Nederland wil komen. Daar houden we ons nu mee bezig en op dit moment is hij al uitgeprocedeerd dus liever vertel ik ook niet zo heel erg veel over hem want hij moet het land al verlaten hebben. Maar doordat hij in zijn eigen land niks bijzonders heeft want hij is hier gekomen met de bedoeling om hier iets op te starten en heeft daar dus niks alleen wat familie. Daarom moet hij nu dingen regelen om daar te kunnen verblijven en er komt nog zoveel meer bij kijken.

En Door, ik snap jou bedoeling best wel hoor, maar dit had ik niet zien aankomen. Ik ga niet zwanger worden terwijl ik weet dat hij er niet bij kon zijn en dan de gok nemen dat hij dan wel een verblijfsvergunning zou krijgen. Nee absoluut niet. Ik was trouwens al zwanger en toen hij zijn verblijfsvergunning (zoals gewoonlijk) ging verlengen toen kreeg hij te horen dat het niet meer verlengd zou worden.
    Dan kan je wel zeggen dat je er altijd rekening mee moet houden want hij heeft een tijdelijke verblijfsvergunning maar in het echte leven gaat dat niet zo. Er zijn de laatste tijd ook een aantal nieuwe regels gekomen en zo komt Nederland mooi van de buitenlanders af.
    Ik ben trouwens niet de enige. Weet je hoeveel mensen er uitelkaar worden gehaald omdat het volgens de Wet zo moet. En jullie lezen het hè "volgens de Wet" en daar kunnen wij niks tegen inbrengen dus we moeten het accepteren.

Ik kan jullie het gevoel niet uitleggen hoor! Het is zo dubbel. Je bent blij dat je een kindje krijgt maar pappa zal er waarschijnlijk niet bij zijn.

Groetjes Denise

19. Aman

Aman Actief lid

May 13, 2006
    335
    0
    0
    Lijkt me een enorm vervelende situatie die je veel verdriet moet geven.

Ik ben het alleen wel een beetje met Door eens. Je geeft aan dat je vriend "zoals gewoonlijk" z'n verblijfsvergunning ging verlengen. Ik vind daar niks gewoons aan eerlijk gezegd. Het kan dan al wel een aantal jaren goed zijn gegaan, je weet toch dat zolang hij geen vaste verblijfsvergunning heeft, de kans erin zit dat hij moet gaan. Ik begrijp je verdriet echt wel maar ik vind toch dat je het niet helemaal op de NL wetgeving af mag schuiven.

Veel sterkte en succes. Hopelijk komt jullie oplossing voordat je kindje komt.

20. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Poeh, dat is nogal wat!

Ook ik ben bekend met verblijfsverguningen en met de IND, want mijn man is van Turkse afkomst en pas 1,5 jaar in Nederland. Wij hebben echter na het eerste verblijfspasje van 1 jaar, een verblijfspasje voor 5 jaar gekregen. Da's ff andere koek!

Ben jij zelf ook van buitenlandse afkomst (want dan werkt alles anders)???

Er zijn heel veel verhalen over slechte gang van zaken bij de IND, en over mensen die geen verblijfsverguning krijgen etc. Maar ikzelf heb die ervaring niet. Ik vind, dat de IND regels heeft, waaraan je je gewoon moet houden. Als je aan al die regels voldoet, is er echt niets aan de hand. Wij hadden binnen 6 weken accoord voor een visum (mag 6 maanden duren) en binnen 12 weken na binnenkomst in Nederland voor een verblijfsverguning (mag ook 6 maanden duren). Ik voldeed aan de eisen waaraan ik moest voldoen (qua werk, inkomen, garant staan, verleden etc), en mijn man ook. De IND maakt werkt echt niet met willekeur: als je voldoet, dan heb je ook recht op een verblijfsverguning.

Ook ik ben eigenlijk wel van mening dat je het een beetje aan had kunen zien komen. Procederen tegen de IND doe je niet in een paar weken. Daar gaat heel veel tijd en energie in zitten. En als je eerlijk bent naar jezelf toe, dan weet je dat wanneer er geprocedeert moet worden, de kans ook groot is dat je die strijd verliest.

Hiermee wil ik je niet voor het hoofd stoten of bewust pijn doen, en wanneer ik over het algemeen spreek is het soms hartverscheurend als mensen terug moeten naar hun land van herkomst, maar toch blijf ik erbij dat het 'spel' van de IND regels heeft. Speel het volgens die regels en er is niks aan de hand...

Voor jullie vind ik het natuurlijk ontzettend triest dat hij nu weg moet en je de rest van de zwangerschap alleen moet doen. Dat zal heel zwaar worden, en ik hoop dat je voldoende steun kunt krijgen van je omgeving.
    Sterkte!

Share This Page