weet iemand dit.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ramoontjuh82, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    Hallo allemaal.

Ik heb een 0 uren contract.
    Mijn zwangerschapsverlof is ingegaan op 14 okt 2010. Ik ben bevallen op 15 nov 2010. Mijn werkgever heeft mij eerst zelf uit betaald tot het einde van het jaar.
    Mijn contract werd niet verlengd en 5 jan 2011 ben ik er voor 3 maanden uit gegaan. Dus nu neemt het uwv het over en die betaald mij nu. Maar hoeveel weken recht heb ik nog op hun betaling. Ik heb gekeken vandaag maar er is nog geen geld bij geschreven van hun. Ik krijg het elke week uitbetaald. Het is de wazo uitkering wat ik krijg/kreeg.
    Krijg ik de wazo uitkering net zolang tot ik begin april weer ga werken?
    Weet iemand dit?

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik ben bang van niet.Mijn contract is afgelopen vorige week.
    Ik krijg dus tot 9 februari betaald.De rest van de maand februari/Maart moet ik zonder inkomsten doen.
    Vanaf April krijg ik van mijn werk een contract verleninging.

Maar misschien kan je het navragen bij het UWV hoe het zit.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.218
    113
    Je wazo loopt idd niet langer dan de 16 weken verlof die je hebt, maar je kan misschien voor de periode tussen het einde van je verlof en het begin van je contract een ww-uitkering aanvragen.
    Misschien jij ook mariska.
    Ik zou als ik jullie was het uwv hierover bellen of de vraag stellen in het uwv-topic in de lounge.

4. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Kan ik wel aanvragen,Maar als de ww in zal gaan,dan ben ik inmiddels weer aan het werk.
    En het is niet zo,dat we geen rekeningen kunnen betalen(manlief heeft promotie gemaakt en verdient meer,dus..)daarnaast heb ik zuinig geleefd en redelijk wat gespaart voor als ik er tussen uit ga.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.559
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je in de tussentijd dan zwangerschapsverlof ofzo? Jouw situatie is me niet helemaal duidelijk... :cool:
    Wanneer je nu nog zwangerschapsverlof hebt en je contract is afgelopen, dan heb je gewoon recht op WAZO van het UWV! Tot aan het einde van de 16 weken zwangerschapsverlof. Zit er dan nog een periode tussen einde verlof en aanvang nieuwe contract dan heb je (mits je voldoet aan de eisen) gewoon recht op WW.

6. ramoontjuh82

ramoontjuh82 Actief lid

8 okt 2008
    406
    1
    18
    krijg je dan geen brief in huis dat je overgaat naar de ww ivm solliciteren?

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.559
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee je moet wel zelf de WW aanvragen hoor, dat gaat niet vanzelf! Of stel anders je vraag even in de lounge in het UWV-topic, daar kunnen ze je ook verder helpen.

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb zwangerschapsverlof.
    Ik heb bij aanvang van mijn verlof een brief van het UWV gehad,dat mijn wazo doorliep tot 9 Februari.Dan is mijn contract afgelopen....
    In de brief van personeelszaken van mijn werk staat,dat mijn 1e werkdag 5 april van dit jaar is.Ik snapte dat niet,omdat mijn contract de 9e afliep.Dus naar mijn baas geweest en die zei,dat mijn contract verlengd werd.
    Officieel zit er nadat mijn contract afgelopen is en bij de aanvang van het nieuwe contract net 7 weken.
    Ik had de ww wel eerder kunnen aanvragen,maar mijn schoonmoeder is op de dag dat de kleine geboren is,ook overleden.ze heeft haar niet meer kunnen zien.Voor mijn man is het ook echt dubbel op,omdat zijn moeder alleen de oudste heeft meegemaakt,maar de jongste niet.Ik heb hem ook flink moeten steunen,omdat hij geen ouders meer heeft.En als ik nu ww moet gaan aanvragen,dat is dat pas einde van de week.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.559
    530
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Vraag die WW toch wel echt zo snel mogelijk aan, anders krijg je daar weer gezeur over.

Deel Deze Pagina