What to do?????

Discussion in 'Zwanger worden' started by DJR, Nov 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet dit echt even kwijt!

Sinds juli willen wij een kindje en zijn dus gestopt met de pil. Allebei willen we dit graag!
    We zijn inmiddels een paar maanden verder en nog niet zwanger. In deze paar maanden is mijn vriend er al 2x op terug gekomen dat hij twijfelt en of het wel verstandig is.

Even een blik op onze situatie;
    Ik 21jr hij 22jr. We wonen samen, hebben een jaar een relatie. Ik heb een vast contract op mijn werk en hij ook. We hebben genoeg plek in huis waar een mooie kamer over is voor onze baby.

Nou zijn we eigenlijk meer bang voor de reacties van buiten af. Wat zullen onze ouders vinden?? Hoe zullen zij hierop reageren??
    Zodra het onderwerp 'baby's ' aanslaat, Wordt er meteen gezegt; wachten jullie nog maar evn hoor! Nog tijd zat, ga genieten! En dan denk ik bij mezelf; genieten? Hoe bedoel je? Dat kan ook met een baby en misschien nog wel meer!

Ik weet t gewoon af en toe niet meer?? Waarom raden al die mensen een baby af aan ons? En wat nou als WIJ het graag willlen?
    M'n vriend wil heel graag, maar omdat iedereen ons afraad gaat hij twijfelen! :( waardoor ik ook weer ga twijfelen!
    Zoooo frustrerend !
    WHAT TO DO??

2. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Luister lieverd, het leven kan heel kort zijn! Als jullie een kindje willen dan moet je ervoor gaan echt waar! Bij ons in de regio is een jongen van 20 omgekomen door een auto ongeluk echt verschrikkelijk! Hij kan nooit meer kinderen krijgen. Dus gewoon ervoor gaan, het leven kan zo kort zijn! :(
    Dikke kus

3. jannn

jannn VIP lid

Jul 13, 2008
    5,942
    89
    48
    Doe wat jij wil.
    Als jullie relatie goed is, je heb genoeg geld, vaste baan, vast salaris etc etc, gewoon doen!
    Leeftijd maakt niks uit.. Wij waren ook 22 en 21 jaar!

4. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de omgeving wateringen??

Ja het leven kan heel kort zijn! En daarom wil ik er voor mezelf ook het maximale uithalen. Maar die meningen om mij heen maken me gek!!!!
    Xxxx

5. Delta

Delta Niet meer actief

kijk als je naar de meningen van andere moet luisteren, heb je zelf geen leven meer! als jullie er klaar voor zijn, hebben de centjes, het werk, huisje..! relatie is stabiel. lekker voor gaan! want als je nu nog een paar jaar wacht, en je komt er achter dat je wat minder vruchtbaar bent of wat dan ook, dan kun je je zelf wel voor je kop slaan denk ik! dat je andere geluisterd hebt.. dus nee,, gewoon doen wat jullie willen! tis jou leven , klinkt cliche, maar tis gewoon zo

6. Alita

Alita Niet meer actief

Twijfels hebben is heel normaal hoor....en tja wat je ouders vinde daar kom je pas achter als het zover is.

Maar jullie hebben deze keuze toch samen gemaakt en jullie staan erachter toch? Nou wat houd je tegen dan?

Begin het maar alvast te leren dat altijd iedereen over wel een mening over heeft en dat het enige wat belangrijk is zijn wat jullie er zelf van vinden meid!

Maar ik snap je wel hoor......maar laat je niet gek maken en je vriend ook niet...het is jullie leven en de mensen die van je houden zijn straks blij voor jullie!

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik sluit me hierbij aan.
    Het ene stel is er nu eenmaal eerder klaar voor dan de ander.

8. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja klopt, in Wateringen
    Xxx

9. PriscillaV

PriscillaV Actief lid

Oct 19, 2011
    343
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik snap je twijfel heel goed maar het belangrijkste is toch wat jullie zelf willen als jullie vinden dat jullie er klaar voor zijn dan komt het vast goed. Ga op je eigen gevoel af ik was ook net 22 en ik kan je zeggen dat ik het heerlijk vind het moederen :)

10. Alita

Alita Niet meer actief

Trouwens wanneer nu de juiste tijd is om kinderen te krijgen weet je nooit!
    Er zijn mensen die op hun 30ste beter nog geen kinderen hadden kunnen krijgen en mensen die op hun 20ste al helemaal klaar zijn!

Het hangt nu ook niet altijd alleen van je leeftijd af maar meer of je er echt klaar voor bent!

En zoals ik het kan lezen zijn jullie er helemaal klaar voor......dus ga ervoor!

11. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook zo. En we voelen ons er ook klaar voor! Over al jullie antwoorden heb ik na gedacht en jullie hebben gewoon helemaal gelijk. Ik ga er gewoon voor, het is ons leven en we mogen zelf invullen hoe we deze gaan gebruiken!!!
    Thanks allemaal!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,873
    113
    Wij kregen die reacties ook, mijn ouders riepen dat ook altijd. Toen ik zwanger was vond ik het best eng om te vertellen, wij waren beiden 22, dus ook nog best jong. Mijn ouders waren superblij, mijn vader had zelfs tranen in zijn ogen.

Wat ze vantevoren zeggen, zegt niet altijd wat over hoe ze er over denken als het echt zover is.

Als het bij jullie goed voelt zou ik er gewoon voor gaan. Hier hebben we er geval nooit spijt van gehad.

13. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

Oct 10, 2011
    1,341
    5
    38
    Als ik jou was, zou ik me daar geen zorgen over maken! Het is jullie leven en jullie bepalen HOE jullie het willen leven!

Ik ben 24 en mijn vriend is 28.. wij (met name ik) krijg steeds te horen dat ik ook te jong ben (en dat is dus echt NIET zo!) en dat ik nog maar even moet genieten :( What the hell? Alsof je niet kunt genieten met een kleintje erbij?? Ik denk dat ik dan NOG MEER ga genieten! Wij gaan er ook gewoon voor en ik trek me niets aan van wat andere mensen (en met name mijn vader.. ;) ) ervan zegt! Vooral mijn paps vind me 'te jong' tsss wat is het ook een mallerd haha :p tsja.. kleine meisjes worden groot ;)

14. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    volgens mij zitten jullie nu in de meest vruchtbare periode van je leven! dat is niet voor niks zo bedacht volgens mij....
    ouders moeten gewoon wennen dat kleine meisjes groot worden,haha.
    ikzelf was 24 toen ik mn 1e dochter kreeg.
    ik heb nu 2 meiden waar ik zielsgelukkig mee ben, maar soms denk ik wel, ben ik niet wat overhaast geweest?
    we gaan nu voor een 3e, en ik zie t allemaal heel anders nu.
    ben veel volwassener en rustiger.
    maar ja misschien komt dat wel doordat ik al 2 kids heb natuurlijk!
    ik vind t wel heerlijk dat ik jong moeder ben. als ik wel eens die slonzige moeders zie staan op t schoolplein!
    ben blij dat ik nog lekker bij de tijd ben! haha

15. roxena

roxena Lid

Sep 16, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom kijk je naar anderen? het is jullie leven toch? dat is mijn grootse fout geweest om naar anderen te kijken;)! dus meid ga ervoor!

16. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je heb helemaal gelijk! Ik moet ook niet zo naar andere kijken :)
    Maar vind de mening van m'n moeder gewoon heel belangrijk(heel irritant voor mezelf) terwijl ik al genoeg dingen heb gedaan die zij niet leuk vind.
    Ben gewoon dat ik achteraf ga zeggen, ja mam, je had gelijk ik had nog even moeten wachten!
    Maar na jullie oppeppers ga ik er zeker gewoon voor! :)

Share This Page