keizersnede herstel

Discussion in 'Zwangerschap' started by Iris 2, Apr 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    Hoi!
    We hebben net te horen gekregen dat onze kleine in stuit ligt. Het kan dus op een keizersnede uitdraaien en ik ben wat op internet aan het kijken naar ervaringen van andere mensen. Bij" herstel van keizersnede" krijg ik alleen maar verhalen over veel pijn en lang herstel. Komt dit omdat alleen de slechte ervaringen opgeschreven worden? Wat zijn de ervaringen hier? Zijn er ook vrouwen die wel voorspoedig hersteld zijn en bij wie het mee viel? Of is het overal tegengevallen?

2. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier wel een voorspoedig herstel hoor. Je moet er alleen wel vanuit gaan dat je sowieso de eerste 2 weken niet veel kan. Ik ksn je aanraden om ook niet teveel te doen de eerste dagen want dat krijg je ' s nachts of de volgende dag dubbel zo hard terug. Zo veel mogelijk in bed blijven liggen de eerste week dus. Haal het verschoningskussen naar je kamer en laat de kraamzorg daar alles doen met de baby. Badderen, verschonen en natuurlijk de wieg naast je bed. Ik kan je ook aanraden om het voedingskussen te gebruiken om onder je bovenbenen te leggen waardoor je litteken minder trekt.

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik had trouwens ook netbroekjes uit het ziekenhuis meegenomen. Deze kon je tot de helft van je buik optrekken waardoor je geen broekje bij je litteken hebt. Ik deed tussen mijn litteken en broekje dan nog een gastendoekje waar ik op drukte als ik mijn buikspieren gebruikte zoals bij het rechtop gaan zitten, lopen, zitten, poepen/plassen.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik lees mee... mag binnekort ook hihi

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik vond met name de eerste week enorm pijnlijk. De wond en de buik is daarna nog gevoelig (en een deel rondom de wond geheel gevoelloos zelfs) en heb lange tijd geen spijkerbroek aan mijn buik kunnen hebben. Ik heb de eerste week voornamelijk op bed gelegen en de weken erna rustig aan gedaan. Niet strekken met bijv. was ophangen aan de lijn, geen zware dingen tillen. Afgezien van de eerste week, die ik echt niet prettig vond, zou ik, als ik weer zwanger mocht raken een voorkeur hebben voor weer een ks.
    Succes met je laatste loodjes en de ks!

6. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ik heb net mijn tweede keizersnede achter de rug. Op donderdag gedaan op vrijdag alle pijnstilling eraf (nog wel paracetamol), catheter etc eraf en stond om 9 uur zelf onder de douche. Op zaterdag was ik thuis. En natuurlijk het doet pijn, vooral omdat ik zondag (3de dag) al 2 keer per dag op en neer ga naar het ziekenhuis.

Nu kan ik bijna alles weer. Ik zorg voor mijn zoontje van 2, ik ga naar het ziekenhuis, rij auto, loop, ren etc. Het is dus afhankelijk van 3 dingen..

Hoe gaat je gyn met je om, hoe herstel je zelf en hoe hoog is de pijngrens/doorzettingsvermogen.

7. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

Apr 7, 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier ook een keizersnede gehad. Herstel viel mij 100% Omdat ons zoontje nog een week in het ziekenhuis moest blijven heb ik die eerste week wel veel bedrust gehad. Ik merkte het als ik te lang rechtop had gezeten of teveel bezoek had gehad en veel gezeten en gekletst had.
    Ondanks dat de pijn meeviel heb ik wel de aangeboden pijnstilling gebruikt. Het advies van de verpleging; liever nu nemen dan wachten op de pijn en dan pas nemen. Heb ik dus maar braaf gedaan. Verder ook het eerder genoemde netbroekje gebruikt; zat goed!
    De wond blijft wat vreemd aanvoelen (een verdoofd gevoel) maar voor mij niet pijnlijk.
    Kortom; neem voldoende rust; neem ook pijnstilling en doe rustig aan.
    Succes!

8. Dronty

Dronty Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    1,359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Ik vond het herstel van de keizersnede erg mee vallen.
    Als advies wil ik je mee geven, neem gewoon de aanbevollen hoeveelheid pijnstilling en ga niet wachten tot het pijn doet en de week dat de kraamverzorgster er is laat haar dan veel doen en neem zelf je rust.
    Ook na je kraamweek luister goed naar je lichaam en neem voldoende rust en niet te zwaar gaan tillen of zware dingen in huis doen.
    Qua gevoeligheid had ik het alleen de eerste winter met de kou dan voelde het wat naar bij het litteken.

9. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Hier ook een voorspoedig herstel hoor!! Na een spoedks liep ik na 6 dagen al achter de wagen. De eerste dagen zijn behoorlijk pijnlijk, maar daarna verliep het herstel bij mij snel. Ik krijg dit keer een geplande ks en zie er echt niet tegenop. Ik weet dat het echt geen pretje is en dat je van een normale bevalling normaal gesproken sneller bent hersteld. Maar al die horrorverhalen op internet moet je maar ff overslaan :D

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ik ben een verhaal apart denk ik..
    Woensdag middag ks gehad, donderdag ochtend uit bed (met tandjes op elkaar maar ik moest en zal van mezelf!) Donderdagmiddag stond ik de kleine al te verschonen, En vrijdag middag alweer thuis, was op eigen verzoek normaal willen ze dat je minimaal een dag of drie of langer blijft.. Ik had echter zo n drijfveer om naar huis te kunnen dat ik gewoon tandjes op elkaar deed en mezelf er doorheen sleurde. Al moet ik zeggen dat ik ook nooit hele erge pijn heb gehad wel ontzettend moe maar thuis kon ik ook rusten..

Maar idd de eerste weken wel rustiger aandoen en niet teveel hooi op je vork nemen..

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Oh en auto rijden mag volgens mij de eerste vier weken eigenlijk niet..
    Als je hard op de rem moet trappen of een ongeluk krijgt kunnen de hechtingen springen van wat ik heb begrepen..
    Ook schijnen verzekeringen soms hier een regel voor te hebben over hoelang je niet mag.rijden...

12. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

Oct 10, 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Eerste week inderdaad redelijk pijnlijk, maar bij mij op paracetamol goed te doen (in zkh ook diclofenac). Daarna nog heel veel en snel moe...
    Was na een week jarig en mn schoonouders, -broer en -zus en nichtje kwamen op visite, die heb ik na 2 uur gevraagd of ze aub wilden gaan, ik trok het niet meer! (zij waren allemaal in erg vrolijke en uitbundige stemming.. haha!) Die ochtend had ik ook wel kraamvisite gehad, maar die waren een stuk rustiger ;)

13. NomNom

NomNom Lid

Jan 26, 2009
    32
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook een keizersnede. En wellicht een tweede binnenkort.
    Maak je geen zorgen, een bevalling gaat niet vanzelf, of het nu via een keizersnede gehaald wordt of via de natuurlijke weg. Herstellen moeten we allemaal.

Ik heb op donderdag een keizersnede gehad, de eerste nacht was niet fijn omdat de wond dan nog erg trekt als je ook maar een beetje naar je zij leunt. De volgende ochtend op vrijdag heb ik ook zelfstandig gedouched.. Rustig op je bedrand gaan zitten en opstaan. Zodra je staat merk je dat het best gaat. De nacht daarop heb ik al een heel stuk beter geslapen. En vond ik het herstel erg meevallen. Laat je niet gek maken door horrorverhalen... enne als je straks die kleine vast hebt, verzacht dat al een heleboel! :)

14. NomNom

NomNom Lid

Jan 26, 2009
    32
    0
    0
    Den Haag
    Oh, en idd autorijden mocht ik ook de eerste weken niet. :(

15. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vond het persoonlijk enorm meevallen.

Maandag een spoedkeizersnede.. enkel paracetamol geslikt nadien. Dinsdagochtend zelf gedoucht en mocht woensdag al naar huis. Heb eigenlijk helemaal niet in bed gelegen thuis en heb gewoon voor de andere kinderen kunnen zorgen.

Na 1,5 week naar de winkel gegaan voor boodschapjes, exact 2 weken na de keizersnede ben ik mn dochter weer 4x daags naar de psz gaan brengen en ophalen en boodschappen gaan doen met de kinderwagen.

16. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier ben ik trouwens op maandag om half 2 bevallen van onze dochter en woensdag om 11:30 was ik weer thuis. Ging echt super snel!

17. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ik rij alweer een paar dagen hoor! Wil toch naar mijn kindje toe. Nergens last van haha. En niet iedere verzekering heeft gelukkig die regel.

18. Iris 2

Iris 2 Actief lid

Oct 18, 2010
    128
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties dusver. Dat geeft een burger moed!;) Ben blij dat er toch zoveel sterke vrouwen zijn die snel herstellen. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. Ik ga ervoor in ieder geval! Ik snap best dat iedereen anders is en dat de verhalen van veel pijn en moeilijk herstel ongetwijfeld ook voorkomen maar het is fijn om te weten dat het ook anders kan zijn..

19. Loving

Loving Bekend lid

Apr 24, 2008
    904
    0
    16
    De eerste dagen vond ik wel pijnlijk, terwijl ik geen zeikerd ben. Vooral het niet om kunnen draaien in mn bed vond ik erg irritant. Doordat onze knul op de IC lag, ga je wel door... van het Ronald McDonalds huis naar het ziekenhuis lopen was iets van een kilometer en dat doe je dan toch. Dat ging ook goed.
    Het zijn gewoon bepaalde bewegingen die nog lange tijd een pijnscheut geven, althans bij mij. Dat betekent niet dat het je leven beheerst ofzo.
    Mijn schoonzus had een maand voor mij een ks en zou er zo weer voor tekenen, terwijl ik toch wel veel liever natuurlijk beval. Maar een vriendin van mij had bijna een totaal ruptuur en had achteraf liever voor een ks gekozen. Bij een ks heb je op het moment zelf in ieder geval geen pijn... En sja, op welke manier je ook bevalt, het heeft allemaal voor en nadelen. Gek misschien, maar ik vond een groot voordeel bij de ks dat ik niet onzeker of bang was bij de eerste keer vrijen met mn hub: t was nog allemaal intact down under ;).

Enne... die baby in je armen doet een hoop pijn vergeten, hoor!! :)

20. sabrinabarbara

Nov 12, 2009
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 spoedkeizersneden gehad.
    Bij beide maandag bevallen, dinsdag uit bed en woensdag ontslagen. Ik heb nog 2 dagen nagenoten in het zorghotel, waar ik wel alles zelf deed, maar je wel alles achter de hand hebt van ondersteuning (ik had het niet nodig).
    Daarnaast had mijn man 2 weken zorgverlof om op onze dochter te passen en voor ons te zorgen.
    Maar het herstel zeer voorspoedig en zeer meevallend.

Share This Page