Gek worden van huisarts.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    #1 ukoldaatje, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Zo, ik moet even mijn hart luchten.

Ik heb een huisarts die ik ten eerste al vanaf baby af aan heb/ken, en die heel mijn fam kent.

Waarvoor ik prive ook wel eens dingetjes gedaan heb, gewone dingen hoor.

Er is hier in het dorp maar 1 praktijk en we wonen zeer afgelegen. Dus geen mogelijkheid om naar aan andere te gaan. Je moet namelijk in een straal van 10km wonen bij je ha.

Goed hij wilde me dus niet doorverwijzen voor mijn schildklierprobleem (hashimoto)naar de internist.

Nu had ik paar weken terug een erg verstoorde GTT, waardoor de verloskundige me doorverwezen heeft naar de gyn.

De gyn vond de suiker minder erg dan wel de schildklier die voor grote problemen tijdens en vlak na de bevalling kan zorgen (vroeggeboorte, loslating placenta, groei achterstanden, grote bloedingen vlak na de bevalling bv).

De huisarts liet me elke 3 weken prikken voor de schildklier.

Maar ben nog maar van 125mg naar 137,5mg verhoogd, terwijl ik hoor van de schildkliervereniging dat dat ong 30-50% verhoogd moet worden tijdens de zwangerschap.

Nu ben ik dus doorverwezen naar de gyn door de verlos, gelukkig, en deze neemt nu alles over, en heeft me doorverwezen naar de internist.

Krijg ik vandaag een mail dat de GTT achterhaald is, en dus geen goede uitslagen zal geven. Dat ik van hem gewoon alleen nuchter moet gaan prikken.

En.....dat hij zegt dat het ziekenhuis mijn schildklier niet goed in de gaten zal houden..............

Tuurlijk, ik word door de gyn direct geprikt op schildklier en deze vraagt direct advies aan internist , en volgens ha zou het ziekenhuis dit niet goed bijhouden.

Krijg ik ook de opdracht om morgen een labformulier te halen en nuchter te gaan prikken en ook de schildklier weer.

Terwijl ik nu bij de diabetis verpleegkundige loop en bij de gyn en internist.....

aaaaagggggghhhhhhhhhhhhhhhhhrrr.......

Wat mot ik ermee????

Edit: wat wijzingen ivm herkenning te voorkomen.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    #2 ukoldaatje, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Aanvulling:

weggehaald om herkenning te voorkomen.

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Negeren?

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja denk dat dat de enigste oplossing is. Hoop ik alleen niet dat ik hem vrij binnenkort nodig heb voor iets ..
    Gek word ik ervan. Zullen de hormonen wel zijn.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Lastig! Ze zullen het in het ziekenhuis denk ik beter weten als de huisarts.
    Ik heb verder niet echt advies voor je, maar weet wel dat schildklier prikken het beste resultaat geeft minimaal 4 uur na inname van je medicijn. Mijn huisarts wist het ook niet dat dit beter is. (ik heb ook Hashimoto)
    Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar het was op de site van de schilkierstiching of hypomaar nit happy site.

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat denk ik dus ook. Dat het ziekenhuis meer kennis heeft dan een huisarts, bedoel dat is toch het vakgebied van een internist oa.

Dat wist ik dus ook niet, dat je het beste kan prikken 4 uur na inname medicatie......

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ok weet het ook nog niet zo lang. Ha had er niks over gezegd, maar ben gewoon eens gaan lezen omdat het me onlogisch leek om meteen 's ochtends te prikken terwijl ik net mijn medicijnen had ingenomen. En inderdaad het is toch beter om te wachten.
    Ik zal eens kijken straks of ik kan vinden waar ik het heb gelezen. Eerst de kids aankleden!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Graag!

Ik weet het nu 3 jaar. Na de zoveelste missed abortion kwamen we erachter.

Zit al drie jaar aan de medicatie.

Moet wel zeggen ik neem med altijd rond 6 uur in (laatste plasronde in de nacht sinds ik zwanger ben, en omdat mijn zoontje rond die tijd wakker wordt), en k ben dan meestal tegen 10 uur als ik ga prikken. Dus er zit best wel wat tijd tussen ook.

Doe k dat onbewust nog goed ook ;)

Niemand die me dat ooit verteld heeft..

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Moet ik nuchter prikken?
    Hierover wordt verschillend gedacht. Sommige artsen adviseren om nuchter te prikken, andere adviseren om dit juist niet te doen. Maak hierover een afspraak met uw arts. Als niet nuchter geprikt wordt, ligt de TSH waarde iets lager en de FT4 waarde iets hoger dan als wel nuchter wordt geprikt, hier moet met het interpreten van de waarden rekening gehouden worden. Bij alleen T4 gebruik schommelen de waarden niet sterk over de dag. Als naast T4 ook T3 geslikt wordt, zijn de schommelingen sterker en wordt geadviseerd om op een vast moment te laten prikken.

Dit heb ik nu gevonden,op de Hypo maar niet happy site, weet niet meer waar ik die 4 uur vandaan heb haha. Ik ga nog verder zoeken.

10. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    pff..ik weet niet meer waar ik het gezien heb..nu zie ik weer een onderwerp dat je het beste nuchter kunt gaan en daarna je thyrax innemen.HypoForum.com • Toon onderwerp - bloed prikken
    Ben bang dat ik gezegd heb dat niet klopt, maar ik ga nog even verder zoeken.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Haha maakt niet uit joh. Ik vraag het mijn internist gewoon van de week. Lief dat je aan het zoeken bent geweest voor me!

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hihi denk dat dat beter is ja! Succes! Ben wel benieuwd want dan kan ik dat ook aanhouden.

Deel Deze Pagina