Moedervlek vraag

Discussion in 'De lounge' started by Magda, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Hallo, 9-2-2013 is onze dochter geboren. Na paar dagen verscheen er grote donkere vlek die van haar oog naar de wangetje loopt. Vandaag is er een dermatoloog wezen kijken en volgens hem is het een soort moedervlek. Het is veel donkerder dan haar eigen kleur en onregelmatig. Omdat het ook op haar onderste ooglid zit wil hij maandag oogarts er na laten kijken om te zien of het ook in haar oog zit. Hier ben ik flink van geschrokken. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Weet iemand wat het voor gevolgen kan hebben als het dus wel in haar oogje zit? Maandag komt die oogarts als goed is, maar ik zit me hier op te vreten. Zij is al 8 weken te vroeg geboren en dan dit nog erbij:(
    Alvast bedankt!

2. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Wat vervelend zeg! Heeft de dermatoloog verder helemaal niets gezegd? Kan me voorstellen dat het heel vervelend voor jullie is deze onzekerheid!
    Ik kan je helaas niet helpen om antwoord op je vraag te geven maar ik geef wel als tip mee niet te gaan google-en. Iedereen kan van alles op internet zetten en je moet echt goed weten waar je betrouwbaar kunt zoeken op medisch gebied om vragen op antwoorden te vinden...

Heel veel succes en sterkte, maar vooral; geniet van jullie kleine wonder!

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Gefeliciteerd met jullie meisje!
    Wat vreemd dat een dermatoloog er geen duidelijkheid over kan geven.
    Waar het mij aan doet denken is het begin van een aardbeienvlek (hemangioom). Mijn dochter heeft er twee, 1 op haar schouder en 1 op haar onderarm. De vlekken begonnen als lichte moedervlekjes, ook onregelmatig.
    Heb je er anders een foto'tje van? Misschien dat ik het herken.
    Bij mijn dochter zit het niet op haar gezichtje, dus ik kan je ook niks erover vertellen. Al heb ik weleens gehoord dat er een medicijn bestaat die je kan toedienen in een vroeg stadium van een aardbeienvlekje waardoor hij niet verder groeit of zelfs verdwijnt.

Sterkte ermee meid, en idd, geniet vooral van jullie meisje.

Groetjes!

Share This Page