Hey Meiden, Mijn vriend en ik zijn bezig met de namen voor ons eerste kindje.We weten het geslacht nog niet, dus moeten voor zowel een jongen als meisje een naam hebben. Voor een jongen waren we er zo uit...dan wordt het Viktor... Voor een meisje zijn we van plan om de naam Jade te kiezen (maar dan uitgesproken als Ja-Duh) Ik ben bang dat deze naam omgevormd gaat worden naar de uitspraak "Djeed" en dat vind ik afschuwelijk Ik ben benieuwd wat jullie hiervan denken! Liefs J
Leuke naam! Ik heb zelf ook een naam die engels of nederlands uitgesproken kan worden, en soms is dat inderdaad vervelend, maar uiteindelijk is het 1 x verbeteren en dan weet iedereen het wel, dus ik zou het er niet om laten. Zeker met deze naam zijn beide opties bekende/bestaande namen, dus de kans is groot dat mensen zelf al vragen of de uitspraak nl of Engels is.
Jade is zeker mooi, maar door die vreselijke djeed uitspraak - die je zeker weleens gaat horen - zou ik er goed over nadenken... Of misschien zie ik te veel beren op de weg... Viktor, stoer en mannelijk. Persoonlijk vind ik de naam dusdanig krachtig dat het ergens ook hard overkomt. Maar krachtig is juist ook positief.
Omdat ik twee mensen ken (een volwassene en een kind) die Jade (Nederlandse uitspraak) heten is het voor mij normaal om de naam zo uit te spreken. Misschien krijg je wel eens de vraag of het Jade of Djeed is maar als je dan antwoord geeft vergeten de mensen het ook niet meer. Ik zou het gewoon doen.
Ik las het meteen als Jeed, sorry! Zo zou ik het uitspreken, en ik vind het ook niet zo mooi. Jaaduh vind ik mooier. Maar als je dat vanaf het begin zelf doet, gaan mensen dat vanzelf overnemen toch?
Jade heel leuk, en als jij altijd gewoon jaaduh zegt is dat toch duidelijk hoe je het uit wil spreken. Overigens lees ik alle namen altijd eerst als nederlandse variant... Viktor is ook een leuke naam!
Kwestie van wennen denk ik (voor de omgeving) Jade is voor mij Jade, lekker Hollands! Harstikke leuke naam!
Wauw! Wat een reacties! Dank jullie wel meiden! De meeste van jullie hebben me gerust kunnen stellen het is misschien af en toe verbeteren maar de mensen om ons heen zullen het snel genoeg door hebben! Ik denk dat we eruit zijn Many thanks! X
Tja, of de naam oorspronkelijk is weet ik niet. In het Engels wel maar de naam van de edelsteen spreek je in het Nederlands ook gewoon uit als Jade dus dat zal in het Nederlands ook de oorspronkelijke naam wel zijn.
Hele leuke namen en Jade worde in mjin omgeving als Jaaduh uitgesproken, Als je verteld hoe ze heet dan hoort iederen dat, het is zo geleerd. Niet laten tegenhouden daardoor hoor!
Mooie naam, Jade. Ik zou het zelf ook gewoon op z'n Nederlands uitspreken. Djeed vind ik verschrikkelijk . Ik denk dat als mensen het al fout uitspreken, ze snel genoeg doorhebben hoe het wel moet. Viktor is ook leuk trouwens .
Leuk Viktor/Victor! Jade, ik denk dat je nog wel eens mensen moet corrigeren, maar ze hebben vast zo door dat je het zo uitspreekt.
Hello meiden, Weer 1000x dank voor jullie reacties! Ik dacht overtuigd te zijn maar voel toch weer twijfel...moet ik eigenlijk niet doen, want we vinden het beide zo mooi Ik denk dat de mensen die ons kennen wel weten dat de uitspraak Nederlands zal zijn...althans..dat hoop ik Ik ben blij met jullie meningen en ik twijfel nog even door Liefs J