even me ei kwijt hoor. ik word gèk van iedereen die continu zegt dat ik 'een bescheiden buikje' heb. ik voel me net een bezienswaardigheid nu ik zwanger ben en ik vind het dus echt niet meer leuk om bijvoorbeeld op verjaardag te gaan. de meest brutale, lompe en asociale dingen worden tegen me gezegd. laatst was ik dus op verjaardag en terwijl ik doorloop naar de hal om mijn jas op te hangen, roept een (voor mij) wildevreemde vrouw keihard door de woonkamer 'o ben jij zwanger? jij bent ook niet dik! hoe ver ben je? 35 weken? nou als je zei dat je 5 maanden bent geloof je het ook! je bent helemaal niet pafferig in je gezicht ook, hoeveel ben je aangekomen? ja ik ken je natuurlijk helemaal niet maar je bent erg lang en in je normale toestand ook niet dik zeker'..... en dat zegt een wildvreemde dus hè! :x ik werd echt knalrood en ben gauw weggelopen richting hal. mijn baby groeit prima maar door veel opmerkingen van buitenaf over mijn bescheiden buik begon ik me nog zorgen te maken ook! bah. ja natuurlijk wil ik ook lekker dik zwanger zijn! ik ben jaloers op al die toeters die ik voorbij zie komen in de stad! hebben jullie hier nou ervaring mee? opmerkingen enzo?
Mensen durven echt de raarste dingen te zeggen. Ik had juist het omgekeerde dat collega zei zooo jij hebt ook dikke heupen gekregen. Bedankt he! Echt even serieus... Niks van aantrekken hoor, laat ze maar kletsen. Wel jammer dat je dan heel graag een toeter wilt (hier wilde ik juist wat minder) maar misschien groei je de laatste weekjes opeens wel heel hard!
Haha, heel herkenbaar! Tegen mij werd het ook vaak gezegd, terwijl ik zelf vond dat mijn buik wel groot was (met 40 weken was hij ook wel groot uiteindelijk hoor ). Ben wel een keer heel erg uitgevallen tegen m'n oma . Ze bleef maar doorgaan met opmerkingen als 'ooohh, is dat alles?' En 'groeit de kleine wel goed?' Was woest, maar goed zullen ook deels de hormonen zijn geweest . Mijn tip: niks van aantrekken, je weet gelukkig zelf dat alles helemaal goed gaat met de kleine! P.s. Mijn meisje woog bij de geboorte bijna 4 kg
Ach ja, mensen bedoelen het vast goed... Maar ik vind het soms ook wel irritant dat iedereen z'n mening moet spuien als je zwanger bent. Ik had de vorige keer (en nu ook nog steeds) ook een bescheiden buik en moest en moet dat ook vaak aanhoren. Ik probeer me er maar niet teveel aan te storen.
Mijn buik is ook een gevalletje 'ik heb misschien iets teveel gegeten de afgelopen periode' ipv een mooie bolle zwangerschapsbuik. Veel reacties: ben je zwanger dan? Nou heb ik nog even te gaan (nu 25 week), maar aangezien ik mijn vorige zwangerschap ook geen mooie buik had, verwacht ik deze nu ook niet. Soms vind ik het jammer, maar over het algemeen trek ik me weinig aan van opmerkingen. Een dikke toeter is ook niet altijd fijn denk ik dan...
Ik begrijp het wel, die onzekerheid, maar meid, je moet echt meer poep hebben aan wat mensen tegen je zeggen. Ik heb het ongeveer het tegenovergestelde. Die opmerkingen "ow je gaat zeker bijna bevallen?" nog geen 30 weken, of "je bent zo dik, het wordt vast een tweeling!" jo bedankt hé, tot aan "dan heb je zeker ook van die lelijke strepen op je huid, want die gaan nooit meer weg" je meent het... Ik ben ook best wel onzeker over mezelf als ik zwanger ben. Bij mij helpt het om aan bekenden duidelijk te maken dat dit het geval is, maar bij onbekenden helpt niks anders dan negeren en poep aan hebben, of een snedige opmerking maken als je er zo gauw eentje kan bedenken (ik ben daar niet zo goed in). Probeer je er niet teveel van aan te trekken, je bent vast prachtig en je kindje doet het goed, dat is het enige dat telt.
Ik kreeg juist steeds de vraag uhhhh zijn het er geen twee ? Ja ik had een beste toeter maar ze vergaten ook 1 ding ik ben van mezelf ook niet slank en als ik niet zwanger ben zit alles ook op mijn buik alleen ik draag altijd wat weidere shirtjes met jasje of iets degelijks... En toen ik zwanger was hartje zomer droeg ik wel strakke tops zeg maar... Ik droeg ik echt enorm naar voren vooral mijn buik was dus dik... Daarin tegen mijn nichtje had dus bijna geen buik en kreeg een kind van bijna 4500 gram... Dus zegt niks... Ik reageerde gewoon niet meer erop... Heel irritant iedereen denkt maar wat te mogen zeggen.
ja het zullen voor een groot deel hormonen zijn. soms kan ik er goed tegen, maar af en toe wordt het me teveel. Ons zoontje wordt 6 pond geschat met 40 weken. Geen hele dikkerd, maar zeker goed genoeg volgens de vk. Hij groeit de gemiddelde statistieken, dus niet erboven of eronder. Dus ik ben blij. gek genoeg kan ik dergelijke opmerkingen van bekenden beter slikken dan van onbekenden. ooohhh en ondanks bescheiden buik heb ik striae genoeg hihi
Mensen zijn zo hondsbrutaal en denken echt dat ze alles kunnen zeggen...hier precies het omgekeerde en ik krijg dagelijks wel tien keer te horen ow ben je nog maar 26 weken zooooo dan zullen het er wel twee worden of niet? Tegenwoordig is mijn standaard reactie nee joh de buik valt wel mee het worden er drie...dikke kul natuurlijk maar bah word er met tijden ook zo doodziek van hoe andere mensen kunnen zeveren over jouw lichaam.
Komt goed en die striae, ach, ik zit er niet zo mee. Weet je, je bent ook al 37 weken, je moet niks he! Als je geen zin meer hebt in al die mensen met hun grote mond, dan trek je je toch lekker terug in je eigen huisje? Zet em op de laatste weken en succes met de bevalling straks.
oooo meis maak je niet druk met toeter zonder toeter, mensen moeten altijd wel een opmerking maken, zolang jij je goed voelt, en je baby het goed maakt lekker laten lullen en hey 1 voordeel die toeter ben je na bevalling vaak ook niet 123 vanaf
Ik had ook een relatief bescheiden buik, maar die laatste paar weken (tijdens verlof) groeide ik echt enorm! Dus kan nog steeds Overigens was mevrouw hier 3470, niks te klagen dus
Mensen vragen aan mij al wanneer ik nu eens ga stoppen met werken want ik moet toch zeker al bijna bevallen! Als ik ze vertel dat ik pas 26 weken ben kijken ze me aan alsof ik de boeman zelf ben.. En dan krijg je inderdaad de opmerkingen of het er geen 2 zijn of dat het zeker een reuzenbaby word. Een collega zei zelfs tegen mij : Jezus wat heb jij een enorme pens! Werd daar wel echt boos om. Mijn buik groeit toevallig alleen maar naar voren en m'n meisje doet het prima! Mensen hebben altijd wel op of aanmerkingen. Als onze kindjes het maar goed doen en niks tekort komen toch?
Hier had ik ook maar een bescheiden buikje tijdens de zwangerschap,1e zwangerschap maar 1x mogen horen dat ik "al" flink begon te worden (was al 37 weken)en na de geboorte zelfs de opmerking gehad dat ze niet doorhadden gehad dat ik zwanger was in de winkel waar ik wekelijks kwam :x 1 voordeel had het wel,in de kraamweek paste mijn gewone broeken weer Geniet van je mooie buik met je mooie kindje erin en laat zulke opmerkingen linkse liggen (ik weet het,erg moeilijk )
thx! ja zaterdag weer verjaardag, maar ik blijf lekker thuis. poeh en als ik het zo hoor dan ben ik zeker niet de enige die hier dus last van heeft! grote buik, kleine buik.... het is nooit goed haha.
Bij mij is het juist andersom. Volgens iedereen ben ik "zo zwaar!" Ben nu 37 wkn en 12 kg erbij. Draag echt alleen maar naar voren, dus heb idd wel zo'n toeter. Tis ook nog eens de eerste dus iedereen roept wow die buik, zit er een tweeling in... Ook niet leuk om te horen, terwijl je zo je best hebt gedaan om het aankomen een beetje binnen de perken te houden... Zeker omdat ik in het begin enorme honger had...
Trek het je niet aan , het belangrijkste is wat er inzit Hier is het omgekeerd . Wat een dikke ton of dikke buik . Het is zeker een tweeling of het zal een dikkertje zijn .. Het maakt me niet uit . Ik weet dat mijn zoontje het goed doet en gezond is Het is altijd wel iets te dun , te dik , ....
Ik denk dat mensen het gevoel hebben dat ze IETS over je buik moeten zeggen en hier dan niet goed over nadenken. Ik denk dat mensen zelf de opmerking over een bescheiden buik als compliment zien. Ik zit er tussenin volgens mij geen enorme toeter, maar wel een buik. Ik krijg beide opmerking (bescheiden buik en soms ook 'je hoeft zeker niet lang meer'). Mensen willen wat zeggen, maar weten niet zo goed wat. Trek het je niet aan!
Echt hartstikke belachelijk die opmerkingen. Mensen lijken voluit te gaan qua opmerkingen omdat ze, denk ik, toch denken "och ze zijn zwanger, worden dus hoe dan ook wat dikker dus boeiend". Laatst een collega op het werk, die op een andere afdeling werkt en mij niet al te vaak ziet "ja ik zag je al wat uitdijen". Uhm. Maak je niet ongerust over je buik. Ik begrijp je. Ik ben niet lang en altijd al stevig geweest. Ik dacht dat ik heel snel dik zou zijn maar ik heb ook een bescheiden buikje. Ik snap je wel. Maar het is nooit goed..mensen met een dikke toeter voelen zich een walvis en mensen met een bescheiden buikje maken zich druk.
Nu is het je buik en je lichaam waar mensen over zeuren. Straks is dat je kindje. Die wordt helemaal onder de loep genomen, want op wie lijkt hij/zij eigenlijk?! Of het is zo klein, of te lang, of zwaar, donker, licht.....mensen willen overal etiketjes op plakken! Ik ben nu in verwachting van de tweede. Heerlijk! Mijn lichaam, mijn ding....en nu zit baby nog lekker veilig in MIJN buik En of ie nou groot, klein, rond, plat, ovaal of weet ik veel wat is...(onder de strepen, dat in ieder geval al)....I don't care....er groeit alweer een prachtig mooi kindje in. Mijn lichaam zorgt daarvoor! Dus wat ik eigenlijk wil zeggen: wees trots...jouw lichaam maakt een wonder!