Ik heb een vraag over het cervixslijm. Nadat ik gestopt ben met de pil werd ik na 71 dagen ongesteld. Twee weken voordat ik ongesteld werd had ik slijmdraden a la rauw eiwit, toen wist ik dat ik ongesteld zou worden. En dat klopte precies. Na mijn menstruatie kreeg ik na een paar dagen best veel slijm, maar het was romig van kleur. Ik dacht dat ik weer onderweg zou zijn naar het rauwe eiwit, want morgen zou mijn eisprong zijn ( bij een cylcus van 28 dagen). Maar nu ben ik sinds gisteren eigenlijk best droog en is mijn slijm ver te zoeken. Nu weet ik wel dat ik niet de hoop moet hebben dat mijn cyclus na die 71 dagen meteen weer 28 dagen is, maar wast betreft de opbouw van het cervixslijm zou het moeten kloppen. Alleen het droge van de afgelopen dagen klopt niet in die volgorde. Zal ik mijn ei dan al gehad hebben? Of heeft iedereen een kleine piek van slijm, dan niets en dan weer opbouwend? Ik ben sinds 4 dagen ook begonnen met ovu testen, maar daar is niets op te zien. Wie heeft raad??
Het is echt heel moeilijk te zeggen al sje net gestopt bent met de pil, je zou kunnen temperaturen of ov testen gebruiken om je ei te vinden.
Volgens mij moet je ie nog komen. Nadat je de droge periode hebt gehad krijg je meestal de creme periode.Dat is dan de aanloop naar ei.Ik had meestal (met een cyclus van 29 a 33 dagen) rond de 18de dag pas eiwitslijm.En ei rond dag 22 a 23. Ovu testen pas gaan doen als je eiwitslijm hebt anders kan je lang testen en kost het je.Als je eiwitslijm krijgt dan testen dus.Anders heeft het geen nut. De hele cylus door verlies je slijm enz, creme, gelig, vlokkig enz. Maar alleen als je ei eraan komt dan eiwit slijm.I zou dus niet op de andere slijm dingen richten maar alleen op het eiwit. Ik zou dus nog geduld kweken want het kan goed zijn dat je ei dus weer rond dag 50 zal liggen.Ik zou je slijm in de gatne houden en als je eiwitslijm verlies (wel duidelijk draden trekkend) dan ovu testen doen.Ik had 4 a 5 dagen eiwitslijm, en de 3de dag nadat ik weer "droog" was kwam mijn ei.Ik begon ook met testen bij de 2de dag slijm met goede lange draden.En de dag nadat ik geen slijm meer had dik post ovu en 2dagen erna ei. Bij de eerste zwangerschap was ei op dag 23 in de cyclus ( 2 maal 29 dagen en 3de ronde raak) en deze keer ei op dag 30!!! ( cyclussen van 29 tot 33 dagen ervoor) 3de ronde raak.
Dank je voor jullie reactie. Ik hoop meteen al dat mijn cyclus nu goed is, maar eigenlijk weet ik dat ik dat niet kan verwachten. Ik let nu goed op mijn slijm, dat was vorige keer ook het signaal, dus zal het deze keer ook zijn. Thanx!