Hele gekke vraag,maar zijn jullie vol na het ontbijt 's morgens? Ik heb mezelf net volgedouwd met 4 boterhammen (kleintjes) en zit nu wel oké maar niet vies vol. Alleen weet ik nou niet dat als ik 2 normale boterhammen eet vol zit erna dus dacht ik zet t op het forum 😜 Zit jij vol na (wat heb je gegeten als) ontbijt ? Moet wel zeggen ik ben 1,82 lang.
Ja ik eet een schaaltje Griekse yoghurt met cruesli en een kop thee en heb dan echt genoeg gehad. brood kan ik ook veel eten tot ik vol zit..
Nee, brood kan ik ook veel eten en dan heb ik ook snel weer honger. Ik eet 's ochtends vaak havermout of kwark met noten/fruit. Verzadigd me veel meer. Verder hoef je ook niet tjokvol te zitten toch?
Ik heb vanochtend een kommetje yoghurt met wat cruesli (met pure chocola en noten) gegeten en dan zit ik altijd wel vol. Moet zeggen dat ik in de ochtend nooit zoveel trek heb, 's avonds ben ik veel minder snel verzadigd. Misschien 2 boterhammen en een banaan proberen?
Nee maar dat komt dat ik maar 2 crackers eet en niet de tijd neem om te ontbijten. Kom er nu ook achter dat ik mijn lekkere glas melk gewoon heb laten staan
ik neem vaak griekse yoghurt met muesli en extra rozijnen anders vind ik het te zuur.. ik zit daar wel goed vol van maar heb dan ook ong 250 gram yoghurt.. ook ontbijt ik pas als ik trek krijg.. meteen na opstaan al eten kan ik niet
Van een koolhydraatrijke maaltijd raak ik ook nooit verzadigd. Ben 1.58m maar kan dan ook met gemak zes broodjes op.
Volgedouwd?? Ik eet wisselend maar meestal iets waar havermout in zit en een banaan. Dat vult goed tot de lunch.
Als ik een drukke ochtend voor de boeg heb en ik weet dat een tussendoortje erbij in gaat schieten dan eet ik een ontbijt met ei. Gebakken, gekookt dat maakt dan niet uit. Mijn ervaring is dat ik daar het langst mee doe zonder honger te krijgen. Alleen 2 broodjes in de ochtend is voor mij ook te weinig. Al eet ik er niet meer ivm afvallen. (poging tot haha)
ik eet of 2 boterhammen met mager beleg of 200-250 g kwark, en met kwark zit ik veel langer vol. komt door de eiwitten. (zegt mn dietiste) Dus wil je langer vol zitten kun je beter een ander soort ontbijt kiezen. skyr heeft als yoghurt veel eiwitten.
Na 2 eetlepels kwark, een banaan en wat wilde perzik zit ik wel vol ja. Maar na 2 uurtjes lust ik wel weer wat 😛 Oh, en ik ben 183 cm haha.
Ja ik zit wel vol opzich,maar ik hou het niet vol tot 10 uur smorgens. Maar goed ik ontbijt meestal ook al om 5 uur smorgens omdat ik om 6 uur moet werken. Ik ontbijt met havermoutpap of een kom brinta. Met brinta heb ik sneller honger maar krijg ik smorgens net wat makkelijker weg.
Ik ontbijt nooit direct na het wakker worden, bij mij duurt het even voor alles op gang komt. Maar na 2 boterhammen zit ik dan wel vol moet ik zeggen. Het is ook pas sinds een paar jaar dat ik in de ochtend kan eten, voorheen kreeg ik in de ochtend niks weg. Nu ik zwanger ben kan ik meer eten maar daarbuiten ben ik niet zo'n grote eter en kan met weinig de dag door komen. Echt een rommelende maag van de honger heb ik bijna nooit en echt volproppen doe ik ook niet omdat ik daar alleen maar een opgeblazen en naar gevoel van krijg.
Nee ik ben ook nooit echt verzadigd. Ik eet afwisselend eerst een bakje met havermout en avocado of een boterham. Dan maakt het niet uit wat ik neem...ik eet na een half uur meestal nog een bakje yoghurt met moerbeien en lijnzaad. Dan ben ik redelijk vol... Ik ben maar klein 1.58 en licht 51 kilo...maar ik eet erg veel op een dag. Maar ik beweeg ook heel veel.
Ik eet meestal twee eieren met wat groenten en soms spek of kaas en kan dan gegarandeerd de hele ochtend voort zonder dat ik het idee heb dat ik 'vol zit'. Vol zitten is geen graadmeter. Een vol gevoel zegt niets over hoe lang je op bepaalde voedingsstoffen vooruit kunt. Ik zou een sproberen daarop te letten en het idee te laten varen dat je een vol gevoel moet hebben. Ik zit col na het gourmetten. Maar ik voel me lekkerder na m'n omelet 's ochtends. Of na m'n banaan met notenpasta als pre-sport ontbijt.
Ik eet meestal rond 7 uur 2 bruine boterhammen en een beker thee. Dan even genoeg. Rond 10 uur wel weer trek. Dus dan neem ik fruit of een schaaltje zuivel.
Ik zit elke ochtend goed vol en voel me ook verzadigd na mijn smoothie, ik eet in de ochtend ook nooit een tussendoortje daar heb ik geen behoefte aan. Ik ontbijt bijna elke ochtend met een smoothie van amandelmelk, 1 banaan, 5 dadels, 3 eetl havermout, 1 eetl lijnzaad en een beetje cacao.
Ik ontbijt wel tot ik vol zit, maar wij bakken ons eigen brood en daarmee heb ik het na twee plakken wel gehad. Als ik supermarktbrood eet, moet ik opeens ook minstens vier boterhammen naar binnen schuiven en dan is het nóg al verdwenen voor het lunchtijd is :\