What's app perikelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door justme1974, 11 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatjejannie

29 jul 2010
    69
    22
    8
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van net 9 heeft nu zo'n jaartje een telefoon. Ligt hier gewoon in de kast en zo af en toe mag ze m. ze heeft van 2 vriendinnetjes het nummer, maar mag alleen appen als wij er bij zijn. Het is wel eens mis gegaan en dochter was helemaal van slag.
    Telefoon is er vooral voor als ze eens alleen thuis is.

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sjonge, had ik net een hele tekst getikt, alles weer weg. Ik wilde even een update geven. Ik heb in overleg met dochter, een berichtje naar de juf gestuurd. Ze wilde het met de juf bespreken, maar vond dat ook spannend en dus vroeg ze of ik alvast een berichtje wilde sturen. Gedaan en ook meteen wat tips en vragen gesteld. De juf vindt dat het een na-schoolse activiteit is en daar verder weinig bemoeienis in heeft. Deels ligt dat ook wel op mijn lijn, maar anderzijds denk ik wel; het is een groepsproces, zij ziet die kinderen hele dagen en ik zie die groepen nooit in die hoedanigheid. Enfin.. het is besproken. Aan het einde van de dag kregen de ouders een mail dat het dit onderwerp is besproken en of we de kids zelf in de gaten kunnen houden.

Met dochter heb ik het ook nog eens rustig doorgesproken en mede ook door hier, besloten dat zij niet meer in groepsapps mag. Er is nog één groepje over van drie vriendinnen waar geen gedoe is, daar mag ze in blijven. Maar mocht het gedonder geven, dan stoppen we daar ook mee. Meteen ook andere dingen doorgesproken over bijvoorbeeld doorstuur-appjes, tijden etc. Dus hopelijk nu wat meer rust.

Tja weet je, die telefoon heeft ze al even en dat beperkte zich tot appen met haar vader of met mij en oma. Af en toe met haar vriendinnetje die verhuisd is enzo. Maar sinds een week of 4 is er een soort van explosie op app-gebied in en rond school. Daar was is (nog) niet op voorbereid. Het hier delen heeft wel geholpen, dus bedankt!

Line, Amarens en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina