Electrisch poetsen of met gewone tandenborstel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Even voor de meiden die beide hebben geprobeerd. Ik wil graag weten wat beter bevalt.

Electrisch poetsen of met een gewone tandenborstel.

Merk je bij de 1 dat je minder plaque (plak) hebt, minder vaak gaatjes, schonere tanden?

Ben wel eens benieuwd of er echt verschil is.

2. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik poets het liefste met een elektrische. Heb het idee dat mijn tandjes dan schoner worden.
    Heb al jaren geen gaatjes etc (even afkloppen), al ligt dat deel er ook aan denk ik wat voor tanden je meegekregen hebt. Sommige snoepen nooit en kunnen bijna een abbo nemen bij de tandarts bijv.
    Maar persoonlijk vind ik elektrisch fijner en heb het idee dat ik er een frissere mond van krijg. :D

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb lang electrisch gepoetst en nu met een gewone tandenborstel.
    Mijn tanden en mond voelden schoner en frisser aan na een poetsbeurt met een electrische tandenborstel.
    Hier dus binnenkort weer een electrische tandenborstel

4. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik poets met voorkeur gewoon, maar pak toch ook af en toe de elektrische tandenborstel.. Dus weet niet of je aan mij wat heb wat dat betreft.
    Ik vind de elektrische fijner voor de tanden zelf (voelt gladder na poetsen) maar voor de randjes dus bij het tandvlees heb ik liever een gewone..

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik vind zelf met de hand poetsen fijner, ik ben nogal een stevige poetser en vind na het poetsen met de hand mijn tanden schoner dan met een elektrische tandenborstel (al kan dat bijna niet, volgens mij, toch is het zo)

Laatste gaatje was toen ik 7 jaar was (32 jaar geleden) :)

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vind Electrisch poetsen veel fijner!! Voelt schoner aan.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    als preventie assistente raad ik altijd aan electrisch te poetsen! Je krijgt je tanden veel beter schoon tussen de tanden en kiezen (echt ertussen moet je natuurlijk met een stokertje/ragertje/floss doen) en langs de randjes van je tandvlees.

Ik raad altijd gewoon de tandenborstels met een rond borsteltje aan, ik vind die het allebeste werken. (Die sonicare ben ik niet zo weg van, maar die werken ook prima)

8. Ellen291982

En welk merk electrische tandenborstel hebben jullie dan?

9. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
  10. Valora

Valora Niet meer actief

Ik poets met een elektrische tandenborstel, maar dat is vooral vanwege het feit dat ik gruwel van het geluid die een gewone tandenborstel maakt als ik mijn tanden poets. :)

11. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Braun, al weet ik niet zeker of die nu nog dat merk heeft haha! Nu geloof ik Oral-B? Or samengevoegd? Die met de ronde kop zeg maar. Heb hem al best lang haha.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik had een oral-B

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier beide. Ik poets soms elektrisch maar ik krijg vreselijke jeuk aan m'n neus van dat getril. Dus vaak toch met de hand;)
    M'n vriend wel elektrisch.
    Idd de ronde borstel. En we hebben er 1 van oral b

14. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik gebruikte altijd de elektrische borstel van oral b met ronde kop. Het haalt veel meer plak weg en mijn tanden bleven langer glad. Helaas is hij stuk gegaan en ik heb even geen geld voor een nieuwe dus ik poets nu met een handtandenborstel. Ik merk wel duidelijk verschil.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Electrisch van oral b..heb met een gewone borstel het idee dat het niet schoin genoeg gaat

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook electrisch van OralB.
    Volgens de tandarts en mezelf zijn mijn tanden veel schoner dan met het poetsen met een gewone tandenborstel.
    Ik wil niets anders meer

17. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik poetste jaren geleden elektrisch met een Braun (denk ik) met ronde kop. Ik was er niet zo wild van, gevoel was niet super, maar de tandarts was enthousiast. Toen de elektrische stuk was, heb ik enkele jaren met de hand gepoetst. En nu weer elektrisch, met een Oral B Trizone. En daar zijn zowel tandarts als ik tevreden mee. Er is duidelijk minder plak, en mijn tandvlees is in betere conditie.

18. Ellen291982

Oke oral b dus electrisch. Zijn die borstels niet heel duur?

19. Ellen291982

Haha ja dat kan ook natuurlijk:)

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn neus gaat altijd zo jeuken als ik elektrisch poets, ik moet dan niezen.
    Dus ik poets gewoon met de hand.

Edit: met een handtandenborstel...

Deel Deze Pagina