waar haal jij je boodschappen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 28 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

waar haal jij je boodschappen?

1. De groothandel (makro, sligro etc.)

2. Albert Hein

3. Dirk van den Broek

4. Jumbo, C1000

5. Aldi

6. Lidl

7. alles zoveel mogelijk bij kleine winkeliers

8. ander

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Afgelopen weekend waren we weer eens bij de Makro en we vielen bijna achterover van de prijzen. 1.81 voor een fles dr pepper bijv. Die kost bij de dirk van de broek 1.66!!! Vroeger keek ik nooit naar de prijzen maar sinds ik minder werk en we 2 kinderen hebben wel, en jeetje wat een verschillen soms!. Nu vroeg ik me af, in welke supermarkt haal jij je boodschappen? Of haal je juist alles in kleine winkels? Ik haal mijn boodschappen dus tegenwoordig vaak bij de dirk van den broek, maar brood haal ik bij de bakker, vlees bij de slager, kaas bij de kaasboer, en vis bij de viskraam op de markt.

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    C1000, AH, Lidl, Aldi, Jumbo, Dirk, Hoogvliet...
    Eigenlijk haal ik overal wel;)
    Ik hou wel de aanbiedingen in de gaten.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik probeer eerst naar de lidl te gaan voor de grote boodschappen en wat ze daar niet hebben (bepaalde a - merken die ik lekkerder vind) haal ik bij ah. Alleen moet ik bekennen dat ik de laatste tijd lui ben en sneller naar de ah op de hoek loop ipv moeite te doen voor de lidl.

4. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Overal en nergens haha.

Ik kijk gewoon waar het het goedkoopste is en daar haal ik het.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ga vaak naar de lidl.
    AH en Coop vind ik behoorlijk prijzig.
    Hier zit ook een boni. Daar ga ik ook geregeld heen.
    De producten zijn bij de Coop echt duurder dan bij de boni, zelfs als ze van hetzelfde merk zijn!

Ik let ook goed op. Of dat nou moet of niet, ik weiger gewoon om voor exact hetzelfde product soms wel 20% meer te betalen. Vind het belachelijk.

Maar dat doe ik ook met tanken! Wat een verschil kan daarin zitten!

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Standaard naar de Jumbo, maar als ze aanbiedingen hebben bij de AH waardoor het daar goedkoper is ga ik voor die paar boodschappen naar de AH. Lidl is te ver weg van mij en vind ik geen fijne winkel.

7. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Je had bij de poll meerdere keuze's moeten aanvinken :)

Ik denk niet dat mensen hun boodschappen bij enkel één winkel doen.

Ik doe mijn boodschappen bij Vomar, Dirk en Lidl.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij gaan naar de Lidl waar we bepaalde producten halen die ons goed bevallen. Omdat hier geen lidl in de stad zit, moeten we daar voor naar een andere stad en halen we de houdbare dingen vaak in bulk.

De rest wordt veelal bij de Dirk gehaald.

Soms ook het drinken bij de Plus, niet omdat die goedkoper is maar ik kan het drinken niet vervoeren op mijn scootmobiel en de Plus bezorgt het voor 50 cent bij mij thuis.

Afgelopen week bij de AH geweest omdat daar het drinken in de aanbieding was en meteen bulk ingeslagen. (vind pepsi Max gewoon de lekkerste cola maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar over denkt om daar 1,55 voor te betalen, dan drinken we dus First Choise. Maar als die dan ergens voor 1 euro in de aanbieding is slaan we gewoon lekker veel in en kunnen we er een paar weken van genieten.)

Oja en mijn kippenvlees en kruiden haal ik bij onze turkse winkel

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vooral plaatselijke winkels ( slager, bakker, kaasboerderij, bio boerderij, groenteboer etc ). De rest bij de Lidl, Jumbo, Poiesz en Aldi.

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Appie en jumbo, rest op de markt

11. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Voornamelijk Lidl. Enkele A-merken bij de Jumbo die we gewoon lekkerder vinden.

Keek vroeger ook nooit naar de prijzen en ging altijd naar de AH, maar als ik daar nu weer kom(laatst voor een aanbieding) dan schrik ik echt van de prijzen!

12. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Nou he, het kan zoveel verschillen.... Ik heb tegenwoordig van veel dingen die ik vaak koop de prijzen wel in mn hoofd zitten en dan kan je het goed vergelijken... maar ik ben benieuwd hoeveel mensen dat eigenlijk doorhebben... ik denk dat heel veel mensen er helemaal niet bij nadenken.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier heb je de emte en Albert Heijn op het dorp.
    Het meest haal ik bij de emte, sommige producten bij de ah en soms rijd ik naar de jumbo omdat ik dat een fijne winkel vind (met een groter assortiment ).
    Kaas haal ik standaard bij de kaasboer.

14. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ah gestemd, maar we doen de wekelijkse boodschappen bij de ah en de aldi, en als het lukt de markt.

15. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Waarom Jumbo en C1000 als dezelfde keuze? Zijn echt heel verschillende winkels.

Ik ga voor de wekelijkse boodschappen naar de Jumbo. Tussendoor naar de AH en voor enkele dingen gaan we naar de Aldi en soms Makro.

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    oh ik kom nooit bij jumbo of C1000... maar ik weet dat het van dezelfde eigenaar is.... vandaar dat ik het samen heb gezet... maar misschien niet terecht... er zullen vast meer winkels zijn met 1 eigenaar trouwens.....

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Dat is zo, maar er is inderdaad wel een behoorlijk verschil in aanbod qua producten en ook wel in prijs.

18. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik ga vooral naar de Jumbo. Verder hebben wij nog een Jan Linders, een Aldi en een Em-te, waar ik altijd de boter haal (daar hebben ze eigen merk koemelkvrije boter, dat hebben ze bij onze Jumbo niet- alleen Alpro Soya waar ik bijna 2 keer zoveel betaal voor een bakje half zo groot).

Ik ga alleen naar de Aldi als ik een aanbieding zie in de folder die ik wil hebben. Ik ga alleen naar de Lidl (andere stad) als ik vaatwasblokjes nodig heb, maar die koop ik dan genoeg voor 3 maanden.

Dus ik ga wel naar verschillende supermarkten, maar voor 80 tot 90% van de boodschappen ga ik naar de Jumbo.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga vaak naar de Lidl en dan de anddere dingen bij de Deen of Vomar hier. Maar ik vind het wel vervelend 2 winkels af te moeten. Groenten, aanbiedingen en droogwaar zijn prima bij de lidl maar voor brood, vlees en plantaardige melk voor de kinderen ga ik toch nog naar een andere winkel.

20. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

15 nov 2014
    792
    285
    63
    Normaal atijd Lidl, maar daar kregen we steeds minder voor ons geld. Dus maar even geprobeerd bij AH en daar kregen we meer. Moet wel zeggen, dat we eigenlijk atijd eigen merk hebben of die ah-basic.

Heel af en toe bij plus in het dorp, maar alleen voor de aanbiedingen. Die is best wel prijzig namelijk.

Deel Deze Pagina