7 jarig reutje nog kunnen leren om los te lopen buiten?

Discussion in 'De lounge' started by MamaZE, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

We hebben een kleine hond in huis van inmiddels 7 jaar. Een heel lief, maar pittig reutje.
    De laatste tijd heb ik het idee dat hij niet helemaal lekker in zijn vel zit, hij krijgt genoeg aandacht, maar hij heeft echt meer uitdaging nodig. Mijn vriend heeft al aangegeven dat hij die extra uitdaging wil gaan geven dmv meer leuke spelletjes met hem te doen, vooral buiten waar hij zijn energie lekker kwijt kan. Spelletjes binnen doen we wel al..
    Alleen kan hij kan buiten niet (meer) los lopen, is in het verleden al een paar keer, met gevaar voor zijn eigen leven, weggerend. Soms omdat hij wat ziet, maar soms zet hij het ook gewoon zomaar op het rennen, en ja...dat beestje kan rennen, heel hard:p
    We hebben verschillende dingen geprobeerd, clicker, snoepjes, andere kant oplopen etc. Maar niets heeft nog geholpen. Nu loopt hij dus alleen maar aan de lijn. Vind dit heel erg jammer, vooral voor hemzelf.

Wie heeft echt goeie tips om honden die al wat ouder zijn, toch nog aan te leren buiten beter te luisteren en te gehoorzamen? En dat met name voor hondjes die al wat ouder zijn.

Dank jullie wel alvast!!

Liefs MamaZE

2. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een goede hondenschool zoeken waar ze ervaring hebben met volwassen honden met probleemgedrag.

Je kan een oudere hond zeker nog leren om van zijn angsten af te komen en/of los te laten lopen en altijd naar de baas te komen. Is even investeren, maar moet zeker lukken!!

3. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Je mag honden niet los laten lopen.
    Dus waarom zou je dat willen?

Als hij zijn energie niet kwijt kunt kun je hem misschien zoiets kopen?
    Hondenrugzakjes | OutdoorDog

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop niet dat jij een hond hebt!:$

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Bedankt voor je tip, maar mijn hond is maar 4 kilo..:) en het is helaas niet de uitdaging die ik zoek voor hem.
    Waarom ik hem los wil laten? Als we in het bos lekker een stuk gaan lopen, is het fijn voor hem én voor ons als hij vrij kan lopen. Of het wel of niet mag, tsja...er lopen genoeg honden los hier en niemand heeft last van elkaar en de honden hebben er plezier van. Daarnaast zijn er genoeg plekken waar het wel mag:)

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Wat een geklets... ;)

@ts, ik zou zoals iemand anders ook al zei eens een hondenschool aanschrijven en met hem gaan trainen, het is echt mogelijk!
    Ik heb meerdere honden gehad die niet los konden lopen (kwamen op oudere leeftijd bij mij) waaronder een husky, en uiteindelijk lopen ze hier allemaal los na oefenen en trainen :)

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaha Bootsje :D

8. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn jack russell op latere leeftijd gekregen en nog van alles geleerd. Ik heb toen hij 8 was nog puppy cursus met hem gedaan, en daar nog 2 gehoorzaamheidscursussen, ging prima :)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Misschien kijken of er een ren in de buurt is. Daar zijn wij mee begonnen om los te lopen. Al snel merkte we dat ze meteen kwam na roepen en is ze afgeleid fluit ik en komt ze meteen. Eenmaal bij mijn krijgt ze soms een beloning maar niet altijd. zo blijft het spannend om te komen. Nu loopt ze los in bos of park en richting huis gaat ze vast bij de weg. Kost veel tijd maar ik denk dat je het zeker kunt aanleren

10. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Een cursus volgen zat ik inderdaad al aan te denken. Ik ga er vanavond eens even naar kijken. Jullie positieve verhalen geven me goede hoop :)

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik weet noet of jullie sporten, maar als een van jullie doet hardlopen misschien de hond ernaast aan de lijn mee laten rennen? Kan hij ook z'n energie kwijt.

12. mnr

mnr Niet meer actief

Is de hond gecastreerd? 1 van onze honden liep ook soms weg omdat hij dan een vrouwtje rook.
    Sinds de castratie loopt hij niet meer weg.

En een hondenschool is altijd een goed plan :)

13. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

Jul 12, 2013
    1,228
    0
    36
    Wat is er zo erg aan je hond aanlijnen?
    Ik heb genoeg gezien bij honden die los mogen lopen.. veel honden luisteren wel maar er zijn ook genoeg die ineens niet meer luisteren.. en weg zijn ze..

14. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

In het bos mogen ze gewoon los hoor, in de woonwijk niet nee.
    Wij hebben onze iets jongere hond 4 was ze, ook geleerd om los te lopen dus het kan wel, wij hebben er ook cursus bij gevolgd.
    Ondertussen komen ze altijd terug naar ons, we hoeven maar een keer te roepen. Ook als ze iets lekker ruiken. Ze zijn wel allebei geholpen, onze reu kwam ongecastreerd dus niet meer terug haha.

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opvoeden en los laten rennen op ál die plekken waar dat nog kan.

Ik heb geen hond om altijd aan een lijn te hebben.

16. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Is het misschien een idee of iets van flyball of behendigheid te gaan doen.
    Mijn honden mogen alleen los in het bos en daar luisteren ze over het algemeen prima, maar was wel,altijd op een stuk waar verder nooit iemand kwam behalve heel soms een mountain biker ;).
    Tegenwoordig lopen ze nooit meer los, mijn scoot houd niet van het bos en ach met bijna 15 en 12,5 hebben ze ook niet zo meer de neiging om hard te lopen :D.

17. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

Oct 14, 2013
    1,036
    158
    63
    Aan de lange lijn om mee te beginnen,
    Heb je een flex?

je kunt ook gaan fietsen met de hond kan ie ook lekker rennen.

Share This Page