Huis verzekeren

Discussion in 'De lounge' started by Koraal82, Mar 2, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Wij zijn een huis aan het bouwen in beheer van de aannemer. Wij hebben ook zaken buiten de aannemer (installateur enz). Nu vallen die werkzaamheden en spullen buiten de CAR verzekering van de aannemer. Ik wil dit wel graag verzekeren aangezien er steeds meer in het huis komt te staan.

Wie weet of dit kan en welke verzekering moet ik dan afsluiten? Had al naar een verzekeringsagent gebeld maar zij doen vrij vaag over wat dan wel of niet verzekerd is.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Oef dat durf ik niet te zeggen. Wij hebben momenteel ook een aannemer en alle werkzaamheden vallen wel gewoon onder de CAR.
    Trouwens ik dacht dat het om een opstal verzekering ging gezien de topic titel :).

Even internetten? Google?-

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Dan dien je zelf een car-verzekering af te sluiten.
    Dit is een verzekering die bestaat uit 6 rubrieken. Zorg ervoor dat je de juiste rubrieken verzekerd. ( het werk, bestaande eigendommen opdrachtgever enz)
    Het is logisch dat zaken die niet onder de verantwoordelijkheid vallen van de aannemer niet gedekt is op zijn verzekering. De aannemer is dan immers niet aansprakelijk voor schade voortvloeiende uit deze werkzaamheden.
    Bespreek ook of je naast deze car al een opstalverzekering dient te sluiten. Als bijvoorbeeld de cvketel al is geplaatst en deze wordt gestolen als het huis nog niet bewoond is zal deze eerder onder de opstalverzekering dan onder de carverzekering vallen. ( afhankelijk van hoe ver de bouw al is)

Share This Page